Domme dingen die je als kind hebt gedaan

Wijs haar maar eens op de legioenen RGKs die jaarlijks de campings en familiehotels overnemen…

9 likes

Ik had vroeger een soort schuine lok/pony. Ik was een keer hutten aan het bouwen met vriendjes en vond dat mijn haar in de weg zat. Dus toen heb ik mijn pony opgerolt en helemaal bovenaan afgeknipt. Ik had allemaal kleine stekeltjes, en het zag er echt niet uit.

Ahhh mijn moeder was zo boos. Heb de hele zomervakantie met een petje op moeten lopen van haar =")

23 likes

Toen mijn zus ging studeren in Wageningen, een echte studentenstad dacht ik dat het was zoals de soms studentenleven. Dus een stad met echt alleen maar studenten :’). Pas toen ik daar kwam en een basisschool zag viel het kwartje.

10 likes

Vroeger hadden wij een jongen als babysitter en mijn ouders gingen regelmatig weg dus hij was er minimaal 3x per maand.
Iedere keer als hij kwam vroeg ik of hij koffie wilde en dan deed ik er zout in.
Die arme jongen stond het iedere keer toe omdat ik het zo grappig vond hoe hij reageerde .

Maar toen…

Mijn opa was echt een dikke zeiksnor en zwaar gelovig! Hij heeft mijn moeder en de rest van de kinderen met harde hand opgevoed en humor ? Wat is dat? Nog nooit van gehoord. Mijn vader had ook een hekel aan hem en baalde altijd als een stekker als ze weer langskwamen.

Weet niet waarom ze er waren maar ze zaten op een zondag middag bij ons en Mn moeder ging koffie zetten . Ze vroeg me om in twee kopjes suiker te doen. :smiling_imp:

Ik deed er dus zout in. Mn moeder zette de kopjes op tafel en ik zat gespannen af te wachten op de reacties . Mn opa nam een slok en spuugde het uit en ik zat te lachen en daardoor Mn broer , zus en vader ook. Mn opa was woest en is opgestaan en is in de auto gaan zitten.
Ik helemaal huilen maar Mn vader heeft me toen 10 gulden gegeven voor de actie. Hij moest er om lachen .

Ik was 5-6 ofzo

124 likes

Haha love je vader :heart_eyes:

4 likes

Haha ja ik ook!

Hij heeft zelf ook zat domme dingen gedaan vroeger !

Je hebt van die riet dingen… en die rookten kinderen vroeger maar die moesten kurkdroog zijn voordat je ze aan kon steken.
Mn vader had er 1 geplukt en wilde meteen “roken” maar kreeg hem niet aan.
Heeft hij er iets van wasbenzine overheen gedaan en aan zn oma gegeven om aan te steken.
Dat ding stond natuurlijk meteen in de brand en uit schrik liet ze hem vallen op haar nieuwe tapijt…

Tapijt weg. Verder geen schade

13 likes

vroeger was dat niet bij zulke sites

1 like

Hahahaha ik moet hier ineens zo om lachen. Super random ook.

1 like

Ik was vroeger toen ik een jaar of 5/6 was, doodsbang voor de kruimeldief van mn opa en oma. Best wel dom.

5 likes

Ik was vroeger geobsedeerd door doodlopende weg-borden. Kinderen zijn zo raar, haha.

15 likes

Ik ook! Vond de naam interessant en wilde altijd kijken wat er aan het eind van de weg was :crazy_face:

7 likes

Hahahahhaa omg ik dacht dat ik als enige zo raar was maar blijkbaar niet yes

2 likes

Ik wilde een keer proberen hoe het was om Mary Ingalls te zijn( van little house on the prairie toen ze blind was) en toen ben ik van de trap geflikkerd.

36 likes

Ik spoorde niet dus heb teveel verhalen.
Kleine greep:
Ik was dol op snoep. Mijn broers en zus hebben mij ooit potpourri laten vreten in ruil voor snoep en op die potpourri is mn zus eerst gaan staan. Mn ruil was 1 M&M en ik nam er nog genoegen mee ook…

Ik heb een kromme pink (erfelijk dingetje) en als kleuter plaagde iemand mij met mijn lelijke boom tekening en daar moest ik om huilen. Toen de juf vroeg wat er was zei ik dat mn pink zo krom was.
Nog steeds geen idee waarom ik die gare tut die me uitlachte er niet bij naaide…

Mn vriendinnetje en ik belden weleens winkels en dan stelden we gekke vragen. Op een dag belde ik de jamin en vroeg of ze ook piemelsnoepjes verkochten.
De ouders van dat vriendinnetje hadden een tweede lijn en je moest er altijd om denken om eerst de 0 in te toetsen en dan pas het telefoonnummer.
Was ik toen alleen ff vergeten🙈

7 likes

Mijn broertje en ik speelde ‘hamburgertje’ vroeger. We klapte een matras dubbel en 1 van ons moest er dan tussen gaan liggen terwijl de andere er op mocht springen.

Ohja, als je mij als kind iets wilde laten doen hoefde je er alleen maar een wedstrijdje van te maken/zeggen dat ik iets niet kan. Zo zei een buurmeisje ooit dat ik een kraaltje niet in mijn neus kon doen en er weer uitkrijgen. Uiteraard deed ik dit en lukte het. Toen was de challenge 10 keer achter elkaar in en uit mijn neus en je raadt het al, dat ging fout. Eindstand: met de hele familie naar de eerste hulp.

15 likes

Dat bovenste speelde mijn broertje en ik ook met onze buurjongen. Maar wij noemden het “kroketje” hahah. Wat grappig dat nog meer mensen dat speelden vroeger!

1 like

Jaaaaa hamburgertje samen met mijn zus.
Savonds na het eten vecht-tijd
Hahaha dat was soms best heftig.
Ook als je de hamburger was. Pletten!!!

3 likes

Wij deden altijd ‘liggen jij’.

Eentje ging dan op bed liggen en de ander bovenop haar benen. Dan moest je proberen omhoog te komen en degene die bovenop zat duwde je dan steeds terug. Heel goed voor de buikspieren, maar ook een beetje raar.

Hamburgertje nooit gedaan btw

6 likes

Dit wedstrijdje werkt nog steeds bij m’n broertje van 21. Als ik met hem heb afgesproken en hij doet er lang over zeg ik: sowieso dat je niet binnen 2 minuten klaar kan staan en dan rent ie naar boven en kleedt hij zich ziek snel om haha echt heel schattig

12 likes

Ik en mijn zusje deden bunjeejumpertje, dan maakten we elkaar aan allemaal riemen vast aan het stapelbed en sprongen dan naar beneden. Gek genoeg nooit fout gegaan. Een vriendin van mij deed hetzelfde met haar zusje, maar zij heeft een keer een arm gebroken.

Ik deed ook ‘mikken’ met mijn zusje. Dan ging je op de wc bril staan en dan plassen. Mijn moeder vond het alleen niet leuk, omdat er regelmatig iets dus niet helemaal goed gemikt was.

En we deden ook allemaal spelletjes op de schommel, dat degene die dan op de schommel zit zijn ogen dicht moest doen en moest schommelen en 1 (of 2, als er vriendjes waren) anderen gaan dan aan de touwen of kettingen van de schommel trekken zodat die allemaal onverwachtse bewegingen maakte. Dat kon best pijnlijk zijn voor degene op de grond, maar er viel ook regelmatig iemand van de schommel af. Op een gegeven moment vonden we dat saai en deden we hetzelfde, maar moest je schrijlings op de schommel zitten, dus een been aan elke kant van het plankje. Dat was veel moeilijker en dat zijn we op een gegeven moment gestopt omdat mijn ouders vonden dat er te veel gewonden bij vielen. We gingen sowieso door altijd door met de spanning opvoeren tot er iemand serieus pijn had. En dan was het over, als er iemand ging janken, dat wisten we allebei, dus dat moest je niet hebben. We deden het dan ook het liefste met zn tweeën want die vriendinnetjes van ons die gingen bij het minste of geringste al janken, en wij wisten van elkaar dat we tegen een stootje kunnen. We hebben ook heel vaak stiekem pleisters voor de ander gehaald thuis bij ‘wel bloed, maar gaat nog wel’ als onze ouders niet mochten weten dat we weer waren gevallen, want dan zouden we moeten stoppen.

Stomme is dat we dit nog steeds met elkaar hebben. Ik ben 30, mijn zusje 27. Laatst liepen we samen ergens langs een speeltuintje en zagen we een wip. Dus eerst gewoon op de wip, daarna met de ogen dicht, dan op de hurken op de wip, toen staand. We wilden net gaan proberen of we ook op 1 been konden, toen ik opeens realiseerde dat dit echt te debiel voor woorden was en dat ik echt niet kon uitleggen aan mijn ouders als één van ons zn tanden eruit zou vallen dat dat was omdat we wilden kijken of we ook op één been konden wipwappen. Daar was ze het mee eens en toen voelden we ons allebei een beetje kinderachtig en zijn we gestopt. Maar goed ook want ik heb geen tandartsverzekering.

65 likes