Documentaires

:skull: hahahaaahaha

Dit!! Ik moest hier ook om lachen. Wat je zegt, vooral Mart heeft geeeeeeen idee dat hij echt precies is en doet waar hij tegen is. Die LGBTI opmerking, maar ook met z’n anti-5G devices.

En dit :100:. Je ziet hem hier zo hard van genieten, de status die hij daar heeft, met z’n bbq’s… En hoe die vrouw inderdaad af en toe kijkt naar hem, of nĆ­Ć©t reageert. Ik zou hem ook niet als vijand willen.

Ik dacht eerst, oke Zemra, enigszins overdreven… Maar deze foto van hun eigen site, zoom even in hahahhaha

5 likes

Ik heb m gister afgekeken, fascinerende en frustrerende serie. Er zitten zo veel tegenstrijdigheden in wat die mensen denken en doen. Bijv verwachten dat migranten in NL integreren en bijdragen en daar in je Hollandse enclave willen zitten. Die Lester vind ik echt een griezel, maar Jan Engel en Jeroen zijn echt fucking tuig met hun nazigedoe.

4 likes

Ik heb gisteren de eerste twee afleveringen van Fase 8 gekeken. Gaat over vrouwenmoord door (ex-)partners. Er zitten echt heftige verhalen in. Kan ook niet anders natuurlijk. Wilde het wel even tippen hier.

13 likes

Lol ik heb nu nog een paar afleveringen Paraguay gekeken wat een kk nazi’s

13 likes

Ik heb m gister gekeken. Ben niet snel ā€˜van slag’ door iets maar werd hier wel echt heel naar van. Zo veel geweld en ellende en nog zo veel in de aanpak wat beter moet.

2 likes

Ik heb de laatste twee afleveringen nu ook gekeken. Inderdaad, in de aanpak gaat er veel mis. Losse puzzelstukjes die niet bij elkaar gelegd worden, maar ook de twijfelachtige adviezen die vrouwen meekrijgen (ā€˜je kunt beter geen aangifte doen, wellicht triggert dat alleen maar’).
En er wordt een ander belangrijk punt gemaakt dat naar mijn idee een beetje ondergesneeuwd is (onder alle verhalen en het voorgaande, denk ik): dat de aanpak eigenlijk veel meer gericht zou moeten zijn op de plegers. Ben je als vrouw in gevaar? Dan word je ondergebracht in een blijf van mijn lijf huis. En de pleger loopt vrijuit. Onbegrijpelijk.

3 likes

Maar hier komt onze rechtspraak helaas om de hoek kijken. Vanuit menselijk oogpunt vind ik het ook onbegrijpelijk hoor maar het is veel complexer.

1 like

Die Lester en Anne doen me echt denken aan Sjon en sjanet, die coach van Cynthia

Het lijkt bijna alsof ik in dienst ben van de NPO met al mn tips, maar ik kom gewoon steeds mooie dingen tegen.

Documentaire over twee Joodse mensen die als heel jong kind de Tweede Wereldoorlog overleefden terwijl hun hele familie is omgebracht. Het gaat over hoe zij er zelf mee omgaan, maar ook wat voor invloed dit heeft op de partner van de vrouw en zoon van de man. Heel bijzonder en mooi.

10 likes

https://www.telegraaf.nl/entertainment/media/avrotros-haalt-serie-hila-noorzai-in-allerijl-offline-na-arrestatie-vrouw-door-taliban-uitgezonden-zonder-haar-toestemming/124560360.html?edge_id=cx:1gx2q15o9v41re9nh1gy3lfg7:30qv2rrnkcbk&newUser=true

Teveel gevaagd om de uitzending te laten zien aan mensen die met gevaar voor eigen leven meededen allemaal voor eigen gewin. Echt om je dood te schamen.

3 likes

Dit was precies mijn zorg in een van mijn posts hierboven, met hoe het zit met de veiligheid

Wat heftig dit. Vreselijk!

De docu is nu offline gehaald. In het bericht staat wel dat het onduidelijk is of er een link is tussen de aanhoudingen en de docu. Maar voor alle zekerheid gaat de docu toch direct offline.

5 likes

Ik vroeg me dit ook echt af tijdens het kijken. Ook bij die imker!

3 likes

Heeft iemand die docu op Netflix gezien over Elizabeth Smart? Echt wel interessant, maar nu zie ik dit voorbij komen… wil ze nu een soort youtuber worden? :sweat_smile: Voelt een beetje gek :sweat_smile:

2 likes

Heeft iemand the voice of hind rajan al gezien? Ik ben deze week geweest en pfff wat heftig. Helemaal omdat ze de echte opnames gebruiken.

3 likes

Oooooo nee maar ik zag dat deze binnenkort via Picl beschikbaar komt. Ik kijk hem liever thuis denk ik. Lijkt me een nogal heftige docu.

2 likes

Ja, vond het echt een heel mooie, maar zeker ook intense en heftige film. Heel belangrijk en goed dat ze deze film gemaakt hebben

2 likes

Heeft iemand die reportage van Nieuwsuur gezien over die ā€œtrendā€ waarbij veel jonge TikTok-meiden zichzelf diagnosticeren met een gastroparese…? Ik vond het vrij indrukwekkend.

3 likes

Ja mond viel open van verbazing na verbazing. Hele zorgelijke ontwikkeling.