Nou ik ook niet Ze zei tegen mij dat als je engobe gebruikte het zwarter/donkerder werd. Wat ik eigenlijk bedoel is: kunnen die ook in een andere kleur? Of is het meer een soort reactie op de klei? Wacht dit kan ik wel googlen
Komt goed, zo ver ben ik nog lang niet
Hoop ook eens een strak schaaltje hier te kunnen showen, wie weet
Ja die kunnen in alle kleuren. Dit zie je niet zo goed hier, maar de blaadjes zijn blauw. Ik weet van zeker de blauwe, gele, roze en lichtblauwe van Mayco dat ze op 1250 graden nog kleurvast zijn.
Komt vast goed! Tag me als het je lukt, ik ben wel benieuwd. Waarschijnlijk zal het sneller gaan dan je denkt. Kan ook als tip geven: vooral experimenteren (als het mag). Ik heb best vaak dingen gedraaid (bijv met meet klei dan gewend) die verrassend goed uitpakten.
Ahh gaaf! Ik moet eens uitzoeken wat ze daar hebben Lijkt me echt heel leuk! Voor nu eerst maar het centreren onder de knie krijgen, dan kijk ik wel weer verder
Dankjewel!
Enne heb je nog meer om te showen, ben wel benieuwd!
Yes ik stuur je even een pb!
Heel gaaf! Echt knap dat je dit kan. Ik volg allemaal mensen op insta die zelf servies maken en ik heb het al maanden over een cursus, dus jullie wakkeren het weer aan haha. Ik ga me er eens in verdiepen.
Dit is ook wel knutselen toch? Mijn mijn snijplotter en mijn hittepers gemaakt Ben erg tevreden met hoe hij is geworden!
Heeft iemand hier een lettertang die ze zouden aanraden? Ik heb een Dymo Omega gevonden maar zie op Bol ook wel veel negatieve reviews.
Die iig niet nemen, die was hier zo stuk. De negatieve reviews kloppen bij die
Ik heb de dymo junior, doet het prima, heb m denk ik 3 jaar. Maar gebruik m niet wekelijks ofzo. Zie dat die wel negatieve reviews krijgt haha, je moet wel hard drukken maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal en vind het prima
Volgens mij heeft de hema er ook eentje.
Ik heb die van HEMA en die doet het best prima.
Goed genoeg om te labelen wat ik wil
Mijne is ook van Hema. Eerlijk is eerlijk, ik heb er even aan moeten wennen en heb in het begin wat labels verpest omdat ik niet geduldig genoeg was. Maar inmiddels lukt het goed.
Bedankt voor de reacties allemaal @Flopsyunicorn @Soy.peor @Bertha en @Bennielava het wordt een cadeau zijn dus ik heb gekozen voor een labelprinter, ik weet dat ze daar ook gelukkig van gaat worden
Ik heb vanochtend voor het eerst iets van macrame gemaakt. Moet wel echt even oefenen, maar ben niet ontevreden
Haha nouja als je ziet wat ik als voorbeeld heb genomen dan zijn er wel wat verbeterpuntjes . Maar voor een eerste keer is het idd wel redelijk gelukt.
Wat een megaleuk idee! Thanks
Joehoee ik ga vanaf t najaar een keramiek beginnerscursus doen. Heb een tijd geleden in therapie met klei gewerkt en vond dat heel leuk! Hebben jullie nog tips voor leuke accounts/blogs om te volgen/inspiratie op te doen? @Shaaar misschien?
Ah leuk! Succes. Ik vind Florian Gadsby, Mae Ceramics & Calders Ceramics (youtube) leuk om te te volgen, maar als je begint met pottenbak dingen opzoeken verandert je hele recommended feed naar keramiek en kom je zo vanalles tegen.
Thanks! Mijn algoritme zit nu nog vol met tuindingen en katten, eens zien hoe lang dat duurt