Documentaires

Ik ben benieuwd naar deze docu maar ben echt bang dat het teveel over de goede ‘intentions’ van Renee zal gaan en het doel is om haar te rehabiliteren.

https://twitter.com/HBODocs/status/1699497698079003065/mediaViewer?currentTweet=1699497698079003065&currentTweetUser=HBODocs

Gaat over deze vrouw: U.S. Missionary With No Medical Training Sued After Malnourished Ugandan Children Died At Her Center : Goats and Soda : NPR

5 likes

Heel benieuwd naar. Word van de trailer al boos.

1 like

Er is hier ook een podcast over: the missionary

1 like

Heb dit gekeken het was ZO raar?!

2 likes

Omg gaat dit over een meisje dat geadopteerd is en dat ze er toen achterkwamen dat zij al veel ouder is/was? Heel ziekelijk.

Ja maar dat blijkt dan toch niet te kloppen? Er komen zoveel mensen aan het woord, weet niet wie ik moet geloven

Nee haar adoptieouders hebben haar geboortedatum laten wijzigen maar dat klopt helemaal niet want dan zou haar biologische moeder 10 zijn tijdens de geboorte

En nog meer shit

3 likes

Het is zo bizar, heb je deze docu serie gezien?

2 likes

Ik heb een keer een docu gezien maar weet niet of het deze was, waar staat deze op?

4 likes

Deze staat op hbo, vooral die vader is veel aan het woord krijg echt de kriebels van hem

3 likes

Oh wauw ik word al boos van dit artikel…

@Frambozentaartje dank voor de tip over In de TBS, echt heel interessant

Ik vind het ontzettend dapper van Hans Faber dat hij de TBS kliniek in gaat, maar voel in aflevering 1 echt zijn ongemak en zijn rol in de docu is me ook nog niet helemaal duidelijk. Ik ben benieuwd hoe dat verder gaat

1 like

Nederlands tippie: De Afhaalchinees, over adoptie. Heb de derde aflevering nog niet gezien, maar ben tot nu toe echt onder de indruk. Zo bizar hoe er relatief kort geleden nog naar adoptie werd gekeken. En hoe weinig zicht er op die kinderen voor en na de adoptie is.

7 likes

Ja dit is echt zoo fucked up! Hoewel ik die vader een creep vind, denk ik toch dat ik er naar neig om hem te geloven. Maar geen idee of dat terecht is? Althans, ik denk dat die moeder het brein was achter alles, en dat Michael niet genoeg ballen had om er tegenin te gaan. Wat denken jullie?

Sowieso echt bizar dat ze haar leeftijd relatief makkelijk gewoon met 14 jaar konden verhogen!!

Die laatste drie afleveringen hadden trouwens wel echt in 1 aflevering gepropt kunnen worden. Ik hoefde die hele voorbereiding van de verdediging van Michael niet per se te zien.

De beul van Twente, ik heb de eerste aflevering niet eens af kunnen kijken. Wat voel ik een woede

1 like

Ik ben die docu over natalia aan het kijken maar ik heb echt geen idee wat ik moet denken. Ik vind de vader een creep maar de verhalen gaan alle kanten op man

2 likes

Gisteren was er een artikel in de Morgen dat vertelde over het misbruik van de Broeders van Liefde. Redelijk gedetailleerd ook. Echt vreselijk!

Die reactie van bv Bonny vond ik ook echt misplaatst.

Volgens mij is deze docu hier nog niet genoemd, maar ik vond The Janes op HBO ook echt een aanrader! Over een ondergronds netwerk in de jaren '70 om abortus - illegaal in de VS - mogelijk te maken.

4 likes

Ik ben ook begonnen met deze. Heel interessant, ik had toch een ander idee bij de tbs.

1 like

Bekijk Gazeta, de Poolse krant onder vuur op Gazeta, de Poolse krant onder vuur gemist? Start met kijken op NPO Start

Iemand die dit ook heeft gezien? Ik wist er wel wat van maar niet dat het zo erg gesteld was met hoe er om gegaan word met de pers.

3 likes

Heeft iemand de docu ‘nu verandert er langzaam iets’ op npo gezien? Het is echt fascinerend. Ik zit met verbazing te kijken naar sommige dingen. Het gaat over allerlei manieren van zelfontplooiing/coaching/innerlijke groei en dat soort dingen. Maar zonder voice over ofzoiets, het zijn vaste camerastandpunten alsof de camera daar gewoon ergens is neergezet. Is al wel een paar jaar oud, misschien oud nieuws dit haha

4 likes