DIY / knutselen

Origineel merk vinyl is altijd duur…

Ik heb een aantal jaar geleden heel wat vinyl op een beurs gekocht (paperpassion in Tilburg) en daar maak ik nog gebruik van. De action heeft ook soms wel wat dingen die je kan gebruiken, glitter sticker papier enzo.

Zelf maak ik vaker met statisch vinyl raamstickers, dat kun je hergebruiken op ramen. (Thema’s voor op het raam voor herfst/sint ofzo) Met flex kun je textiel bedrukken, ook erg leuk.

De volledige toolkit is inderdaad niet nodig, zo’n haak voor te pellen is wel handig. De mat doe je best lang mee. Ik heb een spray van silhouette waar ik hem weer sticky mee kan maken. Heb zelf meerdere matten zodat ik sneller kan werken.

Let wel op dat je met de joy echt maar kleine projectjes kan doen! Voor die prijs kun je ook de silhouette portrait krijgen die een slag groter is en waar je dus nog meer mee kunt. *beetje bevooroordeeld natuurlijk omdat ik zelf de silhouette heb. Ik ontwerp vaak zelf stickers (op stickerpapier) die ik print en de silhouette laat uitsnijden. Dat kan de joy niet.

Maar wil je vooral met vinyl aan de slag en leuk wat kleine dingen decoreren dan is de joy zeker leuk!

2 likes

Super bedankt voor jullie antwoorden! Heb nu echt een beter beeld van de mogelijkheden. Heb wat leuke vinyl proefdingen besteld dus benieuwd! Heb er echt zin in!
@Bellaciao

Die beurs in Tilburg ziet er heel leuk uit! Zet hem in m’n agenda!

2 likes

Ja die beurs is leuk en druk bezocht. En zag dat er binnenkort weer eentje is dus veel plezier!

Ik heb dit planten potje gekocht bij de kringloop. Hij was vaal geel met een lelijke tekening erop. Heb hem overgespoten en wil er " Spill the tea sis" op verven. Maar weet nog niet wat voorn kleuren enzo.

9 likes

Ha wat grappig ik heb ook zo een! De mijne is nog wel gelig maar zonder tekening. Deze pot is door zijn lelijkheid leuk.

2 likes

Omdat ik mij verveelde heb ik je foto even in color Adobe gegooid. Dat is een website dat helpt met kleuren uitzoeken volgens het kleurenwiel

En wit en zwart kan altijd

3 likes

Oeeh die 2e is leuk. Ik zat sws aan roze en groen te denken idd!

Zou ook nog een donkere kleur (bijvoorbeeld een donkere groen of een marine blauw) om wat meer dimensie te geven. Met alleen pastel kan het vrij flets worden.

Maar als je even geen kleurcombinaties weet, is het leuk om met die website te klooien

1 like

Ik wil kunstof beker beplakken met stickers(letters/namen). Heeft iemand een idee waar ik naar moet zoeken? Ze moeten wasbestendig zijn.

Ik denk dat je in elk geval vinyl stickers nodig hebt. Maar als je vaatwasserbestendige stickers zoekt, kom je wel een eind.

Ik heb helaas verder geen ervaring mee

Ik zie ook het een en ander staan, bijvoorbeeld goedgemerkt.nl . Maar het gaat niet om één naam. Ik hoop eigenlijk dat zoiets gewoon bij de Hema of action te koop is

Pipoos misschien?

Goeie, ik ga even op de website kijken

Bij bouwmarkten hebben ze vaak wel van die losse letterstickers

1 like

Weet iemand hoe ik de lijm resten van print die door de gaatjes zijn gekomen en nu op de voorkant van het papier zit weg krijg? Zie foto

1 like

Vraag 2;

Ik maak dus een Harry Potter wegwijzer als surprise maar ik twijfel nu over deze pijlen, eerst had ik zonder pijlen en dat was wel iets mooier maar dan wijst hij niet meer echt de weg/richting

7 likes

Misschien met nagellak remover waar aceton in zit? Of een keukenrol erop leggen en dan strijken?

Die pijltjes vind ik wel leuk zo!

Mooie suprise! :smile:

2 likes

Ga ik proberen! Thanks!

Heel vaak kun je het ook makkelijk wegkrijgen met een gum!

2 likes

Ik ben een Dungeons and Dragons avontuur begonnen en heb al het terrein gemaakt. Mijn spelers gaan naar een soort kermis, dus die heb ik helemaal gemaakt. Mijn eerste keer en het kostte bijna niks (vooral veel kartonnen dozen gebruikt).

In spoiler want foto-spam.

39 likes