DIY / knutselen

@ciselering en @Bennielava maken ook linosnedes!

5 likes

Yes ik houd van lino’s maken! (Je vind er hier een paar :smiley: Login • Instagram )

Mijn tips… ik zou beginnen met soft lino, dat gutst makkelijker. Je kunt gewoon zo’n standaard gutssetje kopen met dat uiltje er op, even kijken. ABIG is het merk! Voor werk zou ik wel echt gaan voor speciale linoverf (blockprint), dat heb je ook van Essdee allemaal.

Dan zou ik daarna gaan kijken voor dingen als een roller, die heb ik ook heel lang niet gebruikt. Zelf gebruik ik een lepel om 'm goed af te kunnen drukken, of soms een deegroller (maar dat kan nog wel gaan schuiven).

4 likes

Sostrene Grene heeft ook linospullen maar die zou ik vermijden, die rollers vielen bij mij na 2x uit elkaar!

1 like

Wauw wat maak jij prachtige dingen zeg!!

Heel erg bedankt voor je tips! Hier heb ik veel aan!

2 likes

Meestal gewoon das klei! Dus klei die aan de lucht droogt, heb ook wel eens klei van sostrene grene gebruikt maar dat vind ik niet altijd even fijn werken.

1 like

Yes helemaal mee eens! Ik vind de blauwe van Factis heel fijn om mee te beginnen (carving rubber) maar kan met mn persje beter echt grijs lino afdrukken. De abig set is prima, die sostrene grene meuk niet. Echt zonde geld. Ik gebruik speedball inkt, daarvan heb je ook een soort die ook op stof kan, extra leuk!

3 likes

Mijn bestelling is geplaatst! :grin: Heel benieuwd!

3 likes

Sorry voor deze late reactie maar ik maak 1x in het half jaar ofzo een youtubevideo en ik was helemaal vergeten dat mijn laatste over lino ging! Dus ik ga het even schaamteloos linken maarrrr vooral ook omdat je hier echt goed ziet hoe ik het doe dus dat is misschien wel interessant :smiley: (hoop dat dit mag, is verder geen promotie ofzo want ik verdien hier geen geld aan, hoef niet meer views :’))

6 likes

Wat leuk! Dankjewel voor het tippen!

Mijn bestelling is inmiddels binnen, alleen de mesjes worden nageleverd :sweat_smile:. Wat wel gek is want staat gewoon nog op voorraad. Nog maar even geduld hebben dus.

1 like

Oh dat is suf! Hopelijk komt het snel :smiley:

Had even gemaild omdat ik even een indicatie wilde. Ze gaven aan dat er opeens meer bestellingen dan normaal zijn gedaan. Als het goed is komt het volgende week.

Duss, wie gaat er nog meer beginnen? :yum:

Wat leuk dat er ineens allemaal mensen met lino aan de slag gaan! Ik ook :smiley:
Ik mis echt het inzicht om me een voorstelling te kunnen maken van het eindresultaat, maar het is wel echt leuk om mee te prutsen. Vandaag een beetje geoefend:

8 likes

Kan iemand een goeie Europese webshop aanraden voor kunst- en knutselbenodigdheden? Liefst met een ruim gamma en goeie prijzen. Ik ben specifiek op zoek naar acrylverf en acrylmarkers maar ga wellicht nog wat andere dingen kopen.

1 like

Mijn favoriete webshop is Craftelier. Zitten in Spanje maar leveren redelijk snel binnen Europa. Ruim assortiment ook.

https://craftelier.com/nl-nl/kunstbenodigdheden.html

1 like

Splendith misschien?

1 like

Ik bestel vaak bij Gerstaecker.nl. Komt wel uit Duitsland en duurt soms wel een week ofzo maar daar zijn ze vaak wel het voordeligst (de dingen die ik dan zoek, linospul enzo)

2 likes

Ooh, lino wil ik ook graag eens proberen. Heb je misschien aanraders voor een totale beginner (zowel qua tutorials oid als producten)?

Zijn er meer hier die van kaarten maken houden en deze bijvoorbeeld delen op IG? Ik maak voornamelijk kaarten met stempels en copic markers.

10 likes

Ik heb geen ervaring met je plannen maar modge podge is in NL gewoon te koop hoor.

2 likes

Modpodge is in Nederland te koop. Er bestaat een speciale lak van Modpodge om je projecten af te lakken en deze is er ook in de variant voor anti water.

2 likes