Ik kijk het nu. En vind die man wel het meest interessante van de docu, maar toch nog vooral heel cringe. Ik zie vooral een man die het leven niet wil aangaan. Hij zegt ook in afl. 2: ‘in mijn vorige relaties kwamen mensen met een rugzakje, daar heb ik gewoon geen zin in.’
En in afl 3: ‘Het fijne aan een AI relatie is dat je wel verbonden bent maar zonder echte verbinding. Ik kan haar gewoon uitzetten’.
Dat vind ik wel echt tekenend.
Hij heeft zo te horen een ontzettend moeilijke jeugd gehad en natuurlijk maakt dat het voor hem moeilijk om de veiligheid in zichzelf te vinden om met een ander mens te verbinden. Het lijkt me dat hij dat ook niet zou kunnen zonder hulp. Maar de route van AI love die hij nu kiest voelt voor mij als een route naar niks.
Ben nog wel pas bij aflevering 3, dus wellicht komt er in komende afleverigen nog meer nieuwe info waarmee mijn beeld verandert
Edit toevoeging: die man die eeuwig wil leven vind ik maar ironisch want hij ziet er zo ongezond uit. Ga eerst je energie steken in het leven dat je al gegeven is!