Wat de anderen hierboven ook zeggen. Ik heb het zelf laatst gekocht via bol, maar volgens mij kun je het zelfs in van die knutsel winkel ketens kopen.
Ik heb ooit mod podge bij de action gekocht, maar weet niet zeker of ze dat nu nog hebben. Maar volgens mij is mod podge hetzelfde als gewone hobbylijm vermengd met de helft water.
Ik zou er inderdaad wel iets overheen sprayen, maar weet niet of blanke lak het slimste is, denk dat dat misschien af gaat bladderen als je beweegt. Misschien eerder een textiel vernis ofzo? Of gewoon zo’n schoenenspray die je schoenen waterdicht maken.
Ben wel benieuwd naar je eindresultaat!
Vroegâh verkocht de Xenos dat. Weet niet of dat nog steeds zo is.
Oh die eerste is trouwens met verschillende lagen! Dus voor elke kleur een aparte lino gemaakt
Ik wil graag zoiets maken, ik heb de globe al af maar kom er eeecht niet uit hoe ik die letters erop kan krijgen… iemand hier een idee?
Heb je een cricut of een silhouette?
Dit is vinyl wat dan uitgesneden is met een van die apparaten.
Nee geen circut ook heel duur zag ik helaass
Ja ze zijn duur, ik heb zelf een silhouette portrait die was toen iets van 180 euro en heb er nog heel veel plezier van. Deze is niet zo groot, a4 formaat wat uit je printer rolt kun je er perfect mee snijden en ik vind de software fijn. Nog steeds een top aankoop, ik maak vooral stickers voor mezelf en af en toe wat projectjes met vinyl. Puur eigen gebruik dus.
Maar op Etsy kun je vast verkopers vinden die dit voor je kunnen maken als je zoekt op vinyl naamsticker?
Klinkt heel tof! Gaat op m’n verlanglijstje maar m’n vriend killt me als ik allemaal dure dingen ga kopen om diy’s voor de bruiloft te maken ipv die dingen gewoon te kopen
Iemand ervaring met transparant decal papier?
Misschien deze verkoper vragen? Zal niet meer dan een paar euro kosten denk. Sticker met naam Naamsticker Vinyl Diverse afmetingen | Etsy Nederland
En anders misschien heel netjes proberen te schilderen? Maar dan moet je wel talent hebben denk ik.
Als je het zelf wil proberen en geen geld wil geven, kan je proberen de tekst te printen, uitsnijden en dan op de bol plakken en inkleuren. Maar dan moet je wel heel veel geduld hebben en secuur werken. Want dat is wel gedoe.
Haha… Ik snap je @Mazikeen !
Ja wel ervaring met transparant sticker papier maar vaker wat stijf en omdat je op een rond oppervlak gaat plakken wordt dat lastig denk ik. Kan wel maar is prutsen. Beter even via etsy voor naam sticker gaan, zo duur is het niet.
7 dagen later en ik ben verkocht;
Heeft er iemand een cricut joy? Die lijkt me het fijnste! En kan je dan ook smart vinyl van de grotere machines gebruiken als je het door de midden knipt?
Heb je die letters nog nodig?
Nee ik heb ze toch met de hand geschreven/overgetrokken en is heel netjes geworden!
En zo gaat dat…
Een vriendin van me heeft de Joy ne aangeschaft. Echt een leuk klein ding voor projectjes. Volgens mij heeft de joy smart vinyl, dat kan je dan zonder snijmat invoeren en is perfect op maat, weet even niet precies qua afmetingen of die van de normale dan door de helft past. Maar als het smart vinyl is dan moet het wel kunnen. Wil je andere soorten vinyl gebruiken (niet van cricut) dan heb je de snijmat nodig.
Oh en voor transfer tape gebruik ik bredere schilderstape van de action, werkt net zo fijn vind ik.
Top! Anders had ik ze voor je kunnen maken op mijn cricut.
Zo lief heb nog wel wat vragen over de cricut
@puntjes
Ik vind de materialen best duur; kan je ook vinyl op ali kopen en dat gebruiken? Of zijn er andere manieren voor dupes?
Heb je echt die toolkit nodig of kan het ook gewoon met een pasje en pincet of is dat echt omslachtig?
Wat raden jullie behalve vinyl echt aan? Stickers maken lijkt me ook leuk en gepersonaliseerde cadeautjes maken
Edit: en hoevaak heb je zo’n nieuwe snijmat nodig?
Je kan gewoon elke soort en merk vinyl gebruiken ik gebruik ook niet altijd cricut merk zelf. Toolkit is niet nodig, je hebt wel zo’n Hooktool nodig en een pluisjesroller voor kleding, daar rol je zo de restanten ermee af. Mat doe je redelijk lang mee, ik maak de mijne tussendoor schoon met babydoekjes