Net The Barkley Marathons: The Race That Eats Its Young gekeken! Echt een leuke documentaire, dacht van te voren dat het echt een loop voor idioten was maar ik vond het eigenlijk heel mooi en inspirerend.
Op NPO staat de documentaire Butlers en ik word helemaal zenuwachtig van hoe perfect alles uitgevoerd moet worden. Ik ben benieuwd of het nog duidelijker word waarom mensen hier voor hebben gekozen want ik zie het nog niet echt wat dit werk heel leuk maakt. Al geloof ik wel dat je het leuk kan vinden hoor. Weet ook niet goed wat ik van die docent vind.
Heb je dit gezien? - De butlers
Goeie tip, ben meteen gaan kijken!
Jemig, voel ook wel ongemak bij het kijken ervan. En ik wacht ook met smart tot duidelijk wordt wat deze mensen zo geweldig vinden aan butlen, want tot nu toe voel ik alleen maar cringe bij het hele conceptā¦zelfs dweilen moet elegant worden uitgevoerd!
Also, side-note: weet niet of het aan de belichting, camerafilter of aan die harde zwart-wit kleding ligt die weinig mensen goed staat of die lelijke brillen, maar ik vind bijna alle mensen er een beetje viezig uitzien.
Ik kijk nu ook, goede tip, maar echt heel ongemakkelijk inderdaad. Weet niet of ik het trek om de rest ook te kijken. Ik vind die docenten en onderwijsmethodes best onprettig.
Bij sommigen denk ik dat ze aangetrokken worden door juist die heel strenge regels overal voor, lekker duidelijk en ook heel duidelijk in wat voor verhouding met je werkgever je terechtkomt. Maar denk niet dat dat voor allemaal opgaat. Misschien dat voor anderen het soort wereld waar ze dan in terechtkomen ook wel aantrekkelijk is of in elk geval tot de verbeelding spreekt?
Ik ben ook gelijk gaan kijken! Ik heb de site van de school opgezocht en zie daar ook vacatures voor butler in NY en Hong Kong. Er staat alleen nergens wat voor salaris je dan krijgt. Ben daar juist benieuwd naar.
Het zal ook wel vaak met kost en inwoning zijn, denk ik. De vrouw die al eerder als butler gewerkt had zei ook dat ze verder eigenlijk geen eigen huis/thuis had.
Ik ging er ook al naar googlen maar kwam niet veel verder dan een modaal salarisje⦠wat mij nogal onwaarschijnlijk lijkt want je geeft er super veel voor.
Zal ook wel verschillen per niveau butler
Hier wel een vacature met salarisindicatie: https://nl.indeed.com/q-butler-vacatures.html?vjk=42d51f3c7a24003b
Junior Butler bij het Koninklijk Huis is max 3200 voor 36 uur.
https://werkenbijdkh.nl/junior-butler/
De boeken over Cliffrock Castle gaan trouwens ook over dit onderwerp, als je het interessant vindt. Geschreven door een Nederlandse vrouw die op een kasteel in Schotland gaat werken.
En ik heb Lady in waiting nog klaarliggen. Geschreven door iemand die in de hofhouding van het Engelse koninklijk huis heeft gewerkt.
Dan mag deze junior hopelijk ook nog niet weten hoe hij zn overhemd moet strijken
Ik heb het toch afgekeken en het ontwikkelt zich wel echt een leuke kant op, vind ik. Het wordt veel minder ongemakkelijk en er is aan het eind ook wel ruimte voor luchtigheid en wat humor met de docenten. En je leert degenen die de opleiding volgen ook wel wat kennen qua persoonlijkheid en beweegredenen.
Wat een verschil in loon met deze en die hieronder. Het is dus wel een baan met extreem veel groeimogelijkheden in loon.
Ben net begonnen met transitiespijt. Kan er nog niet veel over zeggen, maar lijkt mij wel interessant.
Net n.a.v. de serie Monsters, de docu over de Menendez brothers gekeken. Ben benieuwd wat er nog meer achter deze zaak weg zal komen!
Ik kijk nu de documentaire liefjes op npo, over drie meiden van veertien op een Franse camping. Ze worden los van elkaar gevolgd.
Het is zo lief en nostalgisch
In 2022 luisterde ik de podcast Sweet Bobby, ik weet nog waar ik over straat liep toen ik bij āde ontknopingā kwam. Ik zat er echt helemaal in (en heb toen veel meer geluisterd van Tortoise, aanrader voor podcasts!) en nu is er dus ook een docu van op Netflix. Heb hem gisteravond gezien met mijn vriend en ik was al best veel dingen weer vergeten, nog steeds echt een shocking verhaal en zo bijzonder om de echte mensen erin te zien.
Ja echt zo bizar deze
Heb ik ook pas gekeken! Vond het echt bizar weer, dat iemand gewoon jarenlang zoveel tijd kan stoppen in iemand catfishen en dan ook geen idee hebben waarom ze zoiets doen.
Echt he! Daar heb je gewoon een fulltime baan aan, al die verschillende accounts bijhouden en updaten, ongelofelijk