Disney

Ik heb hem wel eens aangevraagd voor iemand om medische redenen. Daar was inderdaad een verklaring van een dokter nodig in het engels of frans met stempel en handtekening en daarmee kregen ze hem gewoon mee van de Donald Desk bij aankomst in het park.

Als ze zelf aangeven dat Wajong een geldige reden is dan lijkt me dat dat (oude) document gewoon prima is, ze willen juist graag helpen en je bent zeker niet de enige die hiermee komt. Ik zou inderdaad gewoon even bellen als het onduidelijk is, maar je mag er gewoon vanuit gaan dat het goedkomt hoor!

3 likes

Kon dit alleen met de Autipas of moest je ook nog andere documenten voorleggen?

& @Totoro thanks! Ja, die verklaring met stempel etc staat bij ‘early acces’, dat is dan weer wat anders en werkt met tijdsloten. Lijkt een beetje op fast pass? Fijn om te lezen dat ze dus wel dingen in het Nederlands accepteren ook. Ik ga inderdaad maar even bellen, maar vind het fijn om ook ervaringen te lezen!

1 like

Heeft er iemand een tip voor een fijn, schoon betaalbaar hotel wat bij Disney zit aangesloten, maar niet officieel een Disney hotel is? Liefst dat er wel een bus heen en weer rijd!

Heb tot nu toe altijd een van officiële hotels gehad, maar twijfelen nu over een kort last minute weekendje dus liever wat goedkopers dit keer :crossed_fingers:

1 like

B&B hotel. Niet luxe, maar wel schoon en prima bedden. En volgens mij rijdt er ook een shuttle bus. Maar ga zelf altijd met de auto dus dat moet je nog even checken voor de zekerheid.

Wij willen dan ook met de auto, maar dan heb je nog elke dag parkeerkosten bij het park ofniet?

Wij zaten vorige maand in Citystay. Niet megagoedkoop maar wel veel goedkoper dan de Disney hotels. Daar rijdt ook een shuttlebus naar het park en je kunt gratis parkeren bij het hotel.

1 like

Ik vond Ibis in Val d’Europe fijn, dat zit naast een metrostation en vanaf daar is het nog geen 5min met de metro naar Disney. Metrostation bij Disney zit ook een stuk dichterbij de ingang dan de parkeerplaats, vond ik vooral aan het einde van de dag heel fijn haha. En de metro rijdt elke 5min ofzo.

Als je zelf met de auto bij het park parkeert heb je idd parkeerkosten a €30 per dag :fearful:.

3 likes

Tegenwoordig zijn er ook parkeerkosten bij de hotels in val d’europe. Die zijn hun contract met Disney kwijt en er misbruik werd gemaakt van het parkeren/de shuttle bus. Echt stom. Wij gaan meestal in dat circus hotel of Radisson blu (met de kanttekening dat we een jaarkaart hebben en dus gratis parkeren bij Disney).

Zijn ook al eens in het mercure hotel in bussy St. George’s geweest, volgens mij een stuk goedkoper. Lag dichtbij de metro en dan kun je met de metro naar het park (en eventueel ook naar Parijs). Volgens mij was het daar wel gratis parkeren maar dat weet ik niet meer zeker.

1 like

Ja volgens mij moet je wel serieus geld betalen voor een dagje parkeren. Zomaar €30 dacht ik.
Maar als je dan in de avond, vaak na de eindshow, naar huis gaat zit je wel heel chill in je eigen auto in plaats van als een sardientje in die shuttle bus. Dat is mij persoonlijk dat geld waard.

1 like

Ja ik ga effe vergelijken! Klinkt wel als veel, voor 3 of 4 dagen maar als het met hotel weer stuk goedkoper is…

Weten überhaupt nog niet zeker of we kunnen gaan, maar ben vast alles aan het uitzoeken zodat we snel kunnen boeken als het duidelijk is.

We hebben geboekt :orange_heart: partnerhotels waren niet veel goedkoper… dus we hebben onszelf maar verwend met een Disney hotel. Mega zin in! We gaan begin van kerst daar meepakken 🥹

10 likes

Ik oooook! :smiling_face_with_three_hearts: ooit een keer eerder geweest en inderdaad helemaal lekker herfstig.

2 likes

Leuk met kerst! Wij gaan volgend weekend ook naar Disney, wij slapen in het Newport Hotel.

1 like

Wij hebben vandaag Disneyland Parijs geboekt voor het najaar van 2024. We gaan dan met het gezin 3 dagen en 2 nachten naar een hotel. Ben heel benieuwd. Ik las in eerdere berichten iets over een autipas. Heeft iemand daar misschien ervaring mee? Is het handig om dit te regelen? Wij hebben al helemaal uitgezocht om doordeweeks buiten alle Europese schoolvakanties te gaan dus hopen we dat het niet superdruk is.

2 likes

Je kunt via de site van Disney een aanvraag doen met verschillende opties: https://www.disneylandparis.com/nl-be/gastenservices/priority-card/ auti pas staat daar ook tussen, die moet je dan dus wel al hebben.

2 likes

Oh dank je wel!

In deze video kun je goed zien hoe het werkt en wat de voordelen om het aan te vragen.
Ik zou het zeker doen eerlijk gezegd, als je er geen gebruik van maakt ook goed, maar dan heb je in ieder geval de optie als het toch erg druk is

1 like

Gisteren was er een speciale avond voor jaarpashouders en vandaag idd laatste dag van de 30 jaar viering. Ik heb aardig wat filmpjes en foto’s gezien van in het park gisteren en vandaag en ik krijg er een beetje fomo van, maar als ik dan zie hoeveel mensen er zijn dan ben ik toch wel weer blij dat ik er niet bij ben :sweat_smile:.

Wel fijn dat jullie minder last hadden van de drukte! Dat is wel goed geregeld daar vind ik.

Ja, snap ik! Wij zijn 2 weken geleden nog geweest omdat ik ook de shows toch nog een keertje wilde zien. Toen was het druk maar wel te doen. We gaan over 2 weken weer, dan is de 100jaar viering en zal het ook wel heel druk zijn :see_no_evil:. Maar omdat ze dat maar 1 dag vieren lijkt het me wel leuk om die mee te pakken.

2 likes