Documentaires

Noo wat stom. Ik wil dit heel graag nog gaan kijken (ga ik ook alsnog doen) maar dit klinkt wel stom zeg.

1 like

Ik vond het wel goed eigenlijk
Ja oké die ruzie ging wat ver maar is wel een beetje de stijl van Roy Dames (hij heeft ook die docu van die Amsterdamse foute vrienden gemaakt)

6 likes

Waar heb je deze gekeken?

1 like

NPO!

2 likes

Mee eens, ik voelde me alsof ik naar een real life soap aan het kijken was. Nog deels gescript ook, “laten we nu bij je vader langsgaan waarvan we al weten dat hij geen contact wil”. Veel te veel details ook over wat deze vrouwen allemaal hebben meegemaakt. Het voelde als sensatie zoeken.

3 likes

Ja precies dit. Het zijn vrouwen met heftige trauma’s, het voelde alsof er misbruik gemaakt werd van ze. Het stuk over de vader heb ik zelfs nog niet gezien.

4 likes

Ik heb alles gekeken, aan de ene kant voelt het alsof ik vlees heb gegeten (andermans leed zorgt voor mijn tv ‘vermaak’). Aan de andere kant vind ik het juist heel mooi dat de documentaire goed laat zien wat voor effect het leven op de Keileweg heeft gehad op hun leven.

De documentaire vind ik wel chaotisch overkomen, maar tegelijkertijd heb ik het idee dat het leven van veel van deze vrouwen net zo chaotisch is. Met pech na pech, teleurstelling na teleurstelling en keihard de deksel op je neus krijgen van je ouders. Ik vind het echt schrijnend hoe ze zijn opgegroeid en hoe die ouders met hun om gaan en gingen.

Ik vind het heel knap om te zien dat die vrouwen zich toch nog enigszins staande weten te houden, en hoe sterk ze zijn ondanks alles. Echt erg dat prostitutie zo wordt uitgekotst door veel omstanders terwijl de mannen die gebruik maken van prostituees nergens last van hebben.

9 likes

Net alle afleveringen achter elkaar gekeken en ik ben wel positief. Tuurlijk waren er heel veel (heftige) details, maar het maakte daardoor wel dat ik mij meer/beter kon inleven.
Heb het vooral echt met Lieke te doen. Wat een drama heeft die vrouw allemaal mee moeten maken. Wat ik ook opvallend vond is dat iedereen heel jong was en het (bijna) allemaal begon met seksueel misbruik binnen het gezin. Afschuwelijk. Knap en dapper hoe open en eerlijk ze durven te zijn.

4 likes

Ik vind dat zij het goed verwoord.

25 likes

Ik ben het met haar eens dat sommige stukken niet helemaal logisch leken in de levens van de vrouwen. Zoals de mevrouw die haar vader ging bezoeken. Het was voor mij niet duidelijk waarom dat nu moest en op beeld.

De flashbacks vond ik ergens wel wat toevoegen naast drama. De vorige documentaire is van voor mijn tijd en ik had echt geen idee dat dit is hoe het er aan toeging toen. Vond ook de scène in de auto super pijnlijk om te zien en juist ook illustreren hoe plat het is. Voelde voor mij echt niet als drama. Het voedde bij mij juist de kritiek op de gemeente/de maatschappij dat dit werd geaccepteerd

5 likes

Gabby Petito’s documentaire staat sinds vandaag online. 3 afl(ben nu in de derde bezig)

Niet veel nieuwe informatie, heb de zaak toen flink gevolgd.
Wel interessant om te zien hoe de politie te werk gaat.

Edit:
Het eindigt ontzettend goed, buiten de toch nog nieuwe informatie die je krijgt sluiten ze af met aandacht voor vermissing zaken van niet witte vrouwen vind het erg goed

6 likes

Ik kijk nu die documentaire AILove. En ben echt een beetje geïntrigeerd door die man met z’n digitale vriendin / vrouw :sweat_smile:
Ik weet ook gewoon nog niet wat ik er van vind

2 likes

Daar heb ik ook een fragment van gezien denk ik. Die man die voor zijn virtuele verloofde een trouwjurk ging zoeken? Echt respect hoe integer en respectvol die medewerkster van de bruidszaak deze man hielp! Ik zou echt met mijn bek vol tanden staan.

Vond de fout die de AI dame maakte over hoe lang de elkaar kenden (paar dagen) tov de waarheid die de man zei (bijna een jaar) en dat hij aangaf dat hij dat soort fouten niet zo erg vond terwijl hij in een bruidszaak stond super interessant.

Ik heb zelf ook wel eens via blackberry ping (even geleden dus haha) lang contact gehad met iemand waar je je wel echt aan gaat hechten en diegene eerder dingen vergeeft. Maar het element dat hij haar zelf gecreëerd heeft vind ik zo boeiend! Je weet dat iets niet echt is en toch zit deze man er zo zo zo diep in. Fascinerend

4 likes

Toen ik hem in een reel van Human voorbij zag komen dacht ik eerst dat ik naar een sketch keek :sweat_smile: Daarna ben ik de documentaire gaan kijken en hoe meer afleveringen ik keek, hoe meer ik hem begreep. Wat ik wel interessant vind is dat hij precies weet hoe het werkt (en dus ook dat alles wat zij zegt gebaseerd is op de info die hij haar geeft) en er dan toch zo mee omgaat/doorgaat.

Zou dat niet komen doordat hij in het begin om de 2 maanden de data wiste?

1 like

Ik kijk het nu. En vind die man wel het meest interessante van de docu, maar toch nog vooral heel cringe. Ik zie vooral een man die het leven niet wil aangaan. Hij zegt ook in afl. 2: ‘in mijn vorige relaties kwamen mensen met een rugzakje, daar heb ik gewoon geen zin in.’
En in afl 3: ‘Het fijne aan een AI relatie is dat je wel verbonden bent maar zonder echte verbinding. Ik kan haar gewoon uitzetten’.
Dat vind ik wel echt tekenend.
Hij heeft zo te horen een ontzettend moeilijke jeugd gehad en natuurlijk maakt dat het voor hem moeilijk om de veiligheid in zichzelf te vinden om met een ander mens te verbinden. Het lijkt me dat hij dat ook niet zou kunnen zonder hulp. Maar de route van AI love die hij nu kiest voelt voor mij als een route naar niks.

Ben nog wel pas bij aflevering 3, dus wellicht komt er in komende afleverigen nog meer nieuwe info waarmee mijn beeld verandert

Edit toevoeging: die man die eeuwig wil leven vind ik maar ironisch want hij ziet er zo ongezond uit. Ga eerst je energie steken in het leven dat je al gegeven is!

Vandaag keek ik Los Niños Perdidos op Netflix en ik vind het een aanrader. Gaat over de zoektocht naar 4 kinderen die vermist raken diep in het regenwoud in Colombia nadat hun vliegtuig daar is neergestort. Zowel het leger als inheemse stammen gaan naar de kinderen zoeken en je ziet hoe verschillend ze dat aanpakken en hoe deze partijen wel en niet samenwerken.

5 likes

Uiteindelijk heeft een colombiaans-nederlands stel hier vanuit Nederland ook aan meegewerkt, echt super interessant.

2 likes

Weet je wat zij bijgedragen hebben? Ja ik vond het ook interessant om te zien hoe ze dat hebben aangepakt.

Edit: ik heb het gevonden! Dat stel heeft een bedrijf dat overheden ondersteund bij search & rescue missies in onherbergzame gebieden. Door data-analyse (gewoon vanuit Nederland) helpen ze o.a. om zo nauwkeurig mogelijk de locatie van een neergestort vliegtuig te bepalen. Ze zijn ook bij deze crash ingeschakeld om het zoekgebied te bepalen/verkleinen.

Ja cool he? Is toch fantastisch dat dat kan tegenwoordig. En die oudste zus is natuurlijk ook geweldig. Je zal er maar belanden met je jongere broertjes/zusjes. Echt heel bijzonder verhaal.

4 likes

De docu over Ruby Franke is vanaf 26 maart op disney+ te zien.

4 likes