Duitslandtopic

Hebben jullie wel eens parkeerplaats gereserveerd bij Düsseldorf Airport, en zo ja, bij welke site?

Wij hebben prima ervaringen met parkvogel, alle keren dat we vanaf dusseldorf vlogen daar gebruik van gemaakt. Je parkeert in de garage en wordt dan met een busje naar het vliegveld gebracht. Als je terugkomt staan ze al te wachten meestal, want je geeft je vluchtnummer door. De keer dat onze terugvlucht was veranderd last minute en we dus met een andere vlucht aankwamen stonden ze er niet, maar even bellen en met 10min waren ze er.

3 likes

Ja ook via Parkvogel inderdaad, vorige week nog. Geparkeerd bij psd dome, ongeveer 10 minuutjes met de shuttle naar het vliegveld, goed geregeld

4 likes

Hier ook positieve ervaring met parkvogel!

1 like

De milieuzone gaat niet alleen om de leeftijd van de auto, maar ook over of de auto een katalysator heeft. De youngtimer van mijn man (1990) is officieel ook te oud, maar had in dat jaar al wel een katalysator en kreeg dus toch een groene sticker. Als het goed is kan je een kentekencheck doen. Dan rij je toch wat zelfverzekerder denk ik, als je per ongeluk toch een milieuzone in rijdt.

2 likes

Haha! Leuk… Ik ben echt Aken fan en kom er graag…

Weet alleen niet of een heel topic zal lopen, kan ook best hier gedeeld worden? Als een Limburg must see. :crazy_face:

Ooit een keer een vriendin uit het Noord Limburg mee genomen naar Aken voor een dagje. Toen ik vroeg of ze d’r paspoort bij had keek ze mij maar raar aan. Aken was toch gewoon nog Limburg? Heb heel hard gelachen.

4 likes

De Aken tips hier delen is misschien beter of anders een ‘Tips voor net over de grens’-topic maar dat is ook weer zo lastig. Bij Groningen net over de grens of bij Zeeland maakt nogal een verschil. :sweat_smile:

1 like

Ja precies! Het is best ver rijden dan met een goeie tip aan de andere kant van het land! Vind ook dat Aken hier wel thuis hoort.

Mijn Aken tips;

Wandelen op de Lousberg. Mooie uitzichten over Aken en de regio op verschillende plekken.

Tierpark Aachen. Stadsdierentuin, leuk voor met de kinderen. Lage entree ook. (I love the pinguïns!)

Carolus thermen, mooie wellness om even te relaxen.

In de winterperiode schaatsen in de 100,5 arena. In de andere periode zijn hier ook vaak vlooienmarkten op zaterdag.

Natuurlijk de kerstmarkt! Ja natuurlijk kun je naar Keulen en Düsseldorf, maar vind Aken toch het leukst.

De Dom natuurlijke een bezoekje brengen. Prachtig!

Van de dom richting het stadhuis staat ook de puppenbrunnen, als kind vond ik dat altijd al geweldig. Er zijn overigens veel bronnen/fonteinen te vinden waarvan de Elisenbrunnen de bekendste is.

Hou je van kermis? Dan even wachten tot de öcher bend weer staat op de Bendplatz. Vlak daarnaast is ook inderdaad de Lindt fabriek met verkoop.

Qua eten en drinken is er zoveel aanbod, niet gauw de tip der tips van mij.

5 likes

Mijn tip voor Aken is Frittenwerk. Toen ik nog in Maastricht woonde reed ik soms even naar Aken alleen daarvoor!
Oh en cocktails bij Sausolitos (met name tijdens happy hour)…

2 likes

Dat brengt echt herinneringen omhoog, cocktails bij sausolitos en daarna uitgaan in de Apollo!!! Was altijd een leuke avond hahaha (laatste keer voor mij is wel bijna 10 jaar geleden, voel me echt oud nu :sweat_smile:).

4 likes

Met een jumbo cocktail op het terras zitten en mensen kijken is ook erg vermakelijk!

4 likes

Iemand tips voor Aken? Leuke restaurantjes, must-do’s?

1 like

Mijn tip is scrollen

6 likes

Jeetje wat blind, sorry.

2 likes

Is het Spreepark in Berlijn nog leuk om te bezoeken? Met een gids wel. Reviews op internet zeggen verschillende dingen. Ik heb het idee dat er veel al is opgeruimd en dat alleen het reuzenrad er nog staat ofzo?

En heeft iemand nog tips voor chille zwemplekken in Berlijn voor als het heel warm is? Weet dat er best veel is, maar zoek vooral iets wat nog enigszins rustig is (en weinig kinderen :crazy_face: ). Veel is ook enorm ver buiten de stad, lijkt het.

1 like

Spreepark ben ik in al mijn jaren hier nog nooit geweest, alleen langsgefietst/gewandeld :sweat_smile:

Zwemmen: Er zijn veel freiluftbäder, maar daar zijn meestal wel relatief veel kinderen. Badeschiff wsl het minst, en vind ik altijd wel leuk aangezien je midden in de Spree ligt.

Verder zijn er veel mooie meren, maar dat is allemaal wel wat verder buiten de stad idd. Maar bijvoorbeeld Krumme Lanke of Tegeler See zijn goed te bereiken met OV, en we hebben in augustus nog het 9€ ticket. Mijn faves zijn Liepnitzsee en Tonsee, maar daar heb je eigenlijk wel een auto voor nodig (of ik ben gewoon heel lui :sweat_smile:)

1 like

Thanks!! Vind je Sommerbad Olympiastadion ook een aanrader? Ziet er iig wel mooi uit

1 like

Ben ik zelf nog nooit geweest, maar vrienden wel en die vinden het chill. Afraders zijn iig Columbiadamm en Insulaner, daar zijn regelmatig vechtpartijen en zo :sweat_smile:

3 likes

Iemand een tip voor een tof hotel in het Zwarte Woud?

1 like

Waar zit je ergens in de buurt?
En wat voor hotel zoek je, bijv. Welness ofzo?

1 like