Documentaires

Ik zat een beetje door NPO start te scrollen en kwam De Bus naar Mostar tegen. Gaat over een handbalploeg die tijdens de oorlog in Bosnië naar Nederland kwam voor twee weken, maar door de situatie in Mostar konden ze uiteindelijk niet terug. Ik herinner me nog dat het vroeger op het journaal heel veel over de oorlog in Bosnië ging, dus ik vond het bijzonder om nu dit verhaal te zien. In de serie gaan een aantal van de (nu volwassen) handbalsters terug naar Mostar via dezelfde route als die ze begin jaren 90 genomen hebben.

9 likes

Die staat ook nog op mijn to-watch list. Wel de moeite waard dus?

Ik heb gisteren 1,5 aflevering gekeken en toen moest ik echt naar bed. Ga vanavond de rest kijken. Ik vind het zeker een aanrader.

1 like

Interessant! Ik heb het boek gelezen en ik vond het inhoudelijk erg boeiend en kan me de verhalen van de handbalsters nog wel goed herinneren.

1 like

Ik heb het boek op mn lijstje staan om nog te lezen!

2 likes

Ik heb “De bus naar Mostar” inmiddels gekeken. Heel mooi! Lijkt me ook echt prachtig en intens om zo die hele symbolische terugreis te maken die ze hebben gemaakt.

Aanrader!

1 like

Ik kwam op Insta deze docu tegen en ga hem denk ik wel kijken! Goed dat er aandacht aan dit thema besteed wordt.

Psycholoog Marcia onderzoekt met andere zorgprofessionals openlijk haar mentale kwetsbaarheid. In een sector waar openheid nog vaak taboe is, laat de documentaire zien hoe moedig het is als zorgverleners erkennen dat ook zij hulp nodig hebben. Wat betekent het om zorg te dragen - voor anderen én voor jezelf?

1 like

welke docu is dit? Ik werk in de ggz en ik herken eigenlijk niet dat dit een taboe is.

4 likes

Zorgdragers van de NPO

2 likes

Nog iemand die de Best of IDFA: Audience Favourites gaat zien? Of al (een van de) documentaires heeft gekeken? Ben vooral benieuwd naar Cutting Through Rocks!