Die ene gast die ook maar over zijn poep blijft praten, stooooop.
Haha ja helemaal losgaan op de 5g/wifi en dan te bedenken dat de 5g/wifi een grote bijdrage levert aan hun grootste informatie- en communicatie bronnen voor hun ‘eigen onderzoek’ en zendingsdrang.
Ik heb nog maar 1 aflevering gezien en had het echt een beetje te doen met de beheerder van de ‘Nederlanders in Panama’ pagina, die al jaren daar woont en wiens pagina nu wordt overspoeld met deze mensen.
Vond het ook heel typisch dat zo’n man bij zijn vertrek uit Nederland zei ‘daaaaag AZC’ terwijl hij nu zelf uit Nederland ‘vlucht’ en daarmee eigenlijk zelf een ‘gelukszoeker’ wordt.
Verder helemaal eens met @Infidel
Ik vind de Paraguay docu tot nu toe wel goed en ook herkenbaar (ik heb famously een schoonmoeder in deze kringen). Je ziet goed hoe angstig en opgefokt de mensen zijn die achter de leidende figuren aanlopen, en wat een geldwolven en egoïsten die leiders zijn. Hyperkapitalisten die alles willen nemen en niks willen geven. En wat ook heel vaak terugkomt in moeilijke gesprekken met mijn wappie schoonmoeder is dat er in sommige wappie-zorgen wel een kern van waarheid zit. Zoals de vrouw die zich verzet tegen de Ring deurbellen, die heeft gewoon groot gelijk dat ze niet op straat gefilmd moet worden door die dingen. En er zijn ook onnodige regeltjes waar allerlei mensen tegenaan lopen. Ik zie dat bij mijn schoonmoeder nu ook, die wil op een bepaalde commune achtinge manier wonen (met andere gekken) die niet mag waarbij je denkt tsja, hoezo eigenlijk niet. Wat ook veel leeft is zorgen over de kwaliteit van voedsel waar ik ook echt wel in kan komen (in de docu zie je dat bij die gast die de hele tijd over zijn stront begint). Alleen alles wordt zo gebogen dat het een groot complot is en de mensen die zich kwetsbaar en angstig voelen wordt vervolgens een oplossing voorgehouden die heel egoïstisch is en weer andere mensen schaadt. En de mensen die zich in dit soort kringen enorm onderdrukt voelen zijn dat natuurlijk helemaal niet, en ze geven geen fuck om mensen die wel serieus door de overheid genaaid worden (bijv het AZC waar die eikel op weg naar het vliegveld vrolijk naar zwaait).
Nja het is een onderwerp waar ik noodgedwongen al een tijd mee te maken heb
maar ik vind het dus wel realistisch weergegeven.
Ik heb het ook voor een deel gekeken nu, vind het fascinerend om te zien en het kijkt inderdaad weg alsof de Speld een serie heeft gemaakt omdat je soms echt denkt dit kan niet echt zijn. Zoals toen er eentje zei die dus vrijwillig naar Paraguay vertrekt: ja dit is dus hoe de Joden zich gevoeld hebben
Moest wel lachen toen ze helemaal trots tegen die even vrouw in Paraguay zeiden: zo goed dat jullie niet aan corona meededen en zij zei: alles is hier een jaar lang dicht geweest en je gewoon een paar mensen lijkbleek zag worden want dat hadden ze even helemaal gemist ![]()
Ik had hier een fragment van voorbij zien komen op instagram en was verbaasd over alle reacties daaronder (over dat ze een wappie was etc), omdat ik die frustratie en boosheid herken, maar dat overal gefilmd worden zo genormaliseerd is dat je er niets tegen kan doen. Maar ik begrijp uit de posts hier dat die documentaireserie blijkbaar over meer gaat dan vluchten voor Ringdeurbellen ![]()
Ze spreken zichzelf ook zo tegen in woord en daad. Ze willen in Paraguay wonen voor de vrijheid, maar niet tussen de echte Paraguayanen want dat is onveilig. Je moet dus in een gated community. Ze zijn tegen straling, maar communiceren constant met hun telefoons met hun achterban. Ze klagen over de huizenprijzen in Nederland, maar zorgen voor datzelfde probleem voor de Paraguayanen die in de docu al klagen dat de grondprijzen de pan uit rijzen.
Ik vind die Jan echt een engnek trouwens. Hij is duidelijk een aanhanger van het nazisme. Hoe bedenk je het ook om een koffietent te willen openen in het voormalig huis van een veelbezochte nazi en dan tijdens de bezichtiging ook een referentie naar de Wehrmacht op je t-shirt te hebben.
Zijn toch allemaal engnekken op dat gebied, ze zitten niet voor niks in precies dat stukje van Paraguay.
Ik weet niet hoe hij heet maar die gast met die spitse neus (Jeroen!) vind ik ook zo eng, hij zou zo een ss-officier kunnen spelen in een andere WO II film ![]()
Inderdaad zeg. Ik zie net dat Jozef Mengele er heeft gewoond na de tweede wereldoorlog. De tering.
(Ik dacht dat nazis alleen/voornamelijk in Argentinië zaten)
Ook hier spreken ze zichzelf weer tegen door te zeggen dat zij zich in NL zo voelen zoals de Joden zich in de oorlog gevoeld moeten hebben ![]()
Lekker beeld geven wij aan de Paraguanen die daar wonen, die moeten ook denken dat Nederlanders allemaal gestoord zijn
Ja iedereen is een engnek maar ik vind Jan opper engnek haha.
Die Jeroen vind ik ook wel opper engnek, en dat Nyenrode stel.
Kortom: allemaal, haha.
Dus mensen emigreren naar Paraguay om iets te kopen in een project van die Jeroen die veroordeelt is voor drugshandel en zn coronagedoe gefinanceert heeft door prostitutieramen in Duitsland te verhuren… klinkt verstandig
Heb de docuserie nog niet gezien, dus misschien vertellen ze dit ook in de serie en ben ik dubbelop, maar Paraguay heeft een geschiedenis van dit soort nederzettingen/koloniën van mensen die denken daar een alternatief leven op te bouwen.
Ik was daar ooit en een van de eerste dingen die ik zag was een heel gebied, super afgelegen, met allemaal Duitse straatnamen en blonde blauwogen die daar Duitsland 1920 aan het cosplayen waren, daarna nog een Japanse kolonie van een soort sekte, een Belgische etc etc
Mijn fave kolonie verhaal is de zus van Nietzsche die daar ook ooit emigreerde want ze was antisemiet en toen wilden ze daar een Arische superieuriteit gemeenschap oprichten. Was een plukje vol mensen mee en binnen 10 jaar waren ze allemaal dood en/of terug omdat ze met hun Arische superieure genen niet tegen de lokale ziektes konden ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ze hebben daar overigens ook idiote dictator op dictator op dictator gehad, eentje die 2/3e van alle Paraguayaanse mannen de dood in heeft gejaagd (ja echt!) dus ze zijn daar wel iets gewend hoor, zullen niet zo snel versteld staan van een paar Nederlandse wappies.
Overigens is Paraguay echt heel erg afgelegen van alles wat bruisend te noemen is, het is teeeeeering ver elke kant op voor je bij een echt relevante stad aankomt dus ik denk dat je er vooral echt snel aan de verveling sterft.
Nee hoor want je kunt gezellig met Jeroen en Jan bbqen!!!
Wel benieuwd wat jij daar deed, want Paraguay is inderdaad niet het meest interessante land als je toch in Zuid-Amerika bent.
Ik zat in de orgaanhandel
Nee ik was in de buurt (Bolivia) en wilde naar Uruguay dus toen dacht ik oké dan ga ik wel door Paraguay met de bus en gewoon uitstappen bij alles wat boeiend lijkt, laten we eens kijken wat daar te doen is. Dan rij je dus eerst door het westen (loopt een rivier ongeveer door het midden van het land) waar echt amper een ziel woont en de eerste nederzetting zijn dus die Duitsers haha. Heb het nu aanstaan en zie dat de wappies in het oosten zitten dus die zitten wel een beetje minder afgelegen maar alsnog zou ik het daar na 2 weken ook wel gezien hebben, de hoofdstad is ook een soort groot dorp en de enige mensen die er komen zijn Brazilianen en Argentijnen die Paraguay als een soort live Ali express gebruiken want je kan er alles nep en goedkoop kopen.
Aardige mensen overigens hoor, mocht je er ooit in de buurt zijn.
Zou wel een goede afleider zijn van je echte taak als coke routeplanner oid.
Ja ik ben nooit verder gekomen dan het busstation van Asunción, maar jouw verhaal icm de beelden die ik heb gezien in de docu zijn niet echt reclame voor Paraguay
Mijn tinder ervaring daar:
Ze kunnen een paar extra verschrikkelijke Europeanen daar wel handelen denk ik ![]()
![]()
![]()
![]()