Documentaires

Gebruik dan liever Picl, dan steun je een lokaal filmhuis naar keuze

Heb de docu ook gezien, echt een aanrader inderdaad. Ik keek deze nadat ik 2000 meters to Andrivka (hoop dat ik het goed schrijf) keek, dat contrast is heel groot.
Er is nu ook een documentaire over kinderen in Oekraïne zag ik op Picl, daar ben ik ook benieuwd naar.

Edit: en ik ben benieuwd hoe het met de kinderen in de docu gaat. Als ik het goed begrijp komen die kinderen steeds minder omdat naar zijn kantoor komen gelijk staat aan anti-Putin zijn en dat te gevaarlijk wordt. Maar zijn die kinderen dan wel veilig nu de docu internationaal zo’n groot succes is en iedereen de gezichten kent van de kinderen die wel blijven komen?

4 likes

Picl, wist ik niet. Beter. Heb het aangepast.

Die kinderen die aan het eind nog naar zijn kantoor komen, dat wordt volgens mij niet zó duidelijk wie dat zijn. Je ziet hem wel met de studenten bij wie hij nog betrokken is, maar niet zozeer welke hem nog uit zichzelf opzoeken toch?

3 likes

Ik heb alle afleveringen gezien. Israel is niet de beste interviewer en vraagt naar mijn idee net te weinig door. Toch is het wel een interessante docu vanwege het onderwerp.

2 likes

Hier ook de documentaire van Louis theroux gekeken (samen met partner). Ons viel het ook op hoezeer die mannen in “paniek” raakten zodra bleek dat er misschien wel een ander beeld van hen naar voren zou komen. Vooral bij die HStikkytokky (wat een naam haha) en die man met die podcast zag je dat heel duidelijk. Voor het slapengaan zei mn partner dat we ook moeten kijken hoe onze zoon niet in deze val van toxic masculinity trapt (hij is nog maar 3 maar toch haha). Als iemand tips heeft…

9 likes

Deze ook gekeken en werd er serieus zo naar van. Ik hoop dat ik m’n dochters tegen dit soort lui kan beschermen… gelukkig niet zulke mannen in m’n omgeving. Brrr, wat een nare mannen.

2 likes

Ja pff daar zeg je wat, dat is nog een ander ding waar we ons mee bezig kunnen houden. Het beschermen en weerbaar maken van onze dochter.

2 likes

Nou dat. Dit soort ‘mannen’ horen geen nee, want zij weten zogenaamd wel wat vrouwen echt willen. Vind het best eng dat ze dit soort types tegen zullen komen. Gelukkig duurt dat voor ons nog even, maar ik zit er dan wel na afloop over na te denken hoe we dat moeten aanpakken.

Een tip voor degenen die dit zich nog herinneren, binnenkort op bnnvara

19 likes

Dit ziet er boeiend uit. Jammer dat het bij Videoland wordt uitgezonden, ik heb geen zin er een abonnement voor af te sluiten

3 likes

Interessant!

Ja enorm! Ik hoop dat iemand snel laat weten of het de moeite waard is :eyes:

1 like

ik vond deze echt verdrietig, zo ontzettend triest voor de hele familie. en echt heel knap van die moeder en oudste zus.

Ik heb hem ook gezien en ik vond het ook zo verdrietig! Het klonk ook alsof die psychose ineens heel snel escaleerde, zo triest

3 likes

Jeetje wat indrukwekkend…

Deze docu net gekeken. De reacties zijn goed pittig lees ik online. Tja, wat moet ik erover zeggen. Ontzettend verdrietig en hartverscheurend dat Anouk zo om het leven is gekomen. En ik voel toch ook wel echt medelijden met Bouchra. En met hun andere zus en hun moeder… Vooral die andere zus kwam zo gebroken en verscheurd over. Ergens ook wel ‘sterk’ dat ze hun dochter/zus niet uit hun leven hebben verbannen, maar dit lijkt me ook moeilijk zeg. Begrijp zelf niet helemaal waarom je zo’n docu uitbrengt. Neem aan dat Bouchra nu nog amper op straat kan komen…? Of een baan zal kunnen vinden.

5 likes

Er is volgens mij helemaal niet nagedacht over de gevolgen door John van den Heuvel. Puur winstbejag. Het is zó kort geleden ook.

2 likes

Ik heb de docu nog niet gezien dus mijn reactie is gebaseerd op wat ik ervan heb gelezen in het nieuws. Maar waarom sterk dat ze haar niet hebben verbannen? Ze was toch ziek toen ze dit deed? Of speelde er nog iets anders waardoor contact verbreken een logische optie zou zijn geweest?

2 likes

De moeder zegt in het begin dat haar reden is om een ander te helpen, als de kennis van schizofrenie of psychose hierdoor kan vergroten kan misschien iemand geholpen worden en andere rampen voorkomen. Zij hadden het zelf totaal niet herkend. En betreft baan, Bouchra wil zelf ervaringsdeskundige worden, dus misschien is ze meer bezig met haar situatie accepteren/inzetten in haar leven dan in de onbekendheid blijven.

Ik vond het ook hartverscheurend hoe Bouchra sprak over dat ze niet goed kan rouwen om haar zus om wat ze heeft gedaan.

3 likes

Ik heb hele erge mixed feelings na de docu. Het stukje “ik had deze overwinning graag met mijn zusje gevierd” vond ik ook heel gek.

10 likes

Ik vond het vooral een nietszeggende film. Wat moeten wij hier nou mee als kijker? Maar misschien is dat beroepsdeformatie

4 likes