wat voor noorse huizen bedoel je? moet vast wel wat voor je kunnen vinden maar ik weet niet zo goed wat je als een stereotype noors huis bedoelt haha
Heeft iemand tips voor interessante/vermakelijke docuâs? Bijvoorbeeld in de categorie FYRE of andere oplichters.
Heb na allerlei docuâs over oorlogen en terroristische aanslagen wel weer zin in iets luchtigers. Ik heb Netflix, HBO, Prime en NPO Plus.
Geen idee wat je hier al van hebt gezien, maar:
Heb net The Bling Ring gezien op Netflix, vond ik wel vermakelijk.
Verder is Pray and Obey ook fascinerend, over een sekte.
En niet echt een documentaire, maar Inventing Anna (over die con artist Anna Sorokin).
Over Elizabeth Holmes zijn ook div documentaires. Zij is ook een scammer
The telemarketeers, wel beetje saai maar bizar dat hele systeem daar.
Dank! Ik heb de meeste suggesties nog niet gezien. Ga straks Pray and Obey opzetten.
De zaak schaap op NPO plus.
In de hoek oplichting (want het is eigenlijk wel een cult die veel geld binnenhaalt over de rug van mensen die echt denken goed te doen voor de wereld): Leah Remini: scientology and the aftermath. Ik ben net begonnen aan seizoen 2 en moet toch soms echt pauzeren of even hardop mijn shock verbaliseren want damn, that shitâs whack.
Ik kijk de eerste aflevering van In de TBS op NPO en vindt het echt heel boeiend om te zien hoe het er aan toe gaat in de TBS kliniek.
Podcast op spotify is ook echt een aanrader!
De docu op Amazon prime over Lula Roe! Echt fantastisch! Gaat over een echtpaar dat door leggings/rokken verkopen en multilevel marketing bakken met geld verdient maar vervolgens stort het uiteraard allemaal in en hebben ze rechtszaken aan hun broek. Hij heet LuLaRich
Lijkt die op de serie op npo of weet je dat niet? Vond de podcast ook heel interessant maar weet niet of de serie dan nog veel kan toevoegenâŠ
Ik moet die nog kijken, dus geen idee!
Kijk dan meteen Going Clear ook al weet ik niet waar die staat! Maar dst is een hele goede Scientology docu.
Ik vind de serie nog boeiender, omdat je ook echt ziet hoe het er aan toe gaat ook qua handelingen van personeel en de omgeving. Erg interessant
DAT was de naam! Ik zocht 'm nog om hierna te gaan kijken dus dank je wel voor de reminder met de juiste naam. Heb al een stream gevonden dus die staat klaar om daarna te gaan kijken.
Heb het boek van Leah Remini al uitgelezen en zit nu midden in die van Mike Rinder. Kan ik tot nu toe allebei ook aanraden.
Ik vind het ook superboeiend hoe ze de impact op het personeel laten zien, zowel de mooie kanten van het werk als de heftige kanten.
Ik heb echt zoân beetje alles wat er te lezen is over Scientology al gelezen en het en ene nog fascinerender dan het ander. Mike Rinder heeft sinds kort slokdarmkanker wel
Het boek van Ron Miscavige is ook een mustread trouwens en die van Jenna Miscavige Hill ook
Ah deze lijkt nergens te streamen nu, leek me wel interessant.
Ik heb 'm via een site die allemaal streamingsites doorzoekt en je dan de beste stream geeft om te kijken. Beetje popcorntijd (site) idee.
Ja dat van Mike las ik inderdaad hoop echt dat hij erbovenop komt @Westwood die van Ron - die ook in die docu langskomt - had ik ook al op de lijst. Die van Jenna ken ik nog niet dus die ga ik ook zoeken. Thanks voor de aanbevelingen!