Documentaires

Lekker beeld geven wij aan de Paraguanen die daar wonen, die moeten ook denken dat Nederlanders allemaal gestoord zijn

Ja iedereen is een engnek maar ik vind Jan opper engnek haha.

1 like

Die Jeroen vind ik ook wel opper engnek, en dat Nyenrode stel.

1 like

Kortom: allemaal, haha.

3 likes

Dus mensen emigreren naar Paraguay om iets te kopen in een project van die Jeroen die veroordeelt is voor drugshandel en zn coronagedoe gefinanceert heeft door prostitutieramen in Duitsland te verhuren… klinkt verstandig

2 likes

Heb de docuserie nog niet gezien, dus misschien vertellen ze dit ook in de serie en ben ik dubbelop, maar Paraguay heeft een geschiedenis van dit soort nederzettingen/koloniƫn van mensen die denken daar een alternatief leven op te bouwen.

Ik was daar ooit en een van de eerste dingen die ik zag was een heel gebied, super afgelegen, met allemaal Duitse straatnamen en blonde blauwogen die daar Duitsland 1920 aan het cosplayen waren, daarna nog een Japanse kolonie van een soort sekte, een Belgische etc etc

Mijn fave kolonie verhaal is de zus van Nietzsche die daar ook ooit emigreerde want ze was antisemiet en toen wilden ze daar een Arische superieuriteit gemeenschap oprichten. Was een plukje vol mensen mee en binnen 10 jaar waren ze allemaal dood en/of terug omdat ze met hun Arische superieure genen niet tegen de lokale ziektes konden :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Ze hebben daar overigens ook idiote dictator op dictator op dictator gehad, eentje die 2/3e van alle Paraguayaanse mannen de dood in heeft gejaagd (ja echt!) dus ze zijn daar wel iets gewend hoor, zullen niet zo snel versteld staan van een paar Nederlandse wappies.

Overigens is Paraguay echt heel erg afgelegen van alles wat bruisend te noemen is, het is teeeeeering ver elke kant op voor je bij een echt relevante stad aankomt dus ik denk dat je er vooral echt snel aan de verveling sterft.

18 likes

Nee hoor want je kunt gezellig met Jeroen en Jan bbqen!!!

3 likes

Wel benieuwd wat jij daar deed, want Paraguay is inderdaad niet het meest interessante land als je toch in Zuid-Amerika bent.

5 likes

Ik zat in de orgaanhandel

Nee ik was in de buurt (Bolivia) en wilde naar Uruguay dus toen dacht ik okƩ dan ga ik wel door Paraguay met de bus en gewoon uitstappen bij alles wat boeiend lijkt, laten we eens kijken wat daar te doen is. Dan rij je dus eerst door het westen (loopt een rivier ongeveer door het midden van het land) waar echt amper een ziel woont en de eerste nederzetting zijn dus die Duitsers haha. Heb het nu aanstaan en zie dat de wappies in het oosten zitten dus die zitten wel een beetje minder afgelegen maar alsnog zou ik het daar na 2 weken ook wel gezien hebben, de hoofdstad is ook een soort groot dorp en de enige mensen die er komen zijn Brazilianen en Argentijnen die Paraguay als een soort live Ali express gebruiken want je kan er alles nep en goedkoop kopen.

Aardige mensen overigens hoor, mocht je er ooit in de buurt zijn.

1 like

Zou wel een goede afleider zijn van je echte taak als coke routeplanner oid.

Ja ik ben nooit verder gekomen dan het busstation van Asunción, maar jouw verhaal icm de beelden die ik heb gezien in de docu zijn niet echt reclame voor Paraguay

2 likes

Mijn tinder ervaring daar:

Ze kunnen een paar extra verschrikkelijke Europeanen daar wel handelen denk ik :full_moon_with_face::full_moon_with_face::new_moon_with_face::new_moon_with_face:

3 likes

Ik heb er gister 4 afleveringen van gezien en ik vond Lester toch echt de opper engerd.

Hij is ook precies het soort agressief lelijk waar ik rillingen van krijg, die onnatuurlijk lange ruimte tussen neus en lippen en die blonde wimpers die hem de oogopslag van een varken geven; doodeng. Denk dat die vrouw hem uiteindelijk ook gaat verlaten, zij is iets minder extreem en lijkt een redelijk normale vader te hebben met wie ze wel hecht contact heeft. Ze zei ook een paar keer iets van dat hij extremer was in denkbeelden dan zij is. En hij is heel raar tegen haar met dat zij niet met haar jurk tegen hem aan mag lopen, dat hij geen maxicosi wil tillen en daar een hele act van maakt, dat als zij een compliment geeft hij dat meteen tot rassenleer verheft etc etc, kreeg alleen maar rode vlaggen en denk dat hij snel in staat is tot geweld tegen vrouwen en kinderen. Hij heeft ook dat doodenge ā€˜alles moet een verdienmodel zijn’-DNA dat zelfs die opportunist Jeroen niet in die mate bezit. Ik denk echt dat we hem nog in het nieuws gaan zien op een heftige manier, dat voel ik aan alles.

Die Jan en Jeroen zijn toch voornamelijk trieste oude mislukte mannen die door hun ego en delusions zijn overgenomen, is geen redden meer aan maar die komen hun onvermijdelijke lot vanzelf wel tegemoet.

Moest heeeeeel erg lachen om Mart, vanaf het eerste moment totaal duidelijk dat hij de ideale kandidaat voor een scam is, zo dommig. Looooove dat ie naar het minst progressieve land op het gebied van homo acceptatie op het hele continent is verhuisd lol, hij heeft echt geeeeen idee hoe conservatief de mensen daar zijn en dan denkt ie daar een ruime keuze aan niet-gevaccineerde homos te hebben lol.

En die scĆØne dat hij met die Belgen is in dat openlucht theater en die Belgische man begint over waar het misgaat in de maatschappij en de VROUW dan feminisme de schuld geeft en de HOMO de LGBTI gemeenschap omg zo gelachen om deze teringdomme mensen :clown_face::clown_face::clown_face:

24 likes

:skull: hahahaaahaha

Dit!! Ik moest hier ook om lachen. Wat je zegt, vooral Mart heeft geeeeeeen idee dat hij echt precies is en doet waar hij tegen is. Die LGBTI opmerking, maar ook met z’n anti-5G devices.

En dit :100:. Je ziet hem hier zo hard van genieten, de status die hij daar heeft, met z’n bbq’s… En hoe die vrouw inderdaad af en toe kijkt naar hem, of nĆ­Ć©t reageert. Ik zou hem ook niet als vijand willen.

Ik dacht eerst, oke Zemra, enigszins overdreven… Maar deze foto van hun eigen site, zoom even in hahahhaha

3 likes

Ik heb m gister afgekeken, fascinerende en frustrerende serie. Er zitten zo veel tegenstrijdigheden in wat die mensen denken en doen. Bijv verwachten dat migranten in NL integreren en bijdragen en daar in je Hollandse enclave willen zitten. Die Lester vind ik echt een griezel, maar Jan Engel en Jeroen zijn echt fucking tuig met hun nazigedoe.

4 likes

Ik heb gisteren de eerste twee afleveringen van Fase 8 gekeken. Gaat over vrouwenmoord door (ex-)partners. Er zitten echt heftige verhalen in. Kan ook niet anders natuurlijk. Wilde het wel even tippen hier.

9 likes

Lol ik heb nu nog een paar afleveringen Paraguay gekeken wat een kk nazi’s

12 likes

Ik heb m gister gekeken. Ben niet snel ā€˜van slag’ door iets maar werd hier wel echt heel naar van. Zo veel geweld en ellende en nog zo veel in de aanpak wat beter moet.

Ik heb de laatste twee afleveringen nu ook gekeken. Inderdaad, in de aanpak gaat er veel mis. Losse puzzelstukjes die niet bij elkaar gelegd worden, maar ook de twijfelachtige adviezen die vrouwen meekrijgen (ā€˜je kunt beter geen aangifte doen, wellicht triggert dat alleen maar’).
En er wordt een ander belangrijk punt gemaakt dat naar mijn idee een beetje ondergesneeuwd is (onder alle verhalen en het voorgaande, denk ik): dat de aanpak eigenlijk veel meer gericht zou moeten zijn op de plegers. Ben je als vrouw in gevaar? Dan word je ondergebracht in een blijf van mijn lijf huis. En de pleger loopt vrijuit. Onbegrijpelijk.

1 like

Maar hier komt onze rechtspraak helaas om de hoek kijken. Vanuit menselijk oogpunt vind ik het ook onbegrijpelijk hoor maar het is veel complexer.

1 like