@Totoro: ja ik heb het via de website geboekt. Alleen had wel al midden augustus geboekt. Misschien maakt dat uit? Bij ons was newport bay trouwens wel duurder dan sequoia lodge dus heb me daar toen niet echt in verdiept of dat er toen bij stond.
Wij gaan binnenkort naar Disney en vroeg me af of de attractie van Marvel echt anders is dan de vorige rock en roller coaster. Hebben ze alleen de aankleding veranderd of ook de baan zelf?
Alleen het thema is aangepast. Alle (naar mijn mening) coole lampen eruit, schermen erin.
Ben benieuwd naar je ervaring!
De aankleding en geluid etc is veranderd. Volgens mij is ie iets donkerder ook, je ziet minder van de baan. Vond hem als Rock n Rollercoaster leuker.
Heb trouwens gehoord dat Disney ook niet tevreden is en dat ie over een tijdje weer dicht gaat om te fixen.
@Bailey en @Troepje dankjullie wel voor de snelle reacties! Dan weet ik nog niet of ik erin ga haha. We gaan met het gezin (met twee kleine kindjes) dus ligt aan de wachtrij of we gaan. (En wilde misschien ervoor betalen, maar dat doen we dus helemaal niet haha)
Nog een kleine vraag: de Spider-Man attractie is toch echt te spannend voor een 3-jarige? Er staat geen minimum lengte⊠vorig jaar vond ze Buzz al spannend âŠ
Ik was er begin september en toen kon je bijna meteen doorlopen. De ingang zit ook een beetje verstopt, heb het idee dat ie nu veel minder populair is. Dus zeker niet voor een fastpass betalen!
Spider-Man is misschien wat te eng ja, ik vond het vrij snel en donker. Hij is een stuk intenser dan Buzz! Maar geen ervaring met (kleine) kinderen, misschien kun je een on-ride filmpje opzoeken op YouTube? Wachtrij was bij ons ook de langste van allemaalâŠ
Wij zijn met een 4-jarige gegaan en die vond het niet eng, maar die begreep er ook niet veel van. Ik vond die attractie overigens niet de lange wachttijd waardâŠ
idd wat hierboven gezegd werd YouTube filmpjes van te voren bekijken! Dan weten ze wat ze te wachten staat. Onze 4-jarige is wel 5x in het spookhuis geweest (terwijl soms al een aflevering paw patrol afgezet moet worden want âengâ).
Overigens kun je bij attracties een rider /baby switch vragen waardoor maar 1 iemand in de wachtrij hoeft te staan!
Dankjewel nog voor je antwoord. We zijn inmiddels geweest en niet in de Spider-Man geweest (wij zelf ook niet, want veel te lange wachttijd)
We hadden idd wel gebruik gemaakt van de rider switch! Echt heel handig!
Omg ik had niet gekeken hoe oud je post was haha sorry
Maar de wachttijden zijn echt bizar en zo leuk is het dus niet vonden wij!
Het afgelopen jaar hebben wij in Animal Kingdom Lodge gezeten. Veel te duur en achteraf niet waard. Prachtig hotel, met uitzicht op een savanne met dieren. Maar uiteindelijk ben je er toch om de parken te bezoeken. Dit jaar verblijven wij in All Star Music, het aller goedkoopste resort. Ik hoor veel goede verhalen over Port Orleans, lijkt me een prima keuze.
Voor ons was Animal Kingdom lodge ook echt een eenmalig iets. Doordat we ook nog dining credits kregen viel de prijs wel mee. Het was onderdeel van onze huwelijksreis.
Ik weet niet wanneer je wilt gaan, maar eind april komen meestal die dining deals. Dit is dan een mooie aanbieding voor volgend jaar.
Wij sliepen buiten Disney en hadden een huurauto. We zaten in een laag seizoen (Na thanksgiving en voor kerst). De extra magic hours waren niet nodig, dus ook geen reden voor een resort daar. De prijs van het hotel was zo veel lager dat de parkeerkosten bij Disney (en Universal) ook geen punt was. Een restaurant buiten de Disney bubbel is vaak ook goedkoper. Verder zijn we dus ook bij Universal, malls etc. geweest. Dus wat wil je nog meer doen en wat is belangrijk voor je?
Dat is ook een goede optie inderdaad. Dat hebben we ook keer gedaan. Toen zaten we in een hotel aan de International Drive voor 70 dollar per nacht en die had gratis shuttle bussen. Tegen over zat een Dennyâs en genoeg andere opties om te eten.
Zelf vind ik het wel fijner om op Disney terrein te zitten. Maar je moet dan wel uitzoeken wat je het geld waar vind. Ik vind een duurder hotel het toch niet waard, maar om dichtbij te verblijven wel. Vandaar nu de keuze voor een All star resort. We halen dan boodschappen bij Walmart en eten vooral quickservice maaltijden.
Ik heb een paar keer in Port Orleans Riverside geslapen en een paar keer off-property. Het heeft beide voor- en nadelen idd.
Wil je:
- Ook iets meekrijgen van Orlando (malls, outlets, restaurants, andere bezienswaardigheden en parken)
- Niet graag (veel) meer betalen voor puur en alleen de Disney bubbel
- Geen gebruik maken van extraatjes zoals Extra magic hours
Dan zou ik voor iets off property gaan, met een shuttlebus naar Disney en andere parken. En anders zou ik wel voor Port Orleans gaan. Heb daar heel warme (letterlijk ook haha) herinneringen aan. Gezellig en ruim opgezet met veel zwembaden, echt dat southern Disney sfeertje, genoeg te beleven.
Maarrrr ik zou bij je resortkeuze zeker ook kijken naar welk Disneypark je het meest aanspreekt en waar je het vaakste naartoe wil. Sommige liggen bijvoorbeeld heel dicht bij Magic Kingdom en andere zelfs op loopafstand van Epcot.
En nu heb ik zin om naar Disney te gaan
Je kan ook van hotel switched halverwege.
Port of Orleans heeft een bootverbinding met Disney Springs. Fijn, als je daar wilt kijken en niet elke keer met de bus wil.
Qua budget; Pop Century en Arts of Animation hebben nu die skyliner waar je mee naar Epcot en Hollyood Studio kan. Dat is ook handig.
Animal Kingdom en de waterparken liggen wat meer uit de routes.
Op YouTube wemelt het van videoâs over de resorts, wat er te doen is etc. Leuk om te kijken welke sfeer en zaken belangrijk voor je zijn.
Moana live action aangekondigd. Die film is 5 jaar oud ofzo??? Zoân rare keuze.
Wat leuk! Iets om naar uit te kijken! Het lijkt me een mooi resort.
Ja dat is wel een mooie deal. Wij hadden die vouchers vorig jaar ook en het geeft wel een fijn gevoel dat je niet veel geld meer hoeft uitgeven daar.
Wauw, ontzettend leuk! Heel veel plezier!
Mag ik vragen op welke vouchers jullie doelen? Voorlopig (helaas) geen plannen om die kant op te gaan, maar you never knowâŠ
Het is eigenlijk wel een beetje een lokkertje. Want de kamer prijzen zijn tijdens deze actie wel een stuk duurder. Maar ja, je hebt op voorhand al een stuk betaald. Als je in de goedkopere hotels blijft, is de Free nights vaak voordeliger.
Specifieke vraag maar; heeft iemand ooit een priority kaart aangevraagd bij Disney (Paris?). Er staat dat âwajongâ een geldig document is, maar ik heb alleen ooit een bewijs van toekenning gekregen maar dat is al bijna 10 jaar oud en natuurlijk in het Nederlands. Er staat in tegenstelling tot âearly accesâ niet bij dat het per se in het Engels moet maar zoân Wajong iets begrijpen ze toch niet dan? Is sowieso een vaag document. Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.