Reizen / Vakantie #2

Ik wil met het pinksterweekend ergens naartoe voor 2 nachtjes met de auto en liefst waar de winkels gewoon open zijn op pinkstermaandag. Frankrijk en Duitsland zijn uitgesloten maar is Pinkstermaandag bij jullie een gewone dag want dan maken we er een citytrip Amsterdam of Rotterdam van.

1 like

Het is een feestdag maar veel winkels zijn gewoon open op de maandag. Wel kortere openingstijden.

2 likes

Ik heb wel eens 2 nachten langer moeten blijven ergens nadat mijn vlucht door een storm geannuleerd was. Heb toen best veel gezeik gehad met het terugkrijgen van mijn geld dat ik voor hotel en eten uit heb moeten geven, maar is uiteindelijk wel gelukt. Was wel met Ryanair. Je hebt sowieso recht op het geld terug voor die uitgaven, wat ze je ook vertellen, dus alle bonnetjes goed bewaren. Ook voor evt. taxivervoer van/naar het vliegveld e.d. Wij hebben toen overigens ook expres extra dure cocktails gedronken en die ook gedeclareerd (en teruggekregen) :smile: Stuur maar een berichtje als je meer details nodig hebt!

Edit: Ryanair deed overigens ook echt helemaal niks voor ons, behalve nog meer stress veroorzaken door onbehulpzame en onvriendelijke klantenservice. Wij hebben het uiteindelijk gewoon allemaal zelf geregeld en alles gedeclareerd.

2 likes

Ik ga alleen als @Bunnyslippers mijn foodie gids zal zijn. Kan ik eindelijk naar de plekken waar zij naartoe gaat.

5 likes

Pittig denk ik maar doenbaar. Zelf geen ervaring maar zou toch indien mogelijk een overstap overwegen om het wat op te breken. Zou sowieso draagzak meenemen zodat je je handen vrij hebt. Oz handig mogelijke handbagage (je moet vaak ergens wel roltrappen, lift,… doen). Als ze makkelijk slaapt en het is een nachtvlucht heb je hopelijk geluk maar 12u non stop lijkt me wel lang om een babytje te entertainen op een halve vierkante meter. Ga je naar familie?

1 like

3 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Duitslandtopic

Heb dat in Dubai gehad. Werkt prima. Je moet enkel opletten welke sim je als primair vb voor bellen instelt.

3 likes

Thnx voor je reactie! Nee, zoals het er naar uitziet werkt m’n vriend een periode in het buitenland en kunnen dan onze vakantie daaraan vastplakken. Omdat we willen schuiven in onze huidige vakantie (ten gunste van het bedrijf) staat daar tegenover dat mijn ticket dan ook betaald word dus dat is een leuk buitenkansje!

1 like

Oh leuk! Ik zou het sowieso gewoon doen hoor. Niks aantrekken van wat anderen denken of als de baby even huilt… dat gaat sowieso gebeuren. Zou het je alleen op alle vlak zo makkelijk mogelijk maken (draagzak, klein tasje met telefoon/id kaart/tickets wat je makkelijk kan rondhangen en vb rugzak ofzo zodat je je handen vrij hebt. Neem sowieso nieuwe speelgoedjes mee en oude faboriete die je enkele dagen ervoor ‘verstopt’ hebt zodat die ook extra interessant zijn. En voorzie veel en makkelijk eten dat hij/zij graag lust vb knijpfruitjes etc.
Kijk misschien ook even na of je vb best een schriftelijke verklaring van je partner meeneemt dat je alleen met de baby mag vliegen (toestemming). En vooral ook veel plezier gewenst!

2 likes

Daar zou ik enkel maar huren inclusief alle schade. De kleinere bedrijven zitten vaak wat verder van de luchthaven. Maar als alle kleine lettertjes ok zijn en je incl schade kan huren zou ik dat wel durven boeken hoor.

Iemand ervaring met een booster prik voor Corona en reisvaccinaties kort na elkaar, is dit mogelijk?

Vorig jaar zeiden ze dat er 14 dagen tussen moest zitten, maar dat is vooral om te kunnen snappen welk vaccin eventueel voor welke bijwerkingen zorgt. In principe kan het gewoon tegelijk of sneller achter elkaar gegeven worden. In de DKTP zitten ook vier vaccins eigenlijk; en de griepspuit en de pneumokokkenspuit geven we ook gewoon tegelijk.

1 like

Oké thanks voor je reactie. We gaan nu op korte termijn onverwachts toch naar Azië waardoor ik helemaal in de knel ben met alle vaccinaties. Morgen maar bellen met de ggd voor een afspraak.

2 likes

Succes, hopelijk lukt het nog, volgens mij is het daar ook druk.

4 likes

Ah fijn! Waar moet ik dan precies op letten? En wat voor aanbieder had jij genomen?

2 likes

Oh wauw dat geeft me wel hoop. Dankje

1 like

Ik zou op voorhand even googlen welke er zijn en e-sim aanbieden. Ga je ook naar dubai? Daar waren eigenlijk maar twee spelers die een eigen netwerk hebben etisalat en du. Beiden ongeveer zelfde prijs. Wij hadden een kaartje gekocht in de mall omdat het bij aankomst in de luchthaven aan die winkels veel te druk was. Weet niet meer zeker maar denk dat we etisalat hadden. In dubai helpen ze je correct verder en moet je niet echt bang zijn voor scam.
In usa hebben ze ons bewust verkeerd geïnformeerd en ons een duur abonnement aangesmeerd ipv een prepaid die ze uitgelegd hadden. Veel gedoe geweest. Dus zou op voorhand even opzoeken wat je juist moet hebben.

2 likes

Ik wil met mijn vriend voor het eerst naar Italië, een weekje in Juni!

Voel me een groentje want iedereen om me heen is er al vaak geweest. Toch heb ik moeite om iets voor een week uit te kiezen en hoe het werkt als je gaat vliegen (auto huren?) en welke plekken dan in de buurt zijn van een goed bereikbaar vliegveld?

We twijfelen tussen:

• Sicilië, is dit leuk in Juni en voor een week?
  • Florence maar lijkt echt zo duur te zijn in juni, en huur je dan een auto en rij je rond? Neem je dan een hotel buiten de stad?
  • een andere wijnstreek, tips?

Ik wil vooral elke dag lekker eten en wijn drinken

2 likes

Ik heb een vakantie-vraag waar ik zelf niet uit kom, misschien dat jullie nog tips hebben…

Eind juli willen we (2 volwassenen + kleuter) met de trein op vakantie in Europa, naar 1 of meerdere steden voor max 10 dagen.
Onze eisen/wensen: makkelijk bereikbaar, paar x overstappen kan.

• en het liefst in de buurt van een natuurgebied.
    Die laatste eis maakt het ook lastig, als ik bijv. kijk naar het Zwarte woud in duitsland, ligt zo een vakantiehuis best afgelegen van alle voorzieningen terwijl we het liefst geen auto huren.

Ik vond Sicilië echt heel leuk! Je kan er lekker borrelen op van die gezellige, oude pleintjes. De zee viel, in het jaar dat ik er was (2019?), wel tegen vanwege de hoeveelheid kwallen. Dus misschien een idee om een huisje met een zwembad te doen, mocht er weer een kwallenplaag zijn? Het eiland is trouwens erg groot. Als je heel het eiland wilt zien, heb je twee weken nodig denk ik. Dus misschien goed om dan te kaderen welk deel je wilt zien?

Het eiland ernaast Favignana vond ik echt geweldig. Lekker gemoedelijk en schattige dorpjes en daar was geen kwal te vinden (zee op laatste foto).

Succes met je keuze!

16 likes