Disney

Snap echt niet waarom je naar een pretpark zou willen waar je een halfjaar van tevoren moet kiezen waar je je veel te dure frietjes gaat eten

21 likes

Jeetje echt?! Ik ben van plan 1 dagje te gaan in oktober. We willen 1 dag pretpark doen in Amerika. Wil zelf 2 dagen maar mn vriend vind t zonde😓. Maar snap t ook wel. Denk dat ik m hiermee nog meer afschrik. Maar dat het toch beter is om 2 dagen te gaan. Kan je niet gewoon daar rondlopen zoals in Parijs en dat je een broodje haalt, frietje eet enzo? Of is dit iets wat de foefjes bedacht hebben.

1 like

Pfff ik ga liever naar hunebedden kijken.

4 likes

Als ik de videos mag geloven heb je ook gewoon kraampjes en winkeltjes enzo met eten. Maar je hebt van die thema restaurants ik denk dat je daarvoor moet reserveren.

Ik heb niks met disney maar wel wat met vreten dus daarom weet ik dit

6 likes

Er zijn sowieso al vijf parken dus je moet al een keuze maken welk park je wil doen. Je zal vast snacks kunnen halen maar bepaalde restaurants moet je echt van tevoren boeken. Vroeger moest je zelfs fastpassen al vastleggen, maar dat systeem is onlangs omgegooid dus ik weet niet goed hoe dat nu werkt.

1 like

Ja was sowieso van plan om 1 te doen. Het park met het kasteel :). En hoef niet perse in een thema restaurant. Naja ik ga me maar eens verdiepen in de tiktok disneywereld. Ff mn algoritme beinvloeden haha.

2 likes

Niet afschrikken! Wij hadden een dining plan en dan wil je gewoon gebruik maken van de duurdere restaurants. Ander is het zonde, want het eten was ‘gratis’. Nu is dat niet meer en moet je gewoon betalen. Dan kan het ook gewoon friet en hamburger zijn, maar Disney heeft echt goede restaurants. Wel even goed kijken naar welk park je wilt. Animal kingdom is onze favoriet. Maar hoe meer dagen je gaat hoe voordeliger het wordt. Want 1 dag entree is even 120 dollar pp. Universal studio’s is ook leuk evt.

5 likes

Wij zijn in 2014 (geloof ik? Kan ook 2013 zijn) geweest. 1 dag Disney en 1 dag Universal Studio’s. Hadden geen fastpassen, waren buiten hoogseizoen om en op doordeweekse dag en vonden het wel prima zo qua kosten. Met name in Disney was het wel druk. Je hebt er ook gewoon kraampjes waar je fastfood en snacks kan halen (of toen iig), maar de echte restaurants moet je vaak wel reserveren, zeker de wat betere/luxere. Bij Disney moet je wel kiezen welk park idd als je maar 1 dag gaat, wij zijn toen naar die met het kasteel gegaan want dat voelde toch meer als de echte Disneylandervaring ofzo. Als je vooral voor de sfeer gaat is 1 dag prima, als je echt meer wilt doen daar is 1 dag wellicht krap.

Omdat ik het niet kort kan houden even zo

Universal was best rustig trouwens, zijn daar meteen toen het open ging naar het HP-gedeelte gegaan en toen was het echt max 20 minuten wachten overal. Echt jammer eigenlijk, want die wachtrij bij die ride in het kasteel is bv al echt de moeite waard. In de middag werd het wel drukker, maar hebben nergens langer dan 90 minuten hoeven te wachten. Hebben daar alles kunnen doen wat we per se wilden en zelf meer in 1 dag.

1 dag entree is idd wel relatief duur. Toen hadden veel hotels daar in de omgeving ook goede deals voor toegangstickets. Wij hadden een hotel op loopafstand van Universal Studio’s en via hun ook de tickets daarvoor, scheelde 30 dollar oid toen. Wij hebben trouwens dat past op het laatste geboekt allemaal, hadden een vliegticket, de eerste 2 overnachtingen en een huurauto en de rest echt ter plekke bekeken hoe we uitkwamen. Achteraf maar goed, want onze originele planning was in het weekend in Orlando zijn, maar dan was het daar veel drukker geweest.

6 likes

Nou inderdaad zeg. Lijkt me niks ontspannends aan zo

2 likes

Haha nou wij waren vorige week in Disneyland California en ik had niks gepland, we waren er bij opening (8:00 uur) en we zijn sowieso in alle kinderdingen geweest, de starwars rides en thunder mountain. Was fantastisch. En ja alles was duur, maar boeie. :rofl: Niet veel duurder dan de rest in Californië…

Trouwens maar naar 1 park geweest van de 2, vond dat met onze 5 jarige dame wel genoeg en ze heeft Mirabel ontmoet, dag was compleet.

5 likes

Ik snap ook niet hoe dat Genie+ en Lightning Lane werkt? Het is voor een casual toerist bijna niet meer te doen zo

2 likes

Zijn hier wel eens mensen naar Disneyland Parijs geweest rond Pinksteren? Is dat nog enigszins te doen met de drukte of is het een illusie om dat te denken haha?

1 like

Dank je wel! Daar was ik inderdaad al bang voor

1 like

Ik zit net terug te lezen en ik ben naar beide parken geweest en als je niet van druk houdt zou ik echt naar Disney Californië gaan. De wachttijden in Orlando zijn echt veel langer. Het langste dat ik daar in de rij stond was 3 uur :sob:

En in Californië liggen de 2 parken tegenover elkaar en kan je zelfs makkelijk beide in 1 dag doen. Ze hebben ook meer attracties die je in 1 dag kan doen. In Orlando zijn die verspreid over 4 parken.

Ik vond Disney Orlando echt zwaar kut eerlijk gezegd haha.

Ik ga als het goed is over 2 weken weer een dagje naar Disneyland en dan naar alle twee de parken :blush:

5 likes

Ik ben drie jaar geleden met mijn vriend en moeder 3 dagen in Orlando geweest en toen was het inderdaad ook al verschrikkelijk druk (al waren we er toen rond Presidents’ Day, dat hielp natuurlijk ook niet). Uiteindelijk hebben we trouwens toen nog wel alle rides die we wilden kunnen doen met het FastPass system. Als we ergens in de rij stonden keken we af en toe in de app of er nog nieuwe FastPasses beschikbaar waren gekomen (en dat was best vaak, waren dan volgens mij mensen die een FP hadden geannuleerd of gewijzigd oid). FastPasses waren toen nog gratis, al moest je dit dan natuurlijk maar wel net weer weten, dat je zo makkelijk nog nieuwe kon krijgen.

Volgende week ga ik met een vriendin naar Disneyland Parijs, en ik zag dat je daar nu ook kan betalen per ride om in de snelle rij te mogen staan (en dat dit nu in Orlando ook zo is bij sommige attracties, en dat Genie+ ook betaald is). Echt jammer eigenlijk. Toen we in Orlando waren, heb ik alles georganiseerd en geregeld en daar kwam toen ook al zo veel bij kijken dat het weinig spontaan meer te noemen is. Laat staan als je met kinderen gaat, dan lijkt het me helemaal een onmogelijke opgave.

Misschien zouden ze toch gewoon maar weer alles standby moeten maken, of zo, of een bezoekerslimiet moeten hanteren. Mijn moeder en ik waren ook wel verbaasd dat je (volgens mij?) ook Meet & Greets met de characters moest inplannen enzo, dat daar ook bizarre wait times voor waren. We hebben vroeger een tijd in Florida gewoond en als we toen gingen, was dat echt nog wel heel anders.

@Totoro Oh, die documentaire ziet er echt heel interessant uit! Bedankt voor de tip :slight_smile:

2 likes

Vind jij dat Disneyland in California echt anders is dan in Parijs?
Ik weet dat ze ook California Adventurepark hebben daar (en dat het natuurlijk veel ouder/het originele park is!) maar ik vraag me altijd af of het nou echt veel toevoegt, de magic kingdom style parken lijken me allemaal een beetje hetzelfde. (Sowieso leuk om te bezoeken hoor)
In Disney World lijkt me dan Animal Kingdom of Epcot veel bijzonderder (of in Tokyo Disney Sea)

Niet dat ik plannen heb hier ooit naartoe te gaan trouwens, ik ben gewoon benieuwd :sweat_smile:

1 like

Er is nu wel een goede aanbieding voor Florida:

Wij waren serieus aan het kijken om dit te boeken… Maarja Disney is toch minder leuk met een kleine baby. Onze jaarpassen voor Parijs liggen ook een beetje te verstoffen in de kast helaas…

1 like

Ik ben nog nooit in Disney Parijs geweest dus geen idee! Ik vond wel Magic Kingdom in Florida heel vergelijkbaar met California alleen dan minder gezellig dus ik kan me voorstellen dat het inderdaad niet zo boeiend is. Maar je hebt ook nog California Adventure die leuk is en zelf vind ik een park hopper het leukste zodat ik in het maximale aantal attracties kan :joy:

Ik vond Animal Kingdom tegenvallen omdat er best weinig attracties zijn en de helft is een soort verouderde dierentuin (waar ik persoonlijk niet helemaal achtersta). Ik vond de Avatar wereld heel leuk en uniek maar heel klein en voor die attractie moest ik 3 uur in de brandende zon staan :+1:t2:

Epcot is bijna alleen eten en drinken? Ik vond dat wel heel gezellig met vriendinnen maar niet echt Disney achtig.

1 like

Het bedrag van het ontbijt is inderdaad niet normaal. Wij gaan ook in januari en gaan naar sequoia lodge. Normaal gesproken hadden wij dit er ook nooit bij gepakt maar bij onze boeking konden wij met ontbijt voor 128 euro meer een golden forest kamer boeken. Daar zit dan automatisch ontbijt bij maar ook een lounge waar je van 10 tot 10 gratis drankjes kan pakken en tussen 4 en half 6 high tea snacks. Ik weet niet of dat ook is bij Newport Bay maar misschien is dat iets om over na te denken. Dan is het me wel waard. Dat drinken mag je ook meenemen het park in.

In ieder geval veel plezier!

1 like

Klinkt wel interessant, heb jij die kamer gewoon via de Disney website geboekt? Ik krijg elke keer de melding dat ik voor de club kamers moet bellen.