DIY / knutselen

Heeft iemand ervaring met het werken met parakoord? Mijn poging tot sierraden maken als hobby/schermloze activiteit blijkt toch niks voor mij te zijn… haha!

Nu heb ik iets leuks gezien met macramé, maar parakoord lijkt mij leuker qua kleuren en minder pluizig dan katoen/macramékoord. Benieuwd of dat wel goed werkt daarvoor!

Weet niet wat je ermee wilt maken? Ik zie met paracord wel vaak armbanden, sleutelhangers of hondenhalsbanden mee worden gemaakt. Zou het gewoon proberen.
Je hebt wel verschillende macrametouw ook wel touw wat niet pluizig is

1 like

Macramé touw van hooked pluist niet.

3 likes

Telefoonkoorden en sleutelhangers idd!

@Bellaciao thanks

2 likes

Wat leuk dat zoveel mensen aan hetvpottenbakken zijn! Sinds een jaartje volg ik workshops en ben ik ook thuis aan de knutsel. Het liefste koop ik een kleine oven haha, maar die zijn toch wel erg duur.

30 likes

Oh wat leuk! Lijkt me zo leuk om te doen met anderen.

1 like

hahaha dat kaasbord GENIAAL

2 likes

Mijn keramiekcursus zit er al weer bijna op :scream: Ik heb het draaien opgegeven :rofl: En ben nu borden aan het glazuren, ben heel benieuwd!

13 likes

Weet iemand de term van dit touw? Ik heb nu gewoon gedraaid touw en dat is echt mission impossible om die koorden aan het eind er door heen te halen… je trekt het helemaal uit elkaar

3 likes

Paracord?

1 like

Ja, dat dacht ik ook! Maar is dat niet te stevig, kan je daar nog een haaknaald doorheen halen?

Sorry ik heb geen ervaring met haken met paracord maar als ik op internet zoek zie ik wel dat het gebruikt word om te haken

1 like

De wibra heeft wat zachter macramé touw ea de koorden van hoooked.

1 like

Ik heb nu macramé touw, alleen het rafelt/gaat kapot bij de laatste stappen uit bovenstaand filmpje. Ben dus opzoek naar iets wat gevlochten/steviger is!

Dan kun je beter het touw van hooked nemen volgens mij heet het spaghetti touw

1 like
3 likes

Jep, heb ik… maar is voor wat ik wil gewoon niet het juiste materiaal! Ik heb zowel wat paracord (mega chill kon per meter) en Bobbiny garen, net als de video, besteld. Binnenkort een update!

1 like

Thanks! Ik hoop dat paracord werkt, zoveel kleuren, kan per meter én goedkoop :eyes:

3 likes

Weet iemand een lijmpistool die fatsoenlijk werkt? Die ik nu heb moet je vrij hard knijpen wil er iets uit komen en dan is t niks niks boem klodder.

1 like

Ik heb die van de action en die werkt prima.