Dingen die je als kind fancy vond maar het eigenlijk niet zijn

Er zijn ineens mega veel dingen waar ik aan moet denken van vroeger (spelletjes/speelgoed/eten) waar ik aan moet denken en wil delen, maar dan overspoelt dit topic helemaal. Is er een ander topic waar ik deze urge kwijt kan? :weary:

1 like

Ooooh die toverbal!!! Vond dat zó cool

1 like

Ooh die Campina’s :heart::heart:

1 like

Ooh al deze plaatjes doen me aan deze ‘deoroller’ denken - deze kochten mijn zusje en ik meestal één keer per jaar, tijdens de braderie in ons dorp. Het liefst in het blauw zodat onze tong helemaal blauw werd.

4 likes

Pff of deze krijg al speeksel als ik er aan denk, zo zuur was dit. Echt vies eigenlijk.

21 likes

Wow ik dacht dat dit enkel een ding van series was, zelfde voor @Skadi

Niet per se fancy, maar op de middelbare school deze zakjes met harde snoepballen uit de automaat trekken. Je had roze, blauw, groen en zwart. Zwart was salmiak ipv zuur, die was het beste.

4 likes

ik dacht we ook zo’n topic hadden, maar kon die laatst niet meer vinden.

dit topic is het nu ook wel een beetje geworden! dus ik weet niet of dat zo erg is hoor haha

1 like

Oke, bij geen bezwaar wil ik even deze spelletjes delen van vroeger :heart::

afbeelding

afbeelding

56 likes

Wat heerlijk, die laatste 2 spelletjes hadden we thuis. Wist niet dat het spel ‘Onderuit’ heette. Jammer wel dat die kleine schijfjes op een gegeven moment kwijt raakte 🥲

Dat waterspelletje was zowel leuk als frustrerend :laughing: zo mooi hoeveel lol je had met simpele dingen :slight_smile:

2 likes

Kwijt raakte… Kleine Spaarlamp verstopte die altijd als ze niet kon winnen :star_struck:

9 likes

Dit topic is echt puur jeugdsentiment hahah
8181f80c7d2caa764510bb7bb3b2a08e

Was echt gek op deze vroeger toen ik nog geen oorbelgaatjes had, ookal kleefden ze voor geen meter :upside_down_face:

72 likes

En uiteindelijk zat het dan in je haar :laughing:

2 likes

afbeelding

Inclusief asociaal smakken en kramp in de kaken

40 likes

Deze mogen we niet vergeten!

23 likes

Aan Tubble heb ik zo’n trauma dat ik tot op de dag van vandaag geen kauwgom meer heb gegeten

1 like

Het verbaast me dat we geen mutanten zijn geworden met al dat chemische snoep.

14 likes

Hahahah deze had mijn dochtertje dus vandaag nog in de handen bij de Buurtsuper :joy:

Ja onderuit. Dat was echt een tof spel!

Ik baal zo dat ik spelletjes kwijt ben. Is kwijt geraakt met de scheiding van mijn ouders.

afbeelding

De schatkistijsjes, mocht die af en toe en vond het niet eens lekker. Mja je kreeg dan wel een cadeau.
Zag nu tijdens het googelen dat het nog steeds bestaat, maar dan zit het cadeau in de deksel. Je hoeft niet eens dat ijs eerst op te eten, voordat je het cadeautje vind.

En deze zakjes gevuld met snoep die je na afloop van een kinderfeestje kreeg. Mijn moeder kocht dan bij de wibra van die zakjes die er speciaal in gingen. Snoep wat daar in zat was altijd lekkerder dan anders snoep.

34 likes