Documentaires

Ik zit net de tweede aflevering te kijken en kwam net hetzelfde vragen! Ik vind het heel interessant om te zien. Merk dat ik eigenlijk weinig beeld heb van hoe het er daar nu echt aan toe gaat.

2 likes

Ik vond het echt zo goed. Juist omdat zij vrouw is en de taal spreekt had ik het idee dat je daardoor echt een goed beeld krijgt. En wat voor beeld.

2 likes

Oeh, goede tip. Zij zat een tijdje geleden bij de podcast Kroegpraat van Liesbeth Rasker en vertelde er toen over. Was toen van plan te gaan kijken, dus goede reminder dit. En misschien is die podcast dan weer interessant voor als je gekeken hebt en meer wil weten.

3 likes

Nee maar ga ik na jouw tip wel doen!

2 likes

Ik zal de podcast luisteren, ik ben benieuwd. Na het kijken van de serie ben ik erg benieuwd naar wat ze er over te zeggen heeft.

1 like

@Ikbeneenkonijn gekeken, dankje voor de tip, inderdaad echt aangrijpend. Ik volg de situatie daar best goed, maar het blijft altijd heel aangrijpend om de impact ook zo direct op de mensen en de beelden daar te zien.

Wat ik me altijd afvraag met dit soort documentaires. Die mensen zijn zo zo zo dapper, bijv toch ontzettend stiekem een school runnen, naar school gaan, werken etc. Allemaal uiterst stiekem. Maar je ziet hun gezichten nu in een docu. Heel herkenbaar. Is dat niet mega gevaarlijk? Dat de Taliban daarachter komt. Die zullen zeker veel connecties hebben

9 likes

We hebben gisteren Life of Crime 1984-2020 gezien. Beetje oud nieuws, maar wat een heftige docu. Ben er nog steeds naar van, zo triest

1 like

Jaaa dit vroeg ik me ook maximaal af? Dat relatief weinig mensen daar dit zien geloof ik, maar altijd wel iemand (viavia) lijkt mij.

2 likes

Ik kan me herinneren dat ik Hila in een podcast (weet niet meer zeker welke, ik vermoed Kroegpraat aflevering van 27 november) daarover vertelde, dat ze daar wel rekening mee houden maar dat die mensen dat zelf wilden. Met name de vrouw die een school runt wilde geloof ik juist wel in beeld.

Ik kijk nu naar wakker in Paraguay. Wat een heerlijke hatewatch. Wappies (waaronder Jan engel) die emigreren naar Paraguay. Ironisch wel dat zichzelf wakkeren noemen en vervolgens afgeven op woke :joy:

5 likes

Ah ja ik wilde net hierover komen posten! Echt zin om dit te kijken. Iemand op insta zei al dat dit echt een soort ik vertrek met wappies is :joy:

Ik zag in het voorstukje dat ze dus emigreren naar Paraguay, daar tegen de bevolking zeggen dat ze niet willen zijn zoals de immigranten hier (ze zijn namelijk tegen azc’s) en vervolgens blokjes kaas met Nederlandse vlaggetjes serveren :joy:

Oja en de spreken natuurlijk niet de taal.

5 likes

Ooooh dit klinkt als heerlijke tv. Op NPO te kijken zie ik op google, mocht iemand anders ook benieuwd zijn.

4 likes

Nou gaat nog wel verder dan blokjes kaas. Ze stichten schaamteloos kolonies en drijven de grondprijs enorm op waardoor locals geen kans meer maken. Sommige zijn wel echt van die knullige ik vertrek types maar er zitten ook gewiekste fvd types tussen.

Ze praten ook steeds heel kneuzig over ā€œlekker vleesā€

6 likes

Ja echt walllllllgelijk. Het lijkt wel alsof ik naar een documentaire van De Speld aan het kijken ben.

Zo fucking vies privileged zijn deze mensen. In hun villa’s met zwembad en personeel. En het dan de hele tijd over ā€œde eliteā€ hebben :smiling_face_with_tear:

4 likes

Ik ben nu ook aan het kijken naar die Paraguay docu. Het valt me op dat de voice-over klinkt alsof ze een kinderboek inspreekt… ik vind het hilarisch en irritant tegelijkertijd :joy: Maar het is natuurlijk ook wel een sprookje :sweat_smile:

2 likes

Hebben jullie ook zo’n jeuk aan je ogen door de wifi en 5g? :scream::exploding_head:

2 likes

Jaaa de speld. Dat is het precies inderdaad. Behalve dan dat deze mensen oprecht zijn🄲

Die engel ook die er, inmiddels geĆÆmmigreerd, achter komt dat Paraguay een jaar in lockdown zat. :rofl:

4 likes

ok dit klinkt als mijn droom programma. Ik was al van plan een mega chill niks doen weekend te houden, en dit kijken gaat daar zeker deel van uitmaken.

1 like

Ik was het vanochtend ook aan het kijken. Hilarisch droog en cynisch

4 likes

Ik vond er eigenlijk niks leuks of vermakelijks aan. Het is hartstikke koloniaal en ik vond het pijnlijk om te zien hoe ze daar leven ten koste van de lokale bevolking. Want de enige reden dat ze daar vrijheid voelen is hun westerse geld waarmee ze profiteren van mensen in armoede en die armoede ook nog vergroten waardoor het leven daar nog moeilijker wordt. Ik vond het echt walgelijk om naar te kijken.
En dan die vent (die zijn geld verdient door zoveel mogelijk Nederlanders die kant op te halen) die daar staat te vertellen dat ze natuurlijk ook iets voor het land willen doen en dus een sinterklaasfeest gaan geven met echte zwarte pieten. Ik wou echt dat dit een grappig programma was geweest met ik vertrek vibes maar daar zie je mensen die slachtoffer zijn van hun eigen ondoordachte keuzes. Dat is hier echt anders.

20 likes