Disney

Ja ik keek vandaag een livestream van de laatste Dream and Shine Brighter en het was zó druk. De sfeer leek wel echt geweldig te zijn, maar ik zou die drukte de hele dag wel pittig vinden.

Werd er wel een beetje emotioneel van terwijl ik dat normaal echt overdreven vind haha. Maar die show was ze geliefd dat ik dat gewoon prachtig vind voor die dansers.

Hebben jullie nog tips voor restaurantjes of eettentjes? Of juist afraders… Willen niet teveel het park uit/naar de Village want :pregnant_woman:t3: en na een uur lopen al moe haha! Ben er al even niet meer geweest en kan me alleen nog Bella Notte en Casey’s Corner herinneren 🫢

In studio’s vond ik PYM kitchen wel prima, is een buffet restaurant.
Maar waar ik langs liep en wat ik er superleuk uit vond zien was Chez Rémy bij Ratatouille.
Of Captain Jack’s.

Maar dat is allemaal reserveren van te voren en dat wij gingen hadden we dat natuurlijk veel te laat gedaan, dus was er weinig beschikbaar.

Verder heb je overal wel van die counterservice restaurants, met dienblad halen en naar een vrije plaats lopen.

1 like

Rainforest willen we de laatste dag doen, voor we terug rijden! :heart_eyes: die van Coco en Captain Jack sla ik op, Agrabah vonden we vorige keer wat minder maar wij zijn ook simpele eters haha!

Thanks!!

Ik zou ook even kijken of je mobile order kunt doen bij de counter restaurants, dan kun je het vaak al in 5min ophalen terwijl je anders lang in de rij moet staan.

1 like

Heb zojuist gebeld om mijn vakantie in Disney World af te betalen. In april al geboekt, maar door allerlei omstandigheden steeds zitten twijfelen of ik wel zou gaan. Nog een maand of 2 wachten, maar dan chill ik 10 dagen lang in Port Orleans Riverside!

Nu nog snel kijken welke reserveringen ik vast wil leggen. Sowieso de Keys to the Kingdom tour om mijn nerdy honger te stillen.

13 likes

Geen idee of dit het juiste topic is, maar ik merk om mij heen dat veel kinderen in de basisschool leeftijd ineens weer helemaal into Stitch zijn, van Lilo en Stitch. Mijn oudste had vriendinnen mee naar huis en mochten even Disney Channel kijken, compleet hysterisch toen ze die film zagen in het keuze scherm. En in de winkels overal tasjes, knuffels en andere zooi.
Wat heb ik gemist? Waar komt dit vandaan?:sweat_smile:

Ja wow, zóveel mensen met Stitch items gezien in Parijs?!

1 like

Ik heb voor Disney World een boek gekocht dat zo dik is als de bijbel en vond het juist heerlijk om daar maandenlang in te neuzen :grimacing:

Maar het hoeft allemaal niet zo militair hoor. Ik zou de belangrijkste tips op een half A4’tje kwijt kunnen en de rest is allemaal onnodige stress.

1 like

Nee joh mensen willen overal geld aan verdienen… ben niet in Japan geweest maar het zal toch niet zó anders zijn dan de andere Disney parken? Die fast pass is even doorhebben hoe het werkt maar dat kan ook met een YouTube filmpje :stuck_out_tongue:

Op Disney plus staan wel leuke afleveringen over behind the attractions over de achtergronden van de attracties en the imagineering stories over de parken, is wel leuke know-how. Wij hebben een hele plank in de boekenkast met Disney boeken…
Begin december gaan we weer :heart_eyes: dag naar Parijs om trouwringen uit te zoeken en nog een dag Disney …

1 like

Ik was naar disney in concert (@Vaiana @JuneOsborne) en ik vond het echt heel leuk! Ik ben ook naar beauty and the beast in concert geweest maar die liedjes waren al met een goed orkest. En hier was het bij sommige liedjes echt zo’n unieke toevoeging om er dan zulke sterke muziek onder te hebben.
Ik vond Stanley Burleson ook echt zo leuk, echt een sfeermaker.
Alleen wel jammer dat ze van veel films meerdere liedjes deden en andere films daardoor helemaal niet aan bod kwamen, en ik vond het niet de allerbeste muzikale ondersteuning. Maar echt wel heel goed alsnog. Ben blij dat ik er bij was.

5 likes

Ah, ik wilde ook graag heen maar kon helaas niet. Fijn dat het leuk was! :star_struck:

1 like

Ik vond het echt geweldig! Zoveel leuke liedjes kwamen aan bod. Ik miste alleen sommige klassiekers (Sneeuwwitje, The Sorcerer’s Apprentice en When You Wish Upon a Star).

@Foucher Januari 2025 weer hahahaha! Maar ik wil nu ook naar Frozen de musical!

4 likes

Wij gaan van 5 tm 7 jan weer naar Disneyland Parijs, zo veel zin in! We hebben weer het Sequoia Lodge Hotel geboekt. Favo hotel wat nog enigzins betaalbaar is met 2 kinderen waarvan 1 er al 12 jaar of ouder is en als volwassenen wordt gezien. We hebben gekozen voor een Golden Forest Club kamer, dat vind ik zo fijn, net dat extra beetje service.

Wat we nu gaan doen is dat we 4 jan al vertrekken (zijn beide dan al vrij) en hebben een goedkope B&B geboekt 7 km van Disney af. Dan kunnen we die dag op ons gemak rijden (ipv 5 jan midden in de nacht ergens op te staan met de kinderen) en komen dan op tijd aan bij die B&B. De volgende dag kunnen we uitgerust naar Disney en zijn we er lekker vroeg! Ik wil dan 's avonds nog even naar dat winkelcentrum Val D’Europe omdat ik heb gehoord ze daar een Primark hebben met een grote Disney afdeling. Weet iemand of dit klopt en zo ja: ben je er wel eens geweest en is het de moeite waard?

Want ik denk dan: als je daar alvast souvenirs kan kopen zoals bekers of knuffels e.d. scheelt dat veel geld tov Disney zelf.

3 likes

Ben er regelmatig geweest en hebben inderdaad een grote Primark met veel Disney dingen! Assortiment wisselt natuurlijk, zoals altijd bij Primark, maar is sowieso leuk om even te kijken.

Heel erg veel plezier! Ben stiekem een beetje jaloers, zo leuk!

2 likes

Wat leuk! Volgens mij kun je de avond vantevoren ook al je tickets ophalen in het hotel, dan hoef je dat de 5e niet meer te doen en kun je meteen gebruik maken van je extra magic time :relaxed:.

Ik ben niet zo’n fan van de primark, vond dat ze vooral veel kleren en knuffels hadden. Maar als je daarnaar op zoek bent dan zou ik zeker even langs gaan! In Val d’Europe zijn ook nog andere winkels die Disney spullen verkopen dus sowieso wel leuk om daar even te winkelen.

Er is nu ook kerstsale in het park trouwens, 30% korting tot 9 januari geloof ik, dus misschien kun je daar ook nog wat leuks vinden.

2 likes

Leuk dat jullie naar Disney gaan! Ik ben zelf daar nooit bij de Primark geweest, heb wel gehoord dat deze niet super groot is.

Wij slapen toevallig nu in de golden forest kamer! We zijn er voor oud en nieuw, voor ons de eerste keer op deze kamer. Het is nu echt super druk, ook in de lounge met de high tea. Dat vonden wij wel een beetje tegenvallen, maar dat kwam vooral omdat er zoveel mensen waren. Veel lege bakken en vooral heel veel zoetigheid. Wij hadden verwacht dat er ook meer hartig zou zijn.

2 likes

Het is voornamelijk kleding, maar alsnog wel de moeite vond ik! Sowieso een fijn winkel centrum om even doorheen te struinen.

2 likes

Ja en verwacht dat het heel erg druk gaat zijn daar! Zowel in het park als in de Primark. Volgens mij begint in Frankrijk vanaf 1 januari de sale…

Overigens tanken wij altijd bij val d’europe want het tankstation is daar een stuk goedkoper dan de rest in de omgeving, wel een beetje opletten want zijn daar tijdens het tanken in de avond al een paar keer benaderd door mensen die vroegen of we voor hun wilden betalen met tanken (vermoedelijk een scam?).

1 like

@LegallyBlonde @Bailey @Blush @Eilish Ooh zie nu pas al jullie antwoorden! Heel erg bedankt hiervoor. Ook goed om te weten dat er in het park ook 30% korting is en dat je evt je kaartjes op kan halen de avond van te voren!

Ik weet (helaas) dat het druk is want dat is het altijd in een schoolvakantie, maar ja hebben nu geen andere keus. Vorig jaar zijn wij toevallig ook dezelfde datum geweest en toen viel het nog mee. Lang wachten bij bepaalde populaire attracties moet je daar gewoon altijd of je moet betalen voor die fastpass, maar dat doen wij niet. Wel maken wij idd gebruik van de extra magic time en dan meteen naar de populaire attracties, dan valt het mee. Mijn neefje en zijn vrouw en kinderen gaan ook met ons mee en voor die kinderen is het de 1e keer en voor ouders echt lang geleden. Zo leuk om ze dan mee te kunnen nemen qua “tourguide”.

Dat het wat druk is in het winkelcentrum maakt niet zoveel uit. We willen daar 's avonds wat gaan eten en dan even nog langs die winkels, maar hoef daar niet heel de dag te zijn.
Qua tanken komt het wel goed: mijn man heeft een leaseauto en een internationale tankpas en moet bij bepaalde stations tanken. Dus meestal als we er bijna zijn en die in de buurt zien dan tanken we daar weer meteen, maar toch bedankt voor de waarschuwing!

@Softijs waarschijnlijk ben je nu alweer thuis of ben je er nog net maar hoop dat jullie een leuke tijd hebben gehad. Ja sowieso is het tussen Kerst en Oud en Nieuw super druk. Vooral die oudjaarsdag, dan mogen volgens mij mensen met abbo’s ook komen voor een speciaal evenement. Wel jammer dat je dit dan ook zo ervaart bij the lounge icm net de lege bakken. Je wil gewoon op je gemak kunnen opscheppen en kijken ipv het maar vlug te doen voordat het weg is en gewoon even op je gemak kunnen zitten. Iig nog veel plezier!

1 like