Disney films

Er zijn kinderboeken over Kleine Huppel, maar weet niet of daar ook een film van is.

En verder vond ik nog deze

1 like

Omg volgens mij was dit het ja! Ik vroeg me echt al jaren af wat het was haha. Dankjewel! :star_struck:

Ik ben begonnen dit te kijken en alles is zo waar. Slechtste film na Beauty and the Beast

2 likes

Ik heb echt hoge verwachtingen voor “The Little Mermaid” maar ben er ook een beetje bang voor. Alles wat ik tot nu toe heb gezien was veelbelovend maar als ze op een of andere manier toch de boel weten te verneuken ga ik werkelijk in protest.

1 like

Ja echt! Hopelijk is het Cinderella-level goed!

Waar is de kleur en waar is het licht? Alsof het allemaal zonder verlichting of in de schaduw is gefilmd. Echt typisch Disney tegenwoordig

5 likes

Tjee wat ziet dit er matig uit zeg…de cgi is echt vreeeeselijk. De dieren (sebastian etc.) zijn echt belachelijk geanimeerd.

2 likes

Word er echt beetje sad van, dit was mijn favoriete film vroeger.

2 likes

Ja ik ben wel benieuwd naar het verhaal

Ja ik ga m sowieso kijken, de classic mijn favoriete Disney. En ik ben benieuwd naar de Ursula scenes, vooral de climax.

Overigens vind ik Halle echt perfect voor Ariel, dat vind ik wel een enorm pluspunt. Het is geen miscast zoals Emma Watson als Belle.

2 likes

Ik zag trouwens een tiktok met allerlei Europese vertolkingen van Ariel van de originele film en ik vond ze allemaal matig tot slecht, maar de Nederlandse Ariel (Laura Vlasblom) is echt steengoed.
Dat valt me wel vaker op, dat de Nederlandse dubs van animatiefilms, vooral de Disneyclassics, echt heel goed gedaan zijn.
Sommigen vind ik vaak beter dan t origineel. Deel nostalgie geef ik toe, maar ik kijk soms de Nederlandse versies van Disneyfilms terug en dan vind ik ze technisch ook echt goed gedaan. Vooral de vijanden en prinsessen hebben consequent geweldige stemacteurs.

6 likes

Ja komt door Arnold Gelderman. Al zijn afleveringen van de Stemmen van Toen zijn geweldig. Sinds hij dit niet meer doet zijn de Nederlandse versies middelmatig.

2 likes

Ohja ik heb wel eens van die videos gezien op youtube!
Nelly Frijda als Ursula, geweldig…

2 likes
4 likes

Kan er niets aan doen, maar ik vind Botje echt super creepy gemaakt.

9 likes

Het lijkt wel alsof ze steeds niet kunnen kiezen tussen realistisch of fantasie/bedacht. The lion king live action was ook zo raar. Het was bijna alsof je naar een natuurfilm keek met ingesproken stemmen. Ik ben blij dat andere studio’s andere technieken blijven toepassen zoals stopmotion en gewoon getekend.

Sowieso is het soms wel jammer dat alles zo realistisch kan. Ook foto’s, zelfgemaakte filmpjes etc. Ik zat laatst wat films uit de jaren 80 te kijken en dan is wat pixeliger beeld helemaal niet erg, wel charmant eigenlijk.

2 likes

Volgens mij is dit fake news
Zo zag hij eruit in de trailer in ieder geval

3 likes

Ah die heeft helemaal niet de cuteness factor van de originele Botje, dat vind ik wel jammer eigenlijk. Het is toch allemaal fictie, dan kan die vis er toch ook wel een beetje schattig uit zien :sweat_smile:

7 likes

Haha ik kijk voor t eerst Frozen II en vind Kristof die de hele tijd mega awkward probeert te proposen echt hilarisch :rofl::heart_eyes:

5 likes

Frozen II Kristoff :hot_face::hot_face::hot_face:

2 likes