Documentaires

Is dat dezelfde marathon als Kara and Nate channel denk ik? (Youtube reis vloggers)

1 like

Ja! Marathon des Sables.

2 likes

Ik kom er niet doorheen, erg langdradig en zwaarmoedig de eerste helft. Ik heb 'm nog niet afgekeken. Ik vind het ook vervelend dat het eerste gedeelte veel herhaling is van hun eerdere YT video’s is. En ik wil dat ze gewoon Nederlands praten i.p.v. Engels, ze hebben toch geen internationale kijkers? :rofl:

2 likes

Ik weet niet of dat onderste een grapje is, maar zij hebben heel veel internationale kijkers en maken bijna alle video’s in het Engels

3 likes

Sgat als Nederlander ben je zelf een internationale kijker.

10 likes

Voor wie het nog niet wist: The Settlers van Louis Theroux staat sinds donderdag op npo.

14 likes

Ohhh heb dit echt ademloos zitten kijken. Echt wel fascinerend. Echt een aanrader.

2 likes

Denk je echt dat ze zoveel internationale kijkers hebben? Volgens mij is het absolute merendeel Vlaams en Nederlands. Voor hen kunnen ze gewoon in het Nederlands praten i.p.v. het steenkolen Engels.

Lol dat klopt. :rofl: Ik bedoel dus niet-Nederlands sprekende kijkers.

2 likes

https://www.gva.be/media-en-cultuur/bv-en-co/dit-is-waarom-average-rob-zijn-volgers-in-het-engels-aanspreekt-in-zijn-youtube-videos-mijn-doel-is-om-belgie-wereldwijd-op-de-kaart-te-zetten/71435421.html

Hier legt hij het zelf uit.

4 likes

Ik heb op videoland de documentaire gekeken my wife, my abuser. Ik vond het echt heftig om te zien hoe die vrouw deed en uit haar plaat ging tegen hem. En vooral heel erg naar dat die kinderen er vaak bij waren. Vooral het beeld dat het jongste kind er bij was en ging huilen, zij weg ging en hij meteen dat kind pakte om te troosten, zo zielig.

1 like

Heeft iemand ‘Four daughters’ gezien op npo? Vind het wel een mooie documentaire, best intens ook. Gaat over vier dochters van een Tunesische vrouw waarvan er twee zich aansloten bij IS

Het gaat heel erg over de band tussen de moeder en de dochters

4 likes

Ja ik heb deze in de bios gezien toen hij daar draaide. Ik vond het heel mooi gedaan en het blijft ook constant tragisch of nou ja er zijn wel lichtpuntjes

2 likes

Ik wil graag de npo doc: “Mijn Noord” delen. Vooral voor de mensen met affiniteit met Amsterdam of andere grote steden. Het gaat over de Volewijck, (EDIT: niet Volewijck maar Tuindorp Nieuwendam) waar de oudere bewoners worden gevraagd naar de verandering van de stad en hun verdere leven. Zo mooi en lief, ook word ik ontroerd door de eenzaamheid van sommige. Confronterend over hoe weinig ik mijn buurtbewoners spreek (andere buurt), dit is zo belangrijk voor sommige van onze bevolking en misschien wel voor iedereen.

Heb je dit gezien? - Mijn Noord

9 likes

Oeh leuk! Maar het lijkt over tuindorp nieuwendam te gaan en niet over Volewijck toch?

1 like

Ja! Ik keek laatst Zonder ons geen wij, dat vind je vast ook interessant. Die docu gaat over het idee van de Amerikaanse politicoloog Putnam dat clubleven/samenkomen in je eigen gemeenschap essentieel is voor een sterkte democratie. Ik vond het echt een leuke docu om te kijken en werd helemaal gemotiveerd om zelf ook weer iets betrokkener te worden.

Ik ga Mijn Noord ook eens kijken.

6 likes

Oh je hebt gelijk! In mijn hoofd heb ik er volewijck van gemaakt, geen idee waarom. Ben verder ook niet ontzettend bekend met de Noordse wijken, dus gewoon voor waarheid aangenomen! Bedankt!

@sashiko dankje voor de tip, ga ik zeker kijken!

2 likes

Ik zit echt in een rabbit hole op reddit nadat ik gister amy bradley is missing heb gekeken.
(netflix).

4 likes

Ik vind het zo bizar, deze zaak. Had er laatst een podcast over geluisterd en ben nu bij de derde aflevering van de Netflix docu. Ik hoop echt dat er ooit nog meer duidelijkheid komt.
Wat voor dingen ben je zoal tegengekomen op Reddit?

2 likes
Even in spoiler

Vooral theorieën over die foto’s. Of die wel/niet Amy zijn. Ze lieten in de docu 2 foto’s zien en er zijn 4 foto’s (de andere zijn vooral NSFW) maar daar heeft die vrouw niet de tattoo’s die Amy heeft. En de foto’s dateren uit 1999. En de vrouw op de foto lijkt veel ouder dan 24. Hoewel dat natuurlijk zou kunnen als ze getraffickd is en aan de drugs zit etc. Verder las ik dat de familie dat bedrijf van de cruise had aangeklaagd maar dat zij toen bepaald bewijs hebben achtergehouden. Ze hebben de 2 rechtzaken ook niet gewonnen.

En dit:
Jawbone washed up on shore near Amy Bradley’s Royal Caribbean cruise disappearance

3 likes

Ik kijk ‘Wildcat’ op prime, echt een aanrader. Over een stel (amerikaanse vrouw en man die ptss heeft overgehouden aan zijn uitzending naar Afghanistan) die in de jungle van Peru een rehabilitatiecentrum voor dieren hebben opgericht en een ocelot weer moeten leren leven in het wild.

Wel tw voor selfharm/suicidaliteit.

2 likes