Domme dingen die je als kind hebt gedaan

Haha, ik ben een keer gaan skeeleren met m’n handen in m’n zakken. Vol voorover gevallen en met m’n tanden op straat geland. Nu een stuk neptand

2 likes
  • een nagelschrobber in eendjesvorm gestolen bij de drogist. En die toen heel droog thuis in mijn speelhoekje gelegd waar mijn moeder hem vond.

  • ik wilde zoo graag zo’n gipssetje om beeldjes te maken. Kreeg ik een voor mijn verjaardag, pak ik hem uit, geobserdeerd met dat gipspoeder, trek die zak wild open: rats… al het poeder op de grond. Kon wel janken.

3 likes

Zo ben ik een keer in volle vaart over een veerooster geskeelerd. Tip: niet doen.

5 likes

Ik heb een keer een hap uit een kaars genomen. Was een kaars in de vorm van een eend en ik heb z’n kont eraf gebeten. Ik was nog wel heel klein toen haha(net 1). Mijn moeder heeft die kaars nog jaren en jaren bewaard😂

37 likes

Ik was met mijn gezin op vakantie en we bezochten daar zo’n zoutmijn (ik was denk ik een jaar of 5? Geen idee). Aan het einde van die tour kreeg iedereen een klein potje met zout uit die zoutmijn. Normale mensen nemen dat gewoon mee naar huis en doen er dan iets mee (of niet), maar wat dacht kleine Kortebroek? Dat ze het wilde proeven. Dus ik schroefde de dop eraf en heb dat hele potje zout gewoon in m’n mond gekieperd? Om daarna natuurlijk mega dramatisch om water te schreeuwen en huilen. :woman_facepalming: Word er tot op de dag van vandaag nog mee gepest door m’n gezin hahahaha (Ik heb ook nog geprobeerd de smoes te gebruiken dat het dopje eraf schoot en dat het dus niet mijn schuld was, maar m’n hele gezin zag het gebeuren?)

44 likes

Ik krijg gewoon een fysieke schrikreactie. Dit heb ik namelijk ook een keer gedaan en tering, wat deed dat zeer.

Kerstdiner in groep 1. Ik moest doorgeven waar ik allergisch voor was en wat ik niet mocht eten/drinken. Nou zijn m’n ouders moslim en hadden ze me op het hart gedrukt dat ik geen varkensvlees mocht eten en ergens wist ik ook ze niet dronken.

Brave ik zei tijdens het kringgesprek dan ook "juf ik mag geen varkensvlees en ik mag ook geen bier drinken tijdens het kerstdiner.’

M’n juf moest heeel hard lachen en in de pauzes kwamen er ook even andere juffen heel hard staan lachen. Ik had geen idee wat er nou zo grappig was, kwam er echt jaren later pas achter

86 likes

Ik heb trouwens nog een mooie (was echt een terrorkind denk ik). Ik had ooit een (nogal bijzonder) vriendje te spelen en we waren op mijn kamer aan het spelen. We hadden ergens in huis lucifers gevonden en toen bedacht hij dat we wel konden proberen mijn vloerbedekking in de fik te steken? Dus ik vond dat op de een of andere manier wel een goed idee, tot hij het daadwerkelijk deed en ik bang werd en het uit stampte. Maar wtf bezielde me (ons)? We hadden het hele huis wel in de hens kunnen steken wtf hahaha. Tot op de dag van vandaag zit er een brandplek in de vloerbedekking.

30 likes

Zo iets heb ik ook gedaan. Met de kaars spelen, maar is wel warm. Dus vingers in servet wikkelen. Nouja, die servet bijna direct in vlammen. Heb ik ‘t maar op de grond gegooid, op vloerbedekking. Zus kwam de situatie redden. Jaaaren een brandvlek op ons vloerbedekking gezeten.

7 likes

Ik heb als kind een keer een prachtige demonstratie gegeven van waarom voetballers een voorbeeldfunctie hebben.
Ik was best wel een vervelend kind en mijn school + ouders besloten dat een soort gedragsles wel wat voor mij was. Nou, dat was echt dramatisch. Ik weet nog dat ze daar heel graag wilden dat ik over mijn gevoelens ging praten en ik dacht: ja doei! Volgens mijn ouders verzon ik ook elke keer hele verhalen om dan te vertellen die helemaal niet waar waren. Maar de therapeut besloot na de volgende gebeurtenis dat ik niet langer welkom was.

Ik had een wedstrijd van Ajax gezien waarin Wesley Sneijder een rode kaart kreeg voor het zeggen van ‘blinde tyfushond’ tegen de scheidsrechter. 7-jarige ik vond dit een prachtig woord en besloot dit te bewaren voor een speciale gelegenheid. Dus de volgende gedragsles ging ongeveer zo.
Therapeut: zo RoseGold, heb je nog dingen van deze week waar je over wilt praten.
Ik: nee, blinde tyfushond!
Daarna besloten ze samen met mijn ouders dat dit misschien niet echt iets voor mij was. Gelukkig werd de link met Sneijder niet gelegd, anders weet ik niet of ik ooit nog voetbal had mogen kijken haha.

Ik ben inmiddels wel een normaal functionerend persoon ipv een soort hooligan, hoewel ‘tyfus’ nog altijd mijn favoriete scheldwoord is :thinking:

84 likes

Ik heb ook ooit een sneeuwbal geprobeerd te bewaren haha, alleen niet in mn laatje op school gelukkig.

2 likes

Ik heb ooit een fuckin herfstblaadje als ‘knuffel’ gehad, ik prikte gaatjes als ogen enzo. Geen idee wat ik denkende was. Ik had ook een bedje voor hem en legde hem dan op watten. Toen dat ding scheurde vond ik dat een ramp.

44 likes

96542dbdce18c4a647e652b6ab859d3c

14 likes

Haha wat cute! Toen die van mij scheurde was ik echttt verdrietig. Toen zei mm vader van oké dan gaan we buiten een nieuwe zoeken, dat deed ik maar ik vond het eigenlijk helemaal niet leuk want ik realiseerde me dat dat blaadje dus ook weer ging scheuren en dus hij nooit gewoon bij mij kon blijven. Dus ik was wel snel er van genezen. Toch grappig hoe kinderen kunnen doen en denken.

2 likes

Ik heb je post bij het woord “blinde tyfushond” al geliked hahahahhahaha prachtig

6 likes

Ik heb eens een ei uit de koelkast gepakt, een heel mooi nestje van wat kussens gemaakt waarna ik de héle dag op dat ei ging zitten omdat ik het zo zielig vond dat er een kuiken vast zat in dat ei. :hatching_chick: mijn moeder zou wel gedacht hebben: lekker rustig zo haha.

55 likes

Heeeel voorzichtig? Had ook nog maar kleine billetjes natuurlijk haha.

8 likes

Zo had ik een keer een ei gevonden bij de kinderboerderij en mee naar huis genomen… ik vond het een goed idee om t ei bij mn kat te leggen…
Maar mijn kat liep steeds weg en ik heb hem toen hardhandig op t ei gezet en het ei barste daardoor :frowning:

38 likes

Maar in de film moet hij eigenlijk ook keihard tegen de muur knallen :sweat_smile:

1 like

Ik was er als kind van overtuigd dat mijn vader ook de broer van mijn moeder was én ik was nogal een fantast (eufemisme voor leugenaar) dus ik vertelde aan iedereen die het horen wilde dat mijn vader ook mijn oom was en dat we in een camper woonden. Herinner me nog een keer dat ik met mijn moeder bij de kapper was en dat ik aan de kapper vertelde dat het zo grappig was dat papa en mama ook broer en zus zijn en dat we altijd rondreden in de camper (we woonden eigenlijk in een degelijke 2-onder-1-kap in een saaie wijk) Die man keek volgens mij ook zo :confused: naar m’n moeder. Heeft ook echt lang geduurd voordat ze dat incestverhaal uit m’n hoofd kregen.

74 likes