Durf te vragen #2

Ik zit n iet vast aan een rooster.

Maar hoeveel uur of dagen die je vrij wilt. Zo vroeg moet je het vrij vragen.
1 uur vrij. Maximaal 1 uur ervoor
1 dag vrij 1 dag ervoor
2 weken vrij 2 weken ervoor.

Ligt eraan je werk toch? Vriendinnen van mij doen hun ā€œeigenā€ werk en kunnen zaken zelf inplannen en dus ook hun verlof. Bij anderen moet een hele bulk aan werk worden verdeeld over het team/moet er een bepaalde mate van beschikbaarheid zijn/moeten dossiers of cliĆ«nten verdeeld worden.
Ik moet zomervakanties 8 maanden van te voren opgeven, losse dagen tussendoor 3/5 maanden van te voren. Soms kun je ook op kortere termijn vrij vragen, maar dan heb je grotere kans dat het niet kan.
In je contract staat er denk ik wel iets over? In mijn contract gaat het over zwaarwegende belangen en dat kan dus ook werkvoorraad VS genoeg medewerkers betekenen.

Ik heb binnenkort een nieuwe telefoon nodig en twijfel over iphone want prijs, ben ook helemaal niet thuis in het aanbod van apple dus vraag me af wat nu een beetje een gangbare telefoon is die qua updates nog een jaar of 2 mee kan maar niet meteen 1000 euro kost. Iemand aanraders (mag ook ander merk zijn)?

Hoe snel is binnenkort? Mijn telefoon is ook aan het overlijden, maar ik probeer het te rekken tot de opvolger van de iPhone SE komt. Als het goed is komt deze in het eerste halfjaar uit.

Edit: Ik lees nu maart

Ik heb al een SE, hopelijk kan ik deze rekken tot de nieuwe SE uitkomt.

Wij hebben een Wunderlist waarop herhalende taken terugkomen (wc schoonmaken elke week, bed verschonen elke 2 weken, etc), die doen we dan ongeveer op de dag dat ze omhoog komen en als de taak is afgetekend verdwijnt hij tot de volgende geplande datum.

5 likes

Volgens mij is IELTS het meest wereldwijd geaccepteerd en CPE vooral Europa/UK

1 like

Zou zelf voor IELTS gaan. Heb zelf CPE maar stel dat ik op uitwisseling wilde buiten Europa wilde, dan had ik een IELTS of TOEFL test moeten doen om mijn Engels te bewijzen.

1 like

Als je je opgeblazen voelt he, waar voel je dat dan? Ik heb dat nooit echt gehad volgens mij, maar nu wel denk ik. Voel het alleen boven mijn navel/onder mijn ribben. Best hoog, dacht dat dat echt onderin je buik zou zijn.

Je maag zit onder je ribben. Waar je normaal buikpijn hebt, zitten je darmen.

Vanaf 6.00

Toen ik nog veel last van mijn eetstoornis had en veel eetbuien had, had ik bovenaan mijn linkerkant altijd een opgeblazen gevoel. Dit klopt dus wel

Omg hahah had niet helemaal verwacht dat dat filmpje een echt lichaam zou zijn :grimacing:, maar wel duidelijk in ieder geval! Het zit inderdaad echt bij mijn maag als ik het vergelijk met dit filmpje.

Ik heb TOEFL gedaan als toelating voor m’n master destijds. Weet eerlijk gezegd niet meer waarom ik voor die heb gekozen ipv IELTS.

Vond de toets goed te doen. Ik was op school altijd wel goed in engels, heb ook verder niets voorbereid. Vond het alleen irritant dat je met een aantal mensen in dezelfde ruimte zat achter een computer en niet iedereen even snel werkte. Gevolg was dat het doodstil was toen ik het spreekgedeelte moest doen (voelde me mega opgelaten haha) en begon iedereen te spreken toen ik juist moest lezen of schrijven ofzo :weary:

Ik vind mijn JBLE65BTNC best fijn, vind m zelf niet heel duur en filtert lekker (maar niet alles, wel prettig)

@Pantalones ik heb ervaring met CPE, de andere niet. Is wel professioneel en formeel, want is een Cambridge certificaat. 2 toetsmomenten: mondeling los en schriftelijk/luisteren los. Vond hem zelf goed te doen, maar ik raad je wel aan een oefenboek te lenen ergens. Sommige soorten vragen zijn best typisch en kun je beter een paar keer oefenen. Met gewoon leuk Engels spreken kom je er niet :stuck_out_tongue: je hebt echt wel een goede beheersing van de taal nodig. (Docentenopleiding Engels stelt hem verplicht en lang niet iedereen slaagt in een keer…)

Misschien een tweedehands van bose? Die heb ik en is echt heel fijn maar laatst heb ik van apple oordopjes gekocht (niet echt betaalbaar).

Heeft iemand tips voor een last minute cadeau voor een man die 30jr wordt? Last minute als in vandaag, dus bestellen is lastig haha.

Een mand met speciaal bier? :beers:

2 likes

Ik heb de Sony wh-1000xm3. Wel erg prijzig. Maar super wat betreft noice canceling

Edit: oh sorry. Ben bang dat deze niet echt onder betaalbaar valt. Misschien 2e hands?

1 like

Speciaal bier is ook mijn go to cadeautjes. Doet het altijd goed!

1 like

Bol.com cadeaukaart. 3 weken terug nog last minute gekocht voor een man die 32 werd :wink:

1 like

Heeft iemand misschien het boek ā€˜rinkeldekink’ van Martine Bijl thuis liggen? En wil je er toevallig vanaf?
Ik heb m als e-book maar wil m ook graag aan m’n moeder laten lezen. Ik zit nogal krap dus ik dacht misschien heeft iemand van jullie ā€˜m!