Domme dingen die je als kind hebt gedaan

Ik was vroeger vaak aan het skaten met destijds mijn beste vriend, we hadden een mega vette helling gevonden (garage dek afrit dus super steil) we durfden alleen niet, dus hebben we zijn kleine broertje die nooit met ons mocht meespelen, meegenomen en van de helling af geduwd met zijn skates om te kijken of die niet viel. Ja best rot achteraf :frowning:

29 likes

Ja die was best goed gevallen en open

1 like

Daar zijn broertjes en zusjes toch voor? Eerste stap naar wetenschappelijke onderzoek

5 likes

Ik knipte vaak als experiment ergens in, bv nagelknipper in laken :roll_eyes:

2 likes

Die drang voel ik nog steeds

1 like

haha ik had dat nog als ik in de les voor me iemand met zo n heel perfecte, bouncy paardenstaart zag zitten… gelukkig nooit uitgevoerd

1 like

Ik bladerde laatst door een rekenschrift van groep 3 of 4, en de meester schreef toen steeds overal met rode pen commentaar bij. Blijkbaar moesten wij zelf ons werk nakijken met een nakijkboekje, maar ik was heel slecht in rekenen en je moest alles wat je fout had opnieuw maken. Toen dacht ik dus slim te zijn en had ik overal grote rode krullen neergezet en ā€˜0 fout!’ zodat ik er vanaf was. Helaas voor mij keek de meester het alsnog na en stond er boos met rode pen bij; ā€˜Falula, je kunt niet overal maar ā€˜0 fout!’ bij zetten! Nu moet ik alsnog alles nakijken, kom straks na de les maar naar mijn bureau.’

42 likes

Groeit dat terug? :open_mouth:

Ik heb ooit als kind bij onze onderbuurvrouw aangebeld omdat ik een dopje van een bacardi breezer van ons balkon in haar tuin had laten vallen, zo’n groene met een vleermuis. Hahah, echt een uniek verzamelobject hoor? Mijn buurvrouw nog heel lief: ā€œja, zo’n mooie dop, ik snap wel dat je die terug wilt hebben.ā€

50 likes

Ik denk nog regelmatig terug aan een verhaal wat iemand eens deelde op het EGF : Ze liet toen haar broertje of zusje bungeejumpen van de bovenste etage naar beneden oid. Ik weet niet precies meer wie het wat en hoe het ging, maar het was echt net goed gegaan.

2 likes

Ik heb helaas geen leuke anekdote maar wellicht iemand anders? Moet altijd zó lachen om dit topic :joy: Ik ga het gewoon opnieuw lezen nu.

6 likes

Ik weet niet of ik dit al een keer in dit topic heb gezet, maar wij hadden het hier laatst thuis nog over. Mijn kleine broertje wilde toen hij 4 was ofzo opeens heel graag Nikes, omdat de ā€˜grote jongens’ in de buurt dat ook hadden. Toen hebben mijn zusje en ik het Nike logo op een wit papiertje getekend, uitgeknipt en met huis tuin en keukenplakband op zijn schoenen geplakt. Hij ging super trots naar de speeltuin ermee, maar werd helemaal uitgelachen, zo zielig :joy::sob:

56 likes

Ik moest gister ineens weer aan deze denken. Wij gingen thuis toen ik jong was wel vaker naar de kerk. Op ƩƩn van die dagen gingen we een soort avondmaal doen. De volwassenen zaten naast elkaar aan een tafel en de kinderen ook allemaal. We hadden allemaal zo’n cracker gekregen (Matze??) die echt huge was. Afhappen was een beetje moeilijk dus mijn broertje en ik kwamen op een gegeven moment op het briljante idee om die dingen tegen ons voorhoofd kapot te slaan zodat we allemaal stukjes hadden (wat er mis was met gewoon breken weet ik ook niet :woman_shrugging:). Op een gegeven moment zag je die ouders echt kijken van: waarom lachen al die kinderen ineens? En mijn ouders denken van: kut, dat zijn onze kinderen die dit veroorzaken.

Maarja het kwaad was toen al geschied, want de rest van de kinderen had besloten dat dit echt een topidee was. Dus op dat podium stond zo’n predikant vet serieus iets te vertellen, al die ouders luisteren met hun nette cracker en druivensap en een hele tafel met kinderen die crackers tegen hun hoofd aan het slaan waren. Mijn ouders waren echt NOT amused ook over dit toen. Ze kunnen er nu gelukkig wel om lachen.

32 likes

Oooh de ā€˜ik vind geld truc’. Die deed mn vader ook altijd. Toen ik er eenmaal achter kwam hoe hij het deed, wilde ik het ook doen. Had toen een rijksdaalder (yes, I’m that old) en gooide die ook op de grond om ā€˜te vinden’. Jammer dat het op het strand was en ik die schijt munt niet meer kon vinden in het zand🤣

17 likes

Ik wilde als kind aan een buurmeisje laten zien dat ik de putdeksel open kon maken.
Dus ik til hem op en hou m’n vingers zo bij de rand van de put omdat ik erin wilde kijken. Zij wilde wel voelen hoe zwaar dat ding was, maar ze was niet sterk genoeg, dus ze laat die putdeksel zo op m’n vingers vallen :grimacing:

Minder pijnlijk maar wel net zo dom was dat ik dacht dat je ook wel andersom uit een glas kon drinken. Dus niet langs de rand het dichtst bij je mond maar die aan de andere kant en dan naar voren kantelen. En dan heel verbaasd zijn dat alles nat is.

9 likes

Ik was op een bepaald moment geobsedeerd met fisherman’s friend snoepjes. De reclame MOEST altijd bekeken worden, ik tekende ook de boot op de verpakking herhaallijk na en mijn grootste schat was een lege verpakking die m’n vader had willen weggooien.

Weet echt niet wat me bezielde.

21 likes

Ik vond het wel altijd heel cool als mijn vader die had :scream:

4 likes

Ik heb wel eens dat metalen veertje dat in een pen zat in het stopcontact gestoken. En toen ook heel verbaasd doen dat de elektriciteit uitviel. Echt het had zoveel erger af kunnen lopen, weet ook echt niet hoe ik niet geelektrocuteerd ben?? Alleen een schok gekregen.

9 likes

Wat een heerlijk topic :joy: de dingen die ik me kan herinneren:

• Ik was logeren bij m’n oom en tante en m’n twee oudere nichten die mochten langer opblijven en ik moest al naar bed. Ik ben toen zo boos geworden dat ik achter de bank op de grond heb geplast :laughing: m’n ouders zijn me toen komen halen haha. Ik was echt nog heel jong, een jaar of 3, ik weet het ook niet zelf meer maar dit verhaal komt nog vaak voorbij.

• Ik had ooit bij de kassa bij de C1000 zo’n rolletje met van die chocolade met caramel achtige vulling snoepjes gestolen? Ik weet niet meer hoe ze heten, maar m’n moeder was erachter gekomen en daarna heb ik die snoepjes nooit meer durven eten :smiling_face_with_tear:

7 likes

Ik nog vroeger stiekem van die senseo pads mee naar mn kamer omdat ik die zo lekker vond ruiken

15 likes