Documentaires

Hij is heel slecht, en dan is het heel even spannend om erachter te komen wie de gekkie is en daarna is het weer slecht :joy:

5 likes

De docuserie Slachtofferhulp van Elena Lindemans vind ik echt supergoed! Heel interessante verhalen, heb de afleveringen emet veel interesse gekeken

17 likes

Ik kijk het nu, een aflevering per dag want vind het wel erg zwaar. Het is idd wel heel interessant om meer te weten te komen over wat Slachtofferhulp nu precies doet.

4 likes

@Cajun-moon ik weet genoeg :joy:

3 likes

Precies dit. Je kijkt het af omdat je wilt weten wie het is. Maar echt veel te Amerikaans. Had wel echt even m’n kaak op m’n knie.

2 likes

craaaaazy. die vrouw heeft echt (nog) veel therapie nodig. die dochter lijkt ook nog best traumabonded met haar iig toen die moeder nog in de gevangenis zat.
uit wat er gezegd word kan ik ook opmaken dat mensen in dat dorp denken dat lauren ervan wist of meewerkte? die ouders van dat meisje met die donkere haren die ook zeggen dat de vader en lauren zullen ‘doen alsof’ ze er niks van wisten en ‘slachtoffer gaan spelen’ alsof het een fun family activity was :joy: niet heel raar dat hun dochter bekend stond als bully met dat soort ouders

4 likes

Ik ben gisteren begonnen! Vroeg me laatst heel random af hoe dat inderdaad gaat als je in zo’n rollercoaster terecht komt en toen zag ik deze docu reeks voorbij komen.

2 likes

Zo echt pittig ja. Ik heb gisteren aflevering 3 gekeken en vond die ook zwaar. Boosheid, frustratie etc zijn zo goed te begrijpen maar ook heel intens om te zien.
Supergoede docu en vind het heel interessant om meer over hun werk te leren

3 likes

Ja jeetje zo’n fotoschouw. Wat fijn dat er mensen zijn die dat werk willen doen

Ik keek gisteren The deepest breath op netflix, over freediven. Interessant en spannend en zielig allemaal tegelijk.

4 likes

Door je bericht net de catfish documentaire gekeken.

Wat bizar. En dan ook nog eens bizar dat ze heeft meegewerkt aan de documentaire. En dat ze dan zegt dat iedereen de wet weleens overtreedt en het vergelijkt met door rood rijden en zo?!?!

9 likes

Dat vond ik ook zo debiel. En gewoon je (puber) dochter vertellen dat ze zelfmoord moet plegen. “Ik ken haar goed genoeg om te weten dat ze dat niet zou doen. KOEKOEK!!!.

4 likes

Ik heb ‘m ook gekeken en bij aanvang had ik al sterk het vermoeden dat zij (of die vader) het was. Maar omdat ze zo zat te praten en meewerkte aan die docu dacht ik, zal wel niet dan. Maar dus toch wel. Die vrouw is echt getikt hoor. Hoop dat ze een hele goede psychiater heeft/krijgt en dat dat meisje in gaat zien hoe ontzettend slecht haar moeder voor haar is. Echt, hoe kun je dit doen? Zou dit echt niemand aan kunnen doen, laat staan m’n dochter. Heel bizar.

6 likes

Ja dat vond ik ook zó’n bizarre vergelijking. Ze heeft blijkbaar nog steeds totaal niet door wat ze gedaan heeft. Ik vond die uitleg dat dit Munchausen by proxy is maar dan met geestelijke mishandeling ipv fysieke wel een aannemelijke verklaring.

@Sarie waardoor dacht je dat? Ik dacht wel al vroeg dat het misschien een volwassene zou zijn, maar dacht dan meer aan een docent ofzo. Ouders had ik echt geen seconde overwogen.

2 likes

Ik was echt heilig overtuigd dat het een docent zou zijn!

1 like

Meer omdat de uitkomst zo schokkend was, dan denk je toch gauw aan iemand waarvan je dat nooit verwacht en dat is toch vooral een moeder(figuur). Ik dacht ook even docent, maar er kwam maar geen docent in beeld en volgens mij is het bij dit soort dingen wel zo dat de dader vaak wel genoemd is, voor het extra schokkende effect. Het blijft toch een Amerikaanse docu haha.

Ik vraag me wel af hoe je dit kan doen. Is het inderdaad een vorm van MĂŒnchhausen by proxy of is het toch een obsessie met die jongen (vriendje van haar dochter) geweest. Ik vond wat hij vertelde nl ook wel heel apart. Denk iig dat ze goed ziek is. Onder meer omdat ze in zo’n docu zit en het vergelijkt met door rood rijden en steeds dat gekke gelach/gegrijns. Eng mens. Dat meisje lijkt ook verpest voor haar leven, gezien de loyaliteit die ze nog steeds heeft voor haar moeder. Die is echt niet goed voor haar

4 likes

Heeft iemand de docu ‘Put your soul in your hand and walk’ gezien?

Ik heb net ook de docu gekeken en inderdaad, hoe kun je zo’n vergelijking maken? :woozy_face:

1 like