Ik heb gisteren 1,5 aflevering gekeken en toen moest ik echt naar bed. Ga vanavond de rest kijken. Ik vind het zeker een aanrader.
Interessant! Ik heb het boek gelezen en ik vond het inhoudelijk erg boeiend en kan me de verhalen van de handbalsters nog wel goed herinneren.
Ik heb het boek op mn lijstje staan om nog te lezen!
Ik heb âDe bus naar Mostarâ inmiddels gekeken. Heel mooi! Lijkt me ook echt prachtig en intens om zo die hele symbolische terugreis te maken die ze hebben gemaakt.
Aanrader!
Ik kwam op Insta deze docu tegen en ga hem denk ik wel kijken! Goed dat er aandacht aan dit thema besteed wordt.
Psycholoog Marcia onderzoekt met andere zorgprofessionals openlijk haar mentale kwetsbaarheid. In een sector waar openheid nog vaak taboe is, laat de documentaire zien hoe moedig het is als zorgverleners erkennen dat ook zij hulp nodig hebben. Wat betekent het om zorg te dragen - voor anderen én voor jezelf?
welke docu is dit? Ik werk in de ggz en ik herken eigenlijk niet dat dit een taboe is.
Zorgdragers van de NPO
Nog iemand die de Best of IDFA: Audience Favourites gaat zien? Of al (een van de) documentaires heeft gekeken? Ben vooral benieuwd naar Cutting Through Rocks!
Ik heb de Diddy docuserie gekeken (geproduceerd door 50 cent lol) en ik vond hem heel interessant! Gaat echt in op hoe die vent al zijn hele leven a fucking menace is. Heel veel mensen in zijn omgeving aan het woord, en geen onoprecht true crime gedweep. Ook veel over de opkomst van de hiphop scene en Biggie en Tupac, hoe die ruzies ontstonden. En bijv ook over Danity Kane/Making the Band.
En er zitten allemaal beelden uit 2024 in van een filmcrew die Diddy zelf ingehuurd had om hem te volgen tijdens zijn rechtszaak. Die beelden zijn daarna ingenomen omdat hij onderzocht werd voor nieuwe misdrijven lol dus die konden de documentairemakers gebruiken.
Echt veel context zonder dat je zoân typisch Netflix gevoel hebt van dit had 5 keer korter gekund.
Ja ik ben bij aflevering 1 en ik ben nu al in shock over hoe walgelijk hij is echt omg. Ik kijk erg uit naar de andere afleveringen.
The Stringer vond ik echt een mooie docu, te zien op Netflix. Over wie de beroemde foto van het ânapalm meisjeâ echt gemaakt heeft.
Ik ben echt aan het âgenietenâ van Fortyn: On-Hollands op NPO Start. Zo goed gemaakt, wat een werk moet dat zijn geweest, al die fragmenten chronologisch, zonder een vertellende stem onder de beelden, gewoon de beelden die het verhaal vertellen.
En vind het ook interessant om te merken hoe ik er nu naar kijk en wat ik me nog kan herinneren van toen, hoe ik er toen naar keek. Ik was 16 toen hij werd vermoord, dus ik was wel al enigszins met politiek bezig toen, maar (zoals elke puber?) ook wel gevoelig voor zijn populisme in die tijd. ![]()
Ik was dus echt heel jong toen en heb er niks van meegekregen, maar vond de reeks echt schokkend omdat je zo duidelijk ziet hoe zeer radicaal gedrag in de Nederlandse samenleving zit. Dat historisch bewustzijn had ik gewoon niet. Alles wat nu gebeurt is zo logisch in dit licht.
Ik vind het ook heel heftig en ook hoe je toen al zag (en nu weer cq nog steeds) dat een PvdA geen antwoord heeft op radicaal populisme.
Ja bizar he, ze staan erbij en kijken erna en daar is niks in verantwoord. Geen visie, geen verhaal.
En dat fragment van Cohen en Oudkerk over die kut-Marokkanen, âmaar wel onze kut-Marokkanenâ, zo vaak over gehoord en gelezen, maar had het nooit gezĂen dat het zo op camera stond, oh wat pijnlijk.
Ja ik herinner me dit ook en mijn ouders waren fan đ« dus het ging er thuis veel over. Ik wil deze serie ook al een tijdje kijken maar heb ook extreemrechts ennui
@Shaaar meeste joden van Europa vermoord hĂš, we zijn echt crazy ![]()
I know, en ik ben op mijn hoede, maar steeds weer verbaasd om hoe diep die overtuigingen zitten. Het is gewoon dna. Dit is dé Nederlander/de Nederlandse cultuur.
Edit; wat ik ook zo bizar vond was dat je weer dat je 24 jaar later bent en het in veel gevallen nog steeds dezelfde mediamakers zijn. Sommigen presenteren al talkshows sinds ik kan praten?![]()
Haha ja dat en dat ik alles vanaf 2000 toch wel âmodernâ en âvan nuâ vindt, tot ik die beelden zie en denk: jezus nee, het was echt nog de uitloop van de 80s en 90s haha.
Heeft iemand Hila voorbij de Taliban gekeken? Er zijn 3 afleveringen en ik heb nu aflevering 3 aan het kijken. Een erg aangrijpende documentaire. Ik heb niet echt iets nuttigs te zeggen, maar ben benieuwd of meer mensen hier de serie gekeken hebben.