Documentaires

Ja jeetje zo’n fotoschouw. Wat fijn dat er mensen zijn die dat werk willen doen

Ik keek gisteren The deepest breath op netflix, over freediven. Interessant en spannend en zielig allemaal tegelijk.

4 likes

Door je bericht net de catfish documentaire gekeken.

Wat bizar. En dan ook nog eens bizar dat ze heeft meegewerkt aan de documentaire. En dat ze dan zegt dat iedereen de wet weleens overtreedt en het vergelijkt met door rood rijden en zo?!?!

9 likes

Dat vond ik ook zo debiel. En gewoon je (puber) dochter vertellen dat ze zelfmoord moet plegen. “Ik ken haar goed genoeg om te weten dat ze dat niet zou doen. KOEKOEK!!!.

6 likes

Ik heb ‘m ook gekeken en bij aanvang had ik al sterk het vermoeden dat zij (of die vader) het was. Maar omdat ze zo zat te praten en meewerkte aan die docu dacht ik, zal wel niet dan. Maar dus toch wel. Die vrouw is echt getikt hoor. Hoop dat ze een hele goede psychiater heeft/krijgt en dat dat meisje in gaat zien hoe ontzettend slecht haar moeder voor haar is. Echt, hoe kun je dit doen? Zou dit echt niemand aan kunnen doen, laat staan m’n dochter. Heel bizar.

7 likes

Ja dat vond ik ook zó’n bizarre vergelijking. Ze heeft blijkbaar nog steeds totaal niet door wat ze gedaan heeft. Ik vond die uitleg dat dit Munchausen by proxy is maar dan met geestelijke mishandeling ipv fysieke wel een aannemelijke verklaring.

@Sarie waardoor dacht je dat? Ik dacht wel al vroeg dat het misschien een volwassene zou zijn, maar dacht dan meer aan een docent ofzo. Ouders had ik echt geen seconde overwogen.

3 likes

Ik was echt heilig overtuigd dat het een docent zou zijn!

1 like

Meer omdat de uitkomst zo schokkend was, dan denk je toch gauw aan iemand waarvan je dat nooit verwacht en dat is toch vooral een moeder(figuur). Ik dacht ook even docent, maar er kwam maar geen docent in beeld en volgens mij is het bij dit soort dingen wel zo dat de dader vaak wel genoemd is, voor het extra schokkende effect. Het blijft toch een Amerikaanse docu haha.

Ik vraag me wel af hoe je dit kan doen. Is het inderdaad een vorm van Münchhausen by proxy of is het toch een obsessie met die jongen (vriendje van haar dochter) geweest. Ik vond wat hij vertelde nl ook wel heel apart. Denk iig dat ze goed ziek is. Onder meer omdat ze in zo’n docu zit en het vergelijkt met door rood rijden en steeds dat gekke gelach/gegrijns. Eng mens. Dat meisje lijkt ook verpest voor haar leven, gezien de loyaliteit die ze nog steeds heeft voor haar moeder. Die is echt niet goed voor haar…

5 likes

Heeft iemand de docu ‘Put your soul in your hand and walk’ gezien?

3 likes

Ik heb net ook de docu gekeken en inderdaad, hoe kun je zo’n vergelijking maken? :woozy_face:

2 likes

Och net tranen met tuiten tijdens het kijken van The Perfect Neighbour.
In tijden niet zo gejankt bij een docu, de enige andere was Dear Zachary en dat is echt al 10+ jaar geleden.

4 likes

Heb em net ook bekeken… echt heel verdrietig :cry:

3 likes

Ik ben nu aan het kijken, weet wel al van te voren dat Ajike wordt vermoord

Ik vind verder van die Amerikaanse crime docu’s die de tijdlijn kunnen laten zien door middel van echte beelden/bodycams altijd erg ingrijpend. Omdat je zo realistisch meekijkt en niet alleen achteraf het verhaal hoort…

4 likes

Ik heb hem net ook gekeken en ik kan gewoon niet geloven wat ik heb gezien. Ik wist van tevoren niet hoe het zou gaan lopen en @PaulieBleeker voor mij voelde door de bodycam footage alles ook heel intens. Best bijzonder dat die beelden allemaal worden vrijgegeven.

Over The Perfect Neighbour

Ik had gehoopt dat de agenten Susan eerder een boete of waarschuwing hadden gegeven. Ze maakte gewoon misbruik van 911.
Verder denk ik dus dat dit met voorbedachten rade was. Ze heeft denk ik Ajike in de val gelokt.
Eerst heeft ze de kinderen uitgedaagd en aangemoedigd hun moeder te halen. Daarna met pistool gewacht op de moeder. Tijdens het verhoor klopte haar tijdlijn helemaal niet en bleek ook dat ze stand your ground eerder al had opgezocht.
Eng dat zo’n vrouw met volgens mij mentale problemen en duidelijk racistisch gewoon een pistool heeft

9 likes

Ik vond het ontzettend heftig om te kijken.

Ik denk ook dat (veel van) de jury het heeft gezien als mogelijk voorbedachte rade. Wellicht heb ik het verkeerd begrepen, maar in dit geval had ze ontzettend makkelijk vrijuit kunnen gaan. Ik vind het Amerikaanse systeem zo fucked up. Toen de uitspraak schuldig kwam, had ik bijna een kreet van opluchting!

6 likes

Ja ik zit het nu te kijken en vind het wel nogal intiem allemaal, hoe die vader hun kids het nieuws vertelt enzo. Had het netter gevonden als ze de bodycam beelden alleen hadden gebruikt om te laten zien hoe de aanloop was ofzo, want dit vind ik redelijk smakeloos. Of ja misschien heeft die familie toestemming gegeven hiervoor maar ja vind het toch niet echt normaal.

3 likes

Ik vind het niet smakeloos, ik vind het juist eindelijk eens een keer ongecensureerd weergeven van de rauwe ellende die het met zich meebrengt. knap dat de familie hier toestemming voor heeft gegeven.

8 likes

Ik vind het net als wat @vaatdoek zegt wel echt een toevoeging. Vond dat de vader het ook hee “mooi” en liefdevol vertelde aan zijn kinderen.
Zo’n afschuwelijk verhaal wat echt voorkomen had kunnen worden…

7 likes

Dat stukje waar een agent aan Israël vraagt " are you hurt?" En hij zegt “no, but my heart is broken”
was echt verwoestend. Heb zo gehuild.

Ik vond het een heel interessante en inderdaad intense manier van het weergeven van het verhaal. Het voelt bijna alsof je er zelf bij bent.

En ja, de familie heeft actief meegewerkt, het was zelfs het idee van de moeder van Ajike.
De zus van Ajike is co-producer.
Dus om het als smakeloos te bestempelen, vind ik dan weer smakeloos.

14 likes

Ah wat goed dat wist ik niet, had dat bericht tijdens het kijken getypt en was een beetje bang voor zo’n typische true crime docu waar gewoon maar alles wordt neergeplempt om te scoren maar vond het achteraf ook goed integer gedaan

4 likes