DIY / knutselen

Kun je aan het einde van de stokjes niet een grote kraal/bolletje plaatsen?

1 like

Of voorzichtig inkepinkjes zagen?

1 like

dit woord :heart:

8 likes

Ik dacht echt even wat zijn inke pinkjes :joy: :sob:

20 likes

Ik snap dat je er niet over nagedacht hebt want het is gewoon de basisfunctie. Het is wel echt een heel slecht ontworpen ding als alles er vanaf valt, dat is het enige wat een kapstok hoort te doen :sweat_smile:

Touw of rubberen elastieken om de haken winden (evt. lijmen) zal helpen om ze meer anti-slip te maken.
Je kunt er ook voor kiezen om de stokjes er helemaal af te zagen en er andere haken op te bevestigen, maar ik weet niet of je dat wilt.

3 likes

SAME :rofl:

1 like

Ik had het al bijna gegoogled :joy:

2 likes

Ik kan je vertellen, als je middenin een verbouwing zit en continu dingen aan het bestellen bent en keuzes moet maken… je heel veel dingen ontschieten :wink:

Ga iig de opties proberen die hier genoemd zijn, hopelijk werkt het iets :sweat_smile:

Ja ik zeg juist dat ik het logisch vind dat je daar niet over nadenkt! Als je een kapstok koopt ga je er toch niet over nadenken of er wel dingen aan blijven hangen, want het is bizar slecht als dat niet zo is.

3 likes

Ohhh hahaha sorry :smiling_face_with_tear: Vreselijk, m’n hoofd is chaos haha

1 like

Ik ben sinds twee weken bezig met linosneden, ik zou uiteindelijk iets willen maken als cover voor mijn proefschrift maar het is nu vooral oefenen voor de fun. Grappige is dat je steeds weer iets nieuws leer en tegen een ander probleem aanloopt! Nu vond ik het printen moeilijk, deze is uiteindelijk het beste gelukt. Volgende keer misschien toch langer rollen/duwen.

22 likes

Als ik je als tip mag meegeven: ik denk dat je er teveel inkt op hebt gedaan, de afdruk is nogal ‘vet’. Het mooiste is als je 'm dan wat minder inrolt met inkt maar inderdaad met afdrukken wat meer druk zet. Ik weet niet hoe je 'm afdrukt maar een lepel vind ik ook altijd top om de detailplekjes beter af te drukken! Dan kun je tussendoor ook het papier wat optillen terwijl je 'm vasthoudt aan de andere kant om te zien hoe ver de inkt er op zit, en de lege plekjes met een lepel nog goed afdrukken :slight_smile:
(ongevraagd advies haha misschien doe je dit allemaal al!)

1 like

Mijn eigen uitprobeersel van gisteren. Een droge naald ets op een zinken plaatje. Mijn hele telefoon is nu blauw, wat een gesmeer :see_no_evil::joy::joy:

12 likes

Nee juist fijn! Ik had juist wat magere afdrukken dus deze was bewust wat vetter aangezet. Ik denk dan dat ik niet per se meer inkt moet gebruiken maar meer druk moet zetten bij het printen!

En bij dat hoesje lijkt het net alsof het zo hoort :grin:

1 like

Ja en de eerste afdruk is net als een pannenkoek, die mislukt sowieso. Hij heeft een paar afdrukken nodig om goed gesatureerd te raken ook! Maar ik snap helemaal waarom je dan meer inkt pakt, ik doe dat ook nog steeds te vaak want ongeduldig :see_no_evil:

Een lepel vind ik echt ideaal om mooi extra plekken nog te benadrukken :slight_smile:

1 like

Vandaag een halve slaapkamer gemaakt. Ik ga echt langzaam, ben pas op bladzijde 2 van de instructies haha.

17 likes

Heeft iemand hier toevallig ervaring met een brandpen? Dus om zelf in hout te schrijven? Ben benieuwd of dat fijn werkt.

Wij hebben er een van de action gehad maar dat werkte niet echt top, dus uiteindelijk ook weer weg gedaan. Weet alleen niet of het aan dat ding lag of aan ons :sweat_smile:

Ik heb zo’n apparaat met verschillende opzetstukjes en standen, kan er bijvoorbeeld ook mee hotfixen. Geen idee meer waar die vandaan komt, heb hem al jaren. Heb er onder andere deze mee gemaakt

5 likes

Oh dat ziet er netjes uit! Dan ga ik eens een poging wagen.

1 like