Ik ga volgende week naar Florence en ik vroeg me af zijn er hier mensen in Florence geweest die echt aanraders hebben qua restaurants, dingen om te doen, te zien etc?
Ik vond het vooral een leuke stad om lekker te struinen, allemaal leuke kleine straatjes. Er is een markthal (Mercato Centrale) waar je boven kunt eten op een soort foodcourt maar dan met allemaal megalekkere echte Italiaanse dingen. 's Avonds was er op het Piazza della Repubblica live muziek, maar dat is misschien nu in de winter wat minder.
En qua zien heb je alle klassiekers, wij waren er midden in de zomer en we hadden niet al te veel zin om overal uren in de rij te staan, wij zijn alleen naar de David gegaan (vond ik heel indrukwekkend, maar de rest van dat museum stelt niks voor) en naar het Palazzo Vecchio, maar ik wil nog een keer terug om de Dom en de Basilica di San Lorenzo van binnen te bekijken.
Waarom wil je dat doen? Je lever is zelf al een detoxorgaan
Op Facebook is een groep Gevonden katten Nederland, misschien dat iemand 'm gevonden heeft? Ontzettend vervelend dat jullie 'm nog niet gevonden hebben⊠Ik als poezenmoeder leef met je mee
Wat @Merel al noemde, de eerste verdieping van de Mercato Centrale is heel leuk om iets te eten.
Wij vonden de bibliotheek ook heel leuk om wat te drinken en een beetje bij te komen van de warmte en drukte (maar wij waren er in juni).
Je kan een kaartje kopen waarbij je gedurende 72 uur het museum van de Duomo, de klokkentoren en doopkapel kan bezoeken, daarnaast kan je met dat kaartje een tijdslot reserveren om de Duomo te beklimmen. Vooral het beklimmen van de Duomo is echt een aanrader! Het museum van de Duomo vond ik overigens ook echt verrassend mooi.
Ga naar de Piazza della Michelangelo voor een schitterend uitzicht over de stad.
Verder is Florence één groot openluchtmuseum, echt een prachtige stad!
Wij hadden de app Time to momo gedownload (je hebt er ook een boekje van) en een aantal wandelroutes (deels) gelopen, ook echt een leuke manier om de stad wat beter te leren kennen.
Ultieme restauranttip, maar zit helaas niet in het centrum: Trattoria Tre Soldi. Maar als je TripAdvisor downloadt en zoekt naar âin de buurtâ, zijn er zo veel goede eetgelegenheden.
O ja, en vergeet niet âde leukste wijk ter wereldâ volgens de Lonely Planet: Borgo San Frediano!
@Suvi @Merel @Peachpuff ontzettend bedankt voor jullie reacties! Ik heb jullie aanbevelingen even allemaal opgeslagen in mijn telefoon. Ik kan niet wachten om alles te gaan bekijken en daar te gaan eten. Ik heb er echt zin in! haha.
Ik heb een crosstrainer die weg mag. Ik zou hem graag aan een instantie/liefdadigsheids-iets geven. Ik kan alleen totaal niet bedenken waar ze er wat mee kunnen. Kan iemand me op ideeën brengen? Ik woon trouwens in Den Haag, mocht iemand een specifieke tip hebben.
Ik woon niet in DH dus geen concrete tip, maar misschien kan een (vrouwen)opvanghuis, een asielcentrum of een jongerencentrum ofzo er iets mee doen?
Dankjewel voor het meedenken! Ik zat ook in die richtingen te denken, maar wilde hier de vraag ook stellen voor het geval iemand misschien nog andere ideeën heeft!
Ik denk dat je de grootste ggz instelling erg blij kan maken.
P. arnassia bedoel je?
Ja en dan de woonafdeling of dagbesteding
Ik kom net 1 van mân beste vrienden (getrouwd en 2 kinderen) tegen op tinder.
komt je profiel ook naar voren als je er ooit 1 voor de grap hebt aangemaakt en al maanden niks mee doet?
Heel erg bedankt! Ik ga morgen even googlen voor telefoonnummers!
Ja, zijn hoofd is niet helemaal te zien maar ik herken hem door zân bolle wangen.
Had ik wel moeten doen
Heeft er iemand ervaring met een bank laten reinigen? Was het duur? Was je tevreden met het resultaat?
Nu is het natuurlijk overal anders qua prijs enz maar vraag me wel beetje af wat de ervaringen zijn van anderen.
Weet iemand een goed workout (liefst cardio) programma wat te vinden is op youtube?
Ik heb de 30day shred al geprobeerd vroeger, dus die ken ik al!
Ik vond HASfit wel een aanrader. Zit cardio tussen maar ook wel krachtoefeningen, HIIT, beetje van alles.
De eerdere blauwe vinkjes blijven blauw.