Die kerel loopt echt bizar raar.
Ik heb de docu van Ferry Doedens gekeken op Prime, hij is er slechter aan toe dan ik dacht. Stelt zichzelf wel kwetsbaar op, vind het ergens wel stoer dat hij dit zo allemaal deelt.
Weet eigenlijk niet of het hier speelt, maar hebben jullie de ANTM docu al gezien.
Heb twee afl gezien.
Tyra vertikt het gewoon om ergens ook maar iets van verantwoordelijkheid voor te geven of sorry te zeggen
Ja!
Samenvatting
En volgens mij denkt ze dat ze heel empathisch en slim overkomt, met die voldane glimlach op haar gezicht, maar niets is minder waar. Ze is zooooo onsympathiek ugh
Ja verschrikkelijk!
Ja ik ben bij de eerste aflevering en ik vind het meer een promotie praatje / het goedpraten van het gedrag van tyra / de show, dan dat het echt een kritische documentaire is.
Echt jammer want er zijn echt een hoop problematische dingen gebeurd. Ik heb echt alle seizoenen gezien en in die tijd zag ik de ernst ervan niet in dus had gehoopt op een eerlijk(er) beeld
Tweede en derde aflevering vond ik dit wel minder worden. Vooral toen ze dieper ingingen op de verhalen van de modellen. Daar zie je duidelijker hoe de productie of betrokkenen nergens verantwoordelijkheid voor willen nemen.
Ik vond het stuk over Shandi heel naar om te zien. De reacties van Tyra en de producer zijn vreselijk. Tyra roept dan ineens dat ze niet van de productie is. En de producer geeft aan dat de meiden wisten dat het een “documentaire” is dus dat je alles filmt (ook SA) én dat ze nog veel beelden hebben moeten schrappen. Niet trouwens omdat ze het zelf niet oke vonden, maar vanwege de regelgeving.
Echt walgelijk.
Je moet even doorkijken, vind dat Tyra en het productieteam er allesbehalve mooi uit komen. Niet op een manier die er dik bovenop ligt, maar juist door veel deelnemers te laten vertellen en dat samen te voegen met Tyra’s gebrek aan zelfreflectie.
Dit is zo schrijnend, dat ze nogsteeds niet inzien dat ze toen fouten hebben gemaakt.
Ik ben de docu nu aan het kijken en de zelfreflectie van Tyra is echt ver te zoeken. En ik voel me ergens ook wel naar dat ik dit als vijftienjarige echt fantastisch vond om te kijken. Maar realiseer me nu ook wat voor impact dit soort programma’s bijvoorbeeld op mijn eigen lichaamsbeeld hebben gehad. De jaren ‘90 en zero’s waren echt niet goed voor me in dat opzicht.
Er schijnt nog een docu te komen in maart. Ben benieuwd hoe die is, want die lijkt meer op de modellen te focussen.
Deze docu voelt toch een beetje gemaakt
Op Netflix weer?
Las online ergens ook een tip, de podcast “Curse Of: America’s Next Top Model”. Schijnt goed te zijn, ik ga er binnenkort naar luisteren iig.
Nee volgens mij elders, is ook niet alleen over ANTM maar over meer problematische Amerikaanse shows zoals Dr Phil en the price is right. Zag er vandaag reclame voor op een social maar niet opgeslagen waar dat online komt
Ah dit zag ik ook half voorbij komen, maar dat was 30 Januari gepost ik dacht zelf dat het ging om drie verschillende docu’s. Een over dr phil, deze van ANTM en nog een.
Maar kan het ook zeker verkeerd hebben gezien
E! dacht ik
Ja en hier werkt Tyra niet aan mee, dus benieuwd of dit nog een eerlijker beeld geeft.
Ik ben er ook erg benieuwd naar omdat antm zo’n groot ding was voor mij destijds, rond 2004, wij vriendinnen volgden dat allemaal, wilden geen aflevering missen. En als ik denk aan de kritiek die wij op elkaar/onszelf hadden: dit programma hielp daar zeker niet bij.
Ik herinner me van die tijd ook dat model willen worden echt een ding was (nu is dat influencer misschien?) en meiden op het ellegirlforum die model waren en dan van hun agency moesten afvallen en constant kritiek kregen. En de topics die er waren pfoee. Of discussies dat er toch ook echt plus size models waren (met maat 38 en perfecte vetverdeling).
En dan nog thuis je moeder en tante die op Montignac dieet waren of aan het South Beachen of Sonja Bakkeren.
Ik ben echt benieuwd hoe wij allemaal in ons vel zouden zitten als ~self love~ en ~body positivity/neutrality~ een ding was in onze jeugd/tienerjaren.
Geeft Tyra iets toe trouwens, heeft ze zelfinzicht? Spijt? En wanneer is dat inzicht van dat het ongezond was gekomen? Ik ben benieuwd maar ik wil het ergens ook niet zien omdat ik het zo kut vind hoe zulke programma’s zoveel slechts hebben gedaan en ik “bang” ben dat de makers/presentatoren amper verantwoordelijkheid nemen “zo ging dat nou eenmaal in die tijd”
Blijkbaar ging gen Z tijdens covid alles bingen en kreeg het programma veel kritiek op youtube enzo.
Bijna aflevering 1 gezien, tyra heeft niet echt spijt. Meer “het was een andere tijd toen” etc. en zelfs een soort trots dat ze dit programma heeft gemaakt.