Documentaires

De docuserie Trappers. Ik blijft er vaak aan denken nadat ik hem gezien heb. Hij was echt “leuk” om te kijken. Beetje raar om dat te zeggen over andere mensen hun leed en leven maar het was ook niet alleen maar leed en het gaat ook niet alleen maar over fietskoeriers. Het wordt op een fijne manier verteld door de voice over, acteur Raymond Thiry, en de mensen zijn allemaal heel interessante types die echt mooi geportretteerd worden. Echt een aanrader vind ik!

8 likes

Hahaha ja daar moest ik ook zo om lachen, aan zelfvertrouwen geen gebrek bij die man

3 likes

Ja wat een figuur :joy::joy: maar als ik door iemand aan mn hart geopereerd moet worden dan graag door hem!

1 like

Toevallig deze gisteren in 1 ruk gekeken! Vond hem ook erg interessant en mooi, zeker een aanrader. Volgens mij ook al eerder opgenomen en ben wel nieuwsgierig hoe het er nu voor staat

1 like

Ik heb Wildcat gekeken op prime en alleen maar lopen janken :joy:

2 likes

Denk dat dit het beste topic ervoor is. Die docu van/over Pamela Anderson op Netflix vind ik een aanrader. Echt een heel leuke vrouw!

7 likes

Tw: euthanasie, zelfbeschadiging en CPTSS

Samenvatting

Ik heb vandaag de docu ‘Karo wil goed dood’ (NPO) gezien. Enorm indrukwekkend, het gaat over een jonge vrouw die na het oplopen van een trauma en jaren van zelfbeschadiging is uitbehandeld. Ze kiest zelf voor haar dood en haar laatste dagen worden deels in beeld gebracht. Heel dubbel; aan de ene kant verschrikkelijk, aan de andere kant ‘fijn’ dat er anno nu betere mogelijkheden zijn om een waardig einde te krijgen bij ondraaglijk lijden.

8 likes

Ik ga deze kijken. Misschien vind je de laatste dagen van aurelia brouwers ook mooi?

3 likes

Die ga ik opzoeken, dank voor de tip!

1 like

Dank voor de tip, tof idd!

2 likes

Too young to die van VICE en Nachtvlinder: de laatste dagen van Priscilla vond ik trouwens ook prachtig. Goed, in het geval van de laatste leed ze niet psychisch maar wel iemand jong die euthanasie wou en toegewezen kreeg.

2 likes

Ik vond zelf ‘moeders springen niet van flats’ ook bijzonder. Die laat vooral zien wat er gebeurd wanneer euthanasie niet wordt toegewezen en hoe zwaar dat is als je steeds maar weer een weg uit zoekt

4 likes

Die heb ik inderdaad ook gezien, al wel een tijd geleden. Heel erg indrukwekkend.

2 likes

Oh wow ik denk nog wel eens aan die docu ja. Zo’n heftig verhaal, de wanhoop, en dan dat verdriet van die dochters…

1 like

https://www.netflix.com/nl/title/81409006

The Ponds

Wat heerlijk dit!

2 likes

Gisteren ‘Finding Michael’ gekeken op Disney+.

Gaat over een man waarvan zijn broer destijds de jongste Brit was die de top van de Mount Everest had bereikt maar daarbij ook is omgekomen en waarvan het lichaam nooit gevonden is. Nu 20 jaar later start hij een expeditie om het lichaam te vinden. Was erg indrukwekkend.

4 likes

Gister Navalny gekeken. Wie 'm nog niet gezien heeft: aanrader! Vond 'm erg indrukwekkend en spannend

5 likes

Gisteren de documentaire Dying to live gezien van 2doc. Huisarts Mirjam Willemsen ziet de dood elke dag in de ogen. Als huisarts van terminale zieken maar ook als patiënt met ongeneeslijke kanker. In de tijd die haar nog rest doorbreekt ze met tomeloze inzet het taboe rond doodgaan om de levenseindezorg te verbeteren.

Heel mooie bijzondere documentaire

3 likes

Gewoon nee.

2 likes

Ik ben nu op werk dus ik kan niet te veel erover kwijt, maar ik vind het echt vreselijk dat commerciële zenders mensen met een beperking als reclameproduct gebruiken.
Sowieso vervalt dan het educatieve gedeelte van zo’n docu, omdat zij die plicht niet hebben.
Maar ja, mensen met een beperking trekken veel kijkers, dus moneyz. Dus er zal nooit iets aan veranderen

2 likes