Durf te vragen #2

Ik weet dat sommige mensen zich nogal ergeren Al’s mensen vragen hoelang iets nog goed is om te eten. In dit geval weet ik het echt niet, kocht dit vanochtend 8u snel bij de appie. 35 procent procent korting eet ik ook altijd wel op. Maar ni staat er dus 8 jan, dus moet dan vandaag die hele bak al op? Is nogal veel, ik weet ook niet of dit snel rot. Ik koop dit opzich wel geregeld, naja dingen vd versafdeling, die bakjes. Gaat het snel verzuren ofzo of kan het nog wel een paar dagen?

Ik eet hummus heel vaak nog na de tht datum. Kan prima, hoeft vandaag echt niet op. Na een dag of acht wordt het wat zuur :sweat_smile: Maar ben er nooit ziek van geworden, dus zou gewoon per dag proeven of je het nog lekker vindt.

1 like

Kan heel goed nog een paar dagen.

1 like

Ik heb een kaars verpest doordat er te veel kaarsvet rond de lont is gaan zitten en nu krijg ik hem niet meer aan. Is er nog een andere oplossing naast proberen het kaarsvet rond de lont weg te schrapen? (al geprobeerd maar hielp niet) anders heb ik er niet zo veel meer aan…

Ik zet er soms een lontje van een waxine lichtje in, dan heb je even weer een lont om wat kaarsvet ‘weg te branden’ en vaak komt daarna de gewone lont weer in zicht :blush:

Weet iemand of er een verschil zit in sollicitatieprocedure tussen een overheidsinstanties of bedrijf?

Ik doe vaak het overtollige kaarsenvet aanbranden, zodat het vloeibaar wordt, dan ff de kaars op zn kant houden zodat je dat vloeibare kaarsenvet weg giet (ik heb dit altijd bij stompkaarsen, die staan op een plateau, dus dan giet ik het kaarsenvet op het plateau

2 likes

Ik merkte wel verschil. Bij de overheid iets meer op studie gerichte vragen.

Denk dat het ook heel erg afhankelijk is van de functie, afdeling en degene met wie je het gesprekken hebt

Jaaa hij ‘doet’ het weer, thanks!

1 like

Mijn auto zegt dat mijn bandenspanning laag is… Alleen wil ik vanavond een stuk rijden (ongeveer 300km snelweg) en heb eigenlijk geen tijd om voor die tijd de band op te pompen. Zou het kwaad kunnen dat stuk te rijden?

Ik zou het risico niet nemen. Banden oppompen is ook binnen 1 minuut gedaan.

1 like

Ja… dat kan gevaarlijk zijn. Je kunt toch even langs een tankstation rijden en lucht erin doen?

Ja ik zou ook oppompen, als je auto het aangeeft is het meestal al best ver. Je hebt dan kans op een klapband.

@Evenveel @Perzik @Quinn Oeii oke, even oppompen dan maar

1 like

De regels omtrent verlof aanvragen zijn aangepast op mijn werk,nu vroeg ik me af: hoe ver van te voren moeten jullie vrije dagen aanvragen?

Vier weken

Ik twee weken

Ik kan het in theorie tot een dag van tevoren doen als ik wil, maar ik werk in een bedrijf met maar zeven mensen. Hiervoor werkte ik in een groter bedrijf en moesten we 80% van onze dagen tussen midden november en eind december voor het jaar erop inplannen. Ik had gelukkig een functie waarbij ik maar weinig directe collega’s had en wij konden het verder allemaal onderling nog wel regelen dus kon bijna altijd nog wel dagen omgooien, dus ik deed dan maar gewoon wat met die 80%. Maar voor de agents (callcenter) was dat wel een stuk lastiger.

Ik mag het op de dag zelf nog doen of zelfs achteraf hahah, maar mijn baas is daar heel chill in. Zijn denk ik wel officiële richtlijnen voor in de organisatie