Dan mag deze junior hopelijk ook nog niet weten hoe hij zn overhemd moet strijken
Ik heb het toch afgekeken en het ontwikkelt zich wel echt een leuke kant op, vind ik. Het wordt veel minder ongemakkelijk en er is aan het eind ook wel ruimte voor luchtigheid en wat humor met de docenten. En je leert degenen die de opleiding volgen ook wel wat kennen qua persoonlijkheid en beweegredenen.
Wat een verschil in loon met deze en die hieronder. Het is dus wel een baan met extreem veel groeimogelijkheden in loon.
Ben net begonnen met transitiespijt. Kan er nog niet veel over zeggen, maar lijkt mij wel interessant.
Net n.a.v. de serie Monsters, de docu over de Menendez brothers gekeken. Ben benieuwd wat er nog meer achter deze zaak weg zal komen!
Ik kijk nu de documentaire liefjes op npo, over drie meiden van veertien op een Franse camping. Ze worden los van elkaar gevolgd.
Het is zo lief en nostalgisch
In 2022 luisterde ik de podcast Sweet Bobby, ik weet nog waar ik over straat liep toen ik bij āde ontknopingā kwam. Ik zat er echt helemaal in (en heb toen veel meer geluisterd van Tortoise, aanrader voor podcasts!) en nu is er dus ook een docu van op Netflix. Heb hem gisteravond gezien met mijn vriend en ik was al best veel dingen weer vergeten, nog steeds echt een shocking verhaal en zo bijzonder om de echte mensen erin te zien.
Ja echt zo bizar deze
Heb ik ook pas gekeken! Vond het echt bizar weer, dat iemand gewoon jarenlang zoveel tijd kan stoppen in iemand catfishen en dan ook geen idee hebben waarom ze zoiets doen.
Echt he! Daar heb je gewoon een fulltime baan aan, al die verschillende accounts bijhouden en updaten, ongelofelijk
Ik kijk nu water en bier over roeivereniging Laga in Delft 𫨠wat een wereld zeg
Ik vond het eigenlijk allemaal vrij⦠gezapig en saai? Vrij braaf voor een corporale vereniging en heel duidelijk waarom je hier geen docuās over moet maken. Tenzij je bij die paar verenigingen met serieus geld zit zijn al die rituelen, liederen en gebruiken alleen maar bijzonder als je er zelf middenin zit, zodra je het aan een buitenstaander laat zien wordt het gaar.
Oke ja dat kan, ik heb nooit bij een vereniging gekeken en vond het heel leuk om zo eens te zien
Ahhh ik kijk die docu van Robbert Rodenburg en ik wil die mensen van zān middelbare school echt door elkaar schudden
Waar kan je deze kijken?
NPO (plus? misschien)! Gaat over zān homoseksualiteit en de conservatief christelijke omgeving waar hij is opgegroeid.
Hij gaat ook met de dominee in gesprek en dat lijkt echt wel een vriendelijke man maar het maakt me zooooo boos.
Waarom? Ik vond dat juist best een mooi gesprek en snapte ook wel wat die dominee bedoelde.
Ik had het idee dat de dominee totaal voorbij ging aan wat dat verhaal dat er in die kerk vertelt wordt doet met mensen die in zoān omgeving opgroeien maar wel buiten het verhaal vallen. Robbert zei een beetje onhandig iets over van āja, je kan zeggen dat je niet moet oordelen maar als je het denkt dan oordeel je alā, waarop die dominee zei dat het te ver gaat om te willen dat mensen niet meer dĆ©nken dat āpraktiserendeā homoseksualiteit verkeerd is. Ja het gaat (misschien?) te ver om te willen/verwachten dat mensen bepaalde ideeĆ«n niet meer ādenkenā/geloven, en ja het is beter om daar niet je eigenwaarde van af te laten hangen. Maar naar mijn idee deed die dominee net alsof het om een meningsverschil gaat, āik denk er anders over dan jij en dat is okĆ©, dat mag er zijnā; ja zo werkt het dus niet. Robbert groeit op in een omgeving waar aan alle kanten duidelijk wordt gemaakt dat homoseksualiteit zondig is, dat hij niet goed is zoals hij is. Het is geen keuze om homoseksueel te zijn. Ja, misschien is het een keuze om te āpraktiserenā of niet, maar dat betekent dus een heel deel van je zijn onderdrukken??? En als je als kind in zoān omgeving opgroeit heb je ook geen keuze om dat allemaal langs je heen te laten glijden. Ja, op latere leeftijd kan je misschien de keuze maken om je er van te distantiĆ«ren, maar dan is er natuurlijk al super veel schade aangericht.
Dus ja, ik vond die dominee overkomen als een vriendelijke man, ik had niet de indruk dat hij het kwaad bedoelde maar ik had wel het gevoel dat hij een enorm bord voor zān kop had en helemaal niet kon begrijpen wat voor enorme impact het geloof zoals zij dat zien en zoals er blijkbaar door hem gepreekt wordt, heeft op kinderen zoals Robbert die opgroeien in zoān omgeving maar gewoon homoseksueel zijn. Of trouwens op een andere manier niet passen in hun verhaal.
Ik had ook niet het idee dat Robbert er iets mee kon. Vond het echt een soort gaslighten.
Ik kijk de meiden van de Keileweg 25 jaar later. En het is vooral drama? In de 2e aflevering wordt een vrouw door haar gestoorde vriend aangevallen op haar bank en de documentairemaker blijft gewoon filmen!? Zegt alleen laten we het gezellig houden. Doet echt geen recht aan deze vrouwen.
Ik heb net Beyond Utopia gekeken. Echt een fucking heftige documentaire. Blijkt ook weer hoe weinig ik Ʃcht weet/wist van Noord-Korea. Een aanrader, maar was de helft van de tijd kotsmisselijk