Durf te vragen #2

@TheRock
Ze zijn niet verplicht om je vrij te geven, bij mij was het afgewezen omdat ze wilden dat ik de nieuwe inwerkte.
Heb t bij juridisch loket gevraagd en die zeiden dat t lastig is, dan moet je rechtsbijstand inschakelen en t moet snel snel omdat je vaak maar 1 maand opzegtermijn hebt

1 like

Die laten opsturen kost veel meer dan zelf even langsgaan bij Decathlon denk ik. Daar hebben ze die cheapie!

1 like

In een kringloop hebben ze dit ook vaak voor een klein prijsje

1 like

In 2015 begon ik een studie die ik na 1,5 jaar af brak en heb toen dus ook OV-schuld opgebouwd. Nu doe ik een nieuwe studie en bouw ik weer nieuwe OV-schuld op. Als ik deze studie wel af maak, dan wordt toch alsnog de gehele OV-schuld kwijtgescholden als gift?

val je vanaf 2015 in de oude of nieuwe regeling? wanneer je in de oude regeling valt en je haalt binnen 10 jaar je diploma, wordt het een gift volgens mij! maar pin me er niet op vast, is voor mij ook al even geleden haha

Een aanverwant in de rechte lijn is toch een stief(klein)kind of een stief(groot)ouder? Of zijn er meer opties? @mercurysummer misschien?

Als je deze studie afmaakt binnen 10 jaar vanaf de eerste keer dat je OV kreeg, zit je volgens mij goed ja

1 like

De nieuwe regeling (:face_vomiting:), maar volgens mij geldt die 10-jaar regel voor een OV-schuld dan alsnog inderdaad. Dacht al dat ik dat ooit ergens gelezen had, maar kon het nu niet meer zo snel vinden. Dankje! (& @Puzzelmeiske)

Ik heb geen flauw idee, sorry

Heeft iemand ervaring met een Samsung Galaxy Active Watch? Ik zit te twijfelen tussen Active of de nieuwere Active2, maar er zit nog best een prijsverschil in. Ik lees op internet dat de batterij van de Active niet heel lang mee gaat, maar ik hoor liever van jullie ervaringen. Duuussss: wie kan haar ervaring delen?

Ik heb zelf de active 2. Dus echt vergelijk kan je niet.
Maar als je heb echt gebruikt km te sporten dan gaat hij ook wat sneller leeg omdat dan je hartslag continue gemeten word.

Ik ben voor de duurdere gegaan en 40mm, ik ben er echt heel blij mee!

Ik ga hem ook voornamelijk gebruiken voor sporten! Spotify bedienen zonder telefoon mee te slepen enzo, tijd bijhouden, sportschema bij de hand ed. Volgens mij kan dit ook allemaal prima met de 1. Hoe lang doe jij ongeveer met een volle batterij?

Ik denk iets van 2 tot 3 dagen.
Mijn hoofdpoort gaat helaas niet met een horloge om. Dus die voer ik zelf in erna.

1 like

Heeft iemand verstand van uitzendcontracten? Fase A detachereringscontract. Dus zonder uitzendbeding.
Als ik namelijkde CAO (Abu) lees heb je met een contract van 6maanden 14 kalenderdagen opzegtermijn. Maar hoe kan het dan, dat de opdrachtgever je per direct gewoon kan ontslaan? Dat is toch krom? Of klopt het opzegtermijn wat ik lees niet?

Doordat mijn contract na 1 januari 2020 niet verlengd wordt heb ik recht op een transitievergoeding. Dit werd me getipt door iemand, ik had er zelf nooit van gehoord. Maar het is 1/3e van een gemiddeld maandsalaris. Maar hoe gaat dit in zijn werk? Krijg ik dat vanzelf, moet ik het ergens aanvragen? Ik kan niet zo goed vinden hoe dit proces verloopt.

Dit moet je zelf aanvragen bij je werkgever.
Ik zit aan de kant van je werkgever en ik heb van de week net alle ins en outs gehoord en het blijkt dat een werkgever het niet hoeft te benoemen bij het eind gesprek.
Pas als de werknemer er om vraagt is de werkgever verplicht om het te regelen. Als ze moeilijk doen gewoon rechtsbijstand inschakelen. Ze kunnen er niet onderuit.

2 likes

Thanks! Dan ga ik het zeker benoemen! Is een eindgesprek verplicht? Of moet ik ook nog echt een moment gaan kiezen om dit ff op tafel te gooien.

Nee hoor! Je kan het ook gewoon mailen naar je leidingevende.
Iets van;
Aangezien mijn contract niet is verlengd per … wil ik graag mijn transitie vergoeding uitgekeerd krijgen.

Dan heb je het zwart op wit aangegeven

3 likes

Ik heb gemaild. Ik voel me echt een badass maar mn hart klopt in mijn keel.

11 likes

Haha je hebt er gewoon recht op! Als zij zeggen van niet laat het me even weten dan kan ik nog even voor je kijken :slight_smile:

2 likes