Maar bedenk: die kinderen zijn tieners, je verhuist ze met spoed in een week. Je kunt niet anders dan uitleggen waarom je dat doet. Naast dat een kind sowieso geïnformeerd moet worden over een raadsonderzoek omdat het kind daar sws wat van mee krijgt en er zeker op die leeftijd ook wat van mag vinden.
Qua emotionele belasting ben ik het met je eens, maarja: probeer maar eens overstuur te zijn in hetzelfde huis als je kinderen zonder dat ze dat zien. Edit; ik vind het zelf altijd heel boeiend als kritiek op ouders is dat ze hij kinderen teveel met hun sores belasten. Tuurlijk vertel je je kinderen tot op behoorlijke mate wat er speelt, ze zijn niet blind, doof of ongevoelig. Als je geldproblemen hebt, vaak ruziet, veel zorgen hebt, overspannen raakt, bang bent moet je dat op een bepaald punt gewoon adresseren. Ik vind juist dat die ouders dat dan nog best op een goede manier doen (uitleggen waarom ze gaan verhuizen, uitleggen dat er een uithuisplaatsing kan komen, maar de echt lastige gesprekken in een afgesloten kamer voeren en signaleren dat die kids graag willen luistervinken dus actief wegsturen, deur open laten etc)