Domme dingen die je als kind hebt gedaan

Ik zag een keer mijn zus dansen in haar kamer en ik wilde dat nadoen. Ik had echter een pony (als in: haardracht), maar mijn zus niet. Dus om haar dansje stiekem goed na te kunnen doen, heb ik mijn pony er zo met een schaar vanaf geknipt. Mijn ouders waren echt loeikwaad.

Ik was vijf :joy:.

(Later bleek dat ze het ook wel heel grappig vonden dat ik met zo’n idioot geknipt kapsel vrolijk in de kleuterklas zat)

27 likes

Als kind kwam ik veel bij mij buren en het was algemeen bekend dat ik nooit eten weigerde (ik had vrij snel door dat zij vrijdag rond een uur of 17:00 altijd borrelhapjes op tafel zetten, dus daar was ik week na week te vinden). Toen ik een keer een middag bij hen was, boden ze me snoep aan, maar toen zei ik dat ik dat niet mocht hebben omdat ik net mijn kiezen had laten trekken. Ik was denk ik een jaar of 4 en waarom ik op die leeftijd en met die reputatie snoep heb geweigerd is me nog steeds een raadsel, maar ik hield stellig vol dat ik op dat moment echt geen snoep mocht en daarom geloofden ze me. Heb dus nooit kiezen of iets laten trekken, en niemand (inclusies ikzelf) snapt waarom ik dat toen verzonnen heb.

26 likes

Hahhahahahahhaha zo droog

De zoon van mijn collega is 8 ofzo en die lustte nooit patat. Pas zei hij ineens ‘nee was grapje ik lustte het al die tijd gewoon’???
Nou leuke grap zeg, iets weigeren wat je eigenlijk gewoon lekker vindt terwijl iedereen om je heen het wel zit te eten. Nou geweldig. Heb je echt alleen jezelf mee hahaha.

43 likes

Ik heb eens in de zomer toen ik muggenbulten beu was, de hele net nieuw behangen (wit met printje) muren onder de azaron gesmeurd. Dat pakte nogal geel uit. Mijn moeder megaaaaaboos en het hielp ook niks tegen muggen

7 likes

Vroeger hadden we een aantal (buiten)katten en dus ook om de zoveel tijd een nestje kittens waar ik iedere dag uren mee doorbracht. Maar ooit heb ik in een te speelse bui een kitten te hard geknepen met mijn hand waardoor ie begon te piepen. Niet dat ze er iets aan heeft overgehouden maar ik voel me nog steeds slecht als ik daaraan terugdenk :sleepy:

1 like

Had een keer een wild konijn met myxomatose (zo’n hele enge ziekte iig) gevangen omdat ik hem zielig vond. Toen vertelden ze bij de kinderboerderij dat het heel besmettelijk was en was ik helemaal over de zeik omdat ik dacht dat mijn eigen konijn besmet zou worden dankzij mij. Gelukkig niet gebeurd, maar ik kwam echt jankend thuis :see_no_evil:

2 likes

Mijn vader vertelde me laatst dat ik ooit op de deurmat heb geplast van de plaatselijke juwelier :joy::joy::joy: Ik moest blijkbaar heel nodig en toen was ik naar een medewerker gelopen om te vragen of ik mocht plassen en dat mocht niet. Dus ben ik maar op de deurmat gaan zitten (binnen in de winkel) en heb ik daar geplast. Toen mijn vader door had wat er gebeurde was het al te laat hahaha. Ben blij dat ik me hier niets meer van kan herinneren

58 likes

Haha wel terecht, vind het echt gaar dat mensen zo’n jong kind niet even laten plassen in hun winkel

10 likes

M’n vader zei ook al precies hetzelfde haha!

2 likes

Ik heb ooit op een verjaardag samen met mijn nichtje een wedstrijdje Fristi drinken gedaan, ik denk dat ik 8 was ofzo. Ik had er 3 achter elkaar opgedronken en we moesten daarna al naar huis. Ik denk dat ik nog nooit zo misselijk geweest ben jezus. Heb de hele auto onder gekotst en Fristi kots ruikt intens hahaha. Sinds dien mochten we geen Fristi meer drinken voor dat we auto gingen rijden, niet dat ik het ooit nog wilde drinken

o en ik had niet gewonnen want mijn nichtje dronk cola en had er 4 op

22 likes

Ik heb een keer toen ik echt heel jong was mijn luier opengetrokken en toen besloten dat de muren wel een kleurtje nodig hadden. Helaas heeft mijn moeder hier ook foto’s van die iedereen die ik ken moeten bekijken als ze bij mij thuis zijn…

20 likes

Mijn beste vriendje en ik hadden waren bij mijn ouders met modder aan onze laarzen naar binnen gelopen en dus vlekken gemaakt op het tapijt. En mijn moeder hamerde er juist altijd zo op dat schoenen uit moesten. Dus toen hebben we heel snel zelf, voordat mijn moeder ons zag, die vlekken schoongemaakt. Met dikke bleek.

29 likes

Heel vaak mag het ook wel hoor gelukkig! Door mn dochter heb ik nu alle toiletten van de bedrijven/winkels hier in de buurt wel mogen aanschouwen haha. Best interessant! Gelukkig is dat kind overal van onder de indruk dus gaat ze vaak nog even zeggen dat het een heel mooie en heel schone wc was. Al is ze ook wel een keer gaan vertellen dat ze wc wel naar scheetjes rook. Joe bedankt doei!

22 likes

Ik heb mega lang geloofd dat er vampiers woonden in een huis in de buurt. Ik zag er nooit iemand en was er dus van overtuigd dat het vampiers waren. Ik had er een heel verhaal omheen verzonnen. Overigens zie ik het huis in mijn hoofd nog steeds stiekem als het vanpierenhuis.

5 likes

Ik geloofde ook echt super lang dat je op begeven moment niet meer kon rennen omdat mijn ouders dat nooit deden :joy::joy:

23 likes

Ja dit heb ik ook gedacht! En dat je dan niet meer zou kunnen springen en naar Gelderland moest verhuizen??? Een aantal oudere familieleden van m’n moeder wonen in Gelderland en ik dacht dat het een soort bejaardenprovincie was.

Ik vind “op begeven moment” trouwens heel schattig klinken haha

38 likes

Vond het altijd raar dat er gedreigd werd met Spanje, ik wilde wel lekker naar een warm land in December :joy:.

5 likes

Hahahaha ah wat zielig, Spanje als een soort strafkolonie :disappointed_relieved::joy:

2 likes

Ik heb ooit mijn vinger er bijna afgeknipt tijdens het knutselen op de basisschool. Ik dacht dat het een goed plan was om een kurk in schijfjes te knippen voor mijn knutselwerk. Dat ging alleen een beetje mis. Ik zie me daar nog staan huilen met mijn hand onder de kraan terwijl iedereen nieuwsgierig om me heen stond haha.
Fun fact: thuis had ik mijn eigen mes waar ik de pakken hooi voor de paarden mee los sneed, waar ik wortels en bieten voor de konijnen en paarden mee schrapte en waar ik mesjepik mee speelde. Blijkbaar was dat minder gevaarlijk dan een schaar.

Ze zijn me trouwens ook een keer op allerleerste schoolreis vergeten. Dat was weliswaar niet helemaal mijn schuld want mijn hele groepje was achtergebleven. Stonden we dan in de speeltuin terwijl de rest al weer terug op school was want daar kwamen ze er blijkbaar pas achter.
Toen is de bus speciaal voor ons weer terug moeten komen.

8 likes

Waar blijft die negeer knop?

Nee grapje vet schattig wel haha. Ik dacht als kind altijd dat je kinderen had en mensen ( volwassenen dus) kon niet zo goed begrijpen dat kinderen ook mensen waren.

6 likes