Dure items die het echt NIET waard zijn

Een Michael Kors Smartwatch. Prachtig ding, een jaar op lopen kwijlen en binnen twee weken weer teruggebracht. Hij viel uit en kon eigenlijk net geen donder voor mij. Ook opladen vond ik irritant. Het horloge zelf vind ik nog steeds prachtig.

Swarovski sieraden. De winkelmedewerker verzekerde me dat mensen met een allergie dit konden dragen. Mijn oorlellen gingen zwellen en het achterkantje werd groen? Dan maar wat meer geld uitgeven en solid gold sieraden kopen.

Ik vind Rituals echt niks (vind de meeste dingen gewoonweg echt niet lekker ruiken). Mijn huid droogt ook uit van de verzorginsproducten.

Evenals Diptique kaarsen: gewoonweg niet bijzonder en vind het ook niet per se sterk ruiken voor de prijs die je ervoor betaalt.

Er zijn vast nog veel meer dingen waar ik nu niet op kom.

5 likes

ik had nog een vage herinnering aan dit topic

sonos roam!!! echt een onding, verbind moeilijk, is VEEL sneller leeg dan andere bluetooth boxen, wordt erg buggy als je 'm aansluit op oudere sonos modellen

4 likes

Lush conditioner bars. Je haar wordt er echt gortdroog van.

4 likes

Ik vind ook de shampoo bars van lush veel te duur voor hoe lang ik ermee doe (maar dat kan aan mij liggen ook natuurlijk haha)

2 likes

Ugg laarzen. Dacht ik vorig jaar aan een paar goed te doen met investeren voor warme voeten ipv steeds weer cheapies van de H&M e.d. nope, heb warmere voeten in een goedkoop namaak paar dan de echte. Via de site gekocht en alles dus aan de echtheid twijfel ik niet maar joh, wat een letdown.

vagabond schoenen

niet écht heel duur (voor leren schoenen) maar ik ben inmiddels bij mijn derde paar en altijd problemen zoals een loslatende zool, snel slijten de hak etc

4 likes

Ik ben aan het bijlezen haha maar ik vind absoluut van wel! Ik vind high end mascara’s echt zoveel beter dan die van de drogist. En heb echt m’n best gedaan met diverse mascara’s door de jaren heen maar kom altijd weer terug bij die van de ICI of Douglas.

9 likes

Zool en hak kun je meestal laten vervangen door de schoenmaker. Moet de rest van de schoen natuurlijk nog wel in oké staat zijn.

ik was 10 jaar geleden echt een Lush stan nummer 1, maar sinds een paar jaar vind ik het echt te duur + minder goed en leuk
en natuurlijk is er ook een controverse:

en

But by quitting social media Lush is also switching off a channel for criticism of the company, something for which it may be grateful. It faced a social media backlash last year after its charity pot made a £3,000 donation to Woman’s Place UK, a group that has faced heavy criticism for its stance on trans issues, with critics accusing it of seeking to limit trans people’s rights. The retailer ended up issuing a grovelling apology.

In 2020, Lush, which prides itself on its handmade products and ethical supply chain, also came under fire for poor working conditions in the chain’s Australian factory and poor systems which meant it underpaid workers for nearly a decade.

alleen een sleep time bodylotion zou ik nog wel willen kopen want die rook zo lekker

6 likes

Therme heeft nu een lijn met exact die geur. Paarse flessen.

1 like

Ik durf niet meer bij mijn Lush naar binnen. Paar jaar terug stond ik bij de kassa en op het moment dat ik aan de beurt was deed ik mijn AirPods uit. Toen kreeg ik een preek van de medewerker dat ik hersentumoren ga krijgen door de Bluetooth. Was echt too stunned to speak, maar later wel contact opgenomen met de klantenservice en nu voel ik mij een te erge Karin

12 likes

Haha was helemaal vergeten dat ik dat had gepost ooit :joy: Maar kan idd dat jij die beter vindt! Ikzelf gebruik al jaren mascara’s van Essence en ik vind die prima werken. Heb je een voorbeeld van een duurdere mascara die jij gebruikt? Ik zou er ook weleens een willen aanschaffen

1 like

Haha ja de post was ook wel heel oud :sweat_smile:
Ik ben bijvoorbeeld zeer tevreden over deze van Lancôme:

https://www.iciparisxl.nl/lancome/hypnose-drama-waterproof/mascara-waterproof/p/BP_501288

Die van Essence zijn inderdaad ook best goed, ook gebruikt. En als ik dan weer eens een dure koop dan denk ik toch altijd ja, deze is toch nog beter.

3 likes

Thanks! Ik ga die ook een keer kopen. Ik heb ook nog een cadeaubon dus dat komt goed uit.

1 like

Er is nu nog 35% korting dacht ik!

1 like

Ja godver. Nu moet ik een nieuwe shampoo en conditioner vinden. Dat was eigenlijk het enige wat ik nog wel fijn vond…

Juist goed dat je dat gedaan hebt, wappie zijn doe je maar lekker in je eigen tijd en niet op de werkvloer.

5 likes

Heel duur zijn ze niet, maar Armed Angels jeans. Of toch in ieder geval de zwarte. Er staat op het label dat je ze niet te vaak moet wassen, maar daar kan je maar beter “helemaal niet” van maken want na één wasje op 30 graden was de mijne al flink vervaagd en zitten er witte strepen op die er niet afgaan (niks geks gedaan in de was en andere zwarte was is wel normaal uit de machine gekomen). En de pasvorm van de skinny jeans is ook niet mooi, nog net te wijd aan de onderkant.

3 likes

Dit hoor je nou nooit van al die sponAA 🫠. Zonde zeg!

9 likes