Durf te vragen #2

Hoe werkt dat nou met statiegeld flessen (plastic en glas) inleveren? Nemen ze alles aan dat in NL verkocht wordt? Of alleen wat ze bij die supermarkt keten verkopen? Of alleen bij dat specifieke filiaal?

Ik heb thuis echt heel veel staan, vandaar dat ik het hier vraag en het niet gewoon even probeer

Ik kan bij mijn AH geen Lidl flessen brengen, zou het voor de zekerheid maar inleveren waar je het gekocht hebt! @Memoria

1 like

Bestaan er ook reclames voor zwangerschapstesten waarin mensen blij zijn dat ze niet zwanger zijn?

11 likes

Volgens mij was dat een berichtje van mij

Maar idd scentchip :blush:!

1 like

Kan ik ergens standaard bedragen voor een afspraak op de polikliniek vinden?

Ik heb over een tijdje een afspraak (door huisarts doorverwezen voor onderzoek, geen behandeling) en op de site van mijn zorgverzekeraar kan ik alleen vinden dat het van mijn eigen risico af gaat, maar nergens een indicatie van standaardkosten oid. Of bestaat dat niet?

Meestal als je ā€œbehandeling ziekenhuis prijsā€ google, kan je de tarieven wel vinden

Geen idee waarom ik het eerder niet kon vinden, maar nu heb ik een lijstje gevonden op Independer. Thanks!

Ooh dat is een hele uitgebreide lijst ja! Lang leve de zoekfunctie haha. Krijg t wel een tikkie benauwd van die 350 opties, want ik ga er nu vanuit dat het onderzoek gaat uitwijzen dat er niks aan de hand is. Maar dit is wel een fijne lijst om bij de hand te houden, thanks!

1 like

In principe zou je zorgverzekeraar dat moeten weten (want zij hebben die prijzen met je ziekenhuis afgesproken). De tarieven op de website zijn meestal passantentarieven, dat zijn niet per se de tarieven die voor jou gelden.

Is dat 50%?

Oh dat ben ik dan weer nergens tegengekomen, dankjewel! Dan ga ik het bij hen navragen.

Dat zou ik zo niet weten. Ik kan straks even kijken naar de transitie vergoedingen die ik heb moeten laten uitkeren?

1 like

Wordt als het goed is inderdaad hoog belast. Mocht dat te veel blijken over het hele jaar gezien, kun je dat terugkrijgen via de IB aangifte. Zo is het mij altijd geleerd iig

1 like

Ligt aan je jaarsalaris. Ze hanteren bijzonder tarief. Dat is een percentage uit een tabel die dus van je jaarsalaris afhangt. Voor een jaarsalaris tussen de 35.000 en 50.000 bruto is het percentage 49%.

1 like

Waar kan ik mooie, minimalistische sieraden scoren die niet meteen stuk gaan en geen fortuin kosten?

Iemand een tip voor een goede deo (eentje die zorgt dat je echt niet zweet, dus niet enkel de geur verdoezelt) die zogenaamd niet hormoonverstorend is? Ik heb geen menstruele cyclus en ik ben er nu helemaal van overtuigd dat ik al mijn verzorgingsproducten moet gaan aanpassen om dit op te lossen. :roll_eyes:

Ik heb ff tips nodig.

Had gisteren een broek aan die bijna kapot was tussen m’n benen (door het schuren van m’n bovenbenen), maar dacht dat hij nog wel 1 dagje aan kon. Nou niet dus, broek kapot met als gevolg dat ik nu aan de binnenkant van m’n bovenbenen (vlak bij de rand van m’n ondergoed) aan beide kanten een scbuurplek heb wat heel veel pijn doet als ik loop. Daarom loop ik nu maar zo min mogelijk, maar ik moet vanavond echt nog de deur uit en ook nog wel een stuk lopen…

Wat raden jullie aan om de pijn te verzachten? Heb vannacht en nu ook er sudocrem op gedaan maar nog niet echt 't idee dat dat helpt :sob:

Kun je er een pleister op plakken zodat het minder schuurt?

Weet iemand waar je zoiets kan vinden maar dan zonder die boogjes? Wil ze vlak boven elkaar hangen maar dan zit die boog in de weg

Alleen die plank hebben ze bij ikea voor 5 euro ofzo