Ik heb het niet over ouders van kinderen die iets hebben wat heel zwaar is voor de ouders en problemen die daardoor ontstaan. Er kan altijd iets met een kind gebeuren of het kind kan een aandoening hebben. En ook al denk je daar over na voor je er aan begint(hoop ik), je weet inderdaad niet hoe dat is.
En ik weet inderdaad niet hoe deze ouders er daarvoor ervoor stonden dus wat dat betreft besef ik dat de opmerking over deze gezinnen niet oke is.
Echter zijn er echt situaties waarbij je op voorhand al kan zeggen dat de kans dat het niet goed gaat erg groot is. Maar er wordt hier net gedaan alsof dat niet gebeurt.
Gelukkig wordt het steeds normaler om het niet te doen maar er is ook een grote maatschappelijke druk om kinderen te krijgen. En als je dan eenmaal een kind hebt dan moet t ook maar geweldig zijn. Denk dat het ook wel wat meer geaccepteerd mag zijn dat het niet altijd een feest is. En voordat jullie het zeggen, nee mij oordeel helpt dan niet. Maar âbeter geen kinderen krijgenâ staat niet gelijk aan âhad beter niet geboren kunnen wordenâ.
Naja ik hoop oprecht voor deze ouders en kinderen dat hun toekomst een stuk fijner wordt en ze uiteindelijk goed terecht komen.