Heb de docuserie nog niet gezien, dus misschien vertellen ze dit ook in de serie en ben ik dubbelop, maar Paraguay heeft een geschiedenis van dit soort nederzettingen/koloniën van mensen die denken daar een alternatief leven op te bouwen.
Ik was daar ooit en een van de eerste dingen die ik zag was een heel gebied, super afgelegen, met allemaal Duitse straatnamen en blonde blauwogen die daar Duitsland 1920 aan het cosplayen waren, daarna nog een Japanse kolonie van een soort sekte, een Belgische etc etc
Mijn fave kolonie verhaal is de zus van Nietzsche die daar ook ooit emigreerde want ze was antisemiet en toen wilden ze daar een Arische superieuriteit gemeenschap oprichten. Was een plukje vol mensen mee en binnen 10 jaar waren ze allemaal dood en/of terug omdat ze met hun Arische superieure genen niet tegen de lokale ziektes konden 

Ze hebben daar overigens ook idiote dictator op dictator op dictator gehad, eentje die 2/3e van alle Paraguayaanse mannen de dood in heeft gejaagd (ja echt!) dus ze zijn daar wel iets gewend hoor, zullen niet zo snel versteld staan van een paar Nederlandse wappies.
Overigens is Paraguay echt heel erg afgelegen van alles wat bruisend te noemen is, het is teeeeeering ver elke kant op voor je bij een echt relevante stad aankomt dus ik denk dat je er vooral echt snel aan de verveling sterft.