Heb die haken bij de Hornbach gehaald. Denk dat een gamma oid ze ook wel heeft. Mooie zijn alleen wel wat duurder.
Ik hoorde / las ooit ergens dat het “soort” shampoo dat je gebruikt niet zoveel uitmaakt - dat de meeste shampoo’s tot min of meer hetzelfde resultaat leiden, maar dat het soort conditioner veel meer effect heeft. Dus dat een “kappersconditioner” bijvoorbeeld echt aanzienlijk beter zou zijn dan een euroconditioner.
Op 1 of andere manier vraag ik mij heel erg af of dit klopt haha. Weet iemand of dit klopt? Want dan zou ik liever investeren in een dure conditioner en hou ik mijn shampoo een beetje cheap.
Ik weet niet in welk topic ik om advies kan vragen maar ik zoek dringend iemand met wie ik over onderstaand kan praten. Ik kan het niet met vriendinnen bespreken zonder ‘OMG WIE IS HET’ en het gaat dus over een bekende. Ik ga het in een spoiler zetten zodat ik dit straks weer weg kan halen. Misschien iemand die via pm mij kan adviseren?
Weg want lieve pm’s gekregen
Heeft iemand een goede aanrader voor oortjes met draad die echt blijven zitten? Alles valt altijd uit m’n oren namelijk. Ik gebruik altijd
deze
maar die raken aan z’n eind en zijn niet meer te koop.
Sinds ik de curly girl method doe let ik veel beter op ingrediënten en ben ik er van overtuigd dat een shampoo ook uitmaakt. Al is duurder niet altijd beter want bijv John Frieda is ook gewoon een van de eerste ingrediënten SLES (heftig sulfaat). Maar goed ik let dus op dingen die voor golvend/krullend haar goed zijn (geen sulfaten en siliconen), maar ik let ook op bijv glycerine omdat dat ervoor zorgt dat als de lucht heel droog is het vocht uit je haar wordt getrokken, en ik let op proteïne en vochtbalans in m’n haar en welke ingrediënten me dan kunnen helpen. Haha kortom: ik geloof zeker dat een goede shampoo of conditioner verschil kan maken, maar om écht verschil te kunnen maken moet je ook je haar kennen/wat het nodig heeft en ingrediënten leren snappen (dus wel veel werk haha)
Vind ik heel moeilijk want wat voor mijn haar werkt, werkt misschien niet voor jou! Maar sowieso goeie tip; de dr. Organic shampoos en conditioner van holland&barret. Daar zitten geen siliconen in in ieder geval, sulfaten weet ik niet zeker. En die zijn niet mega duur en ze hebben vaak 1+1 acties. En dan heb je veel verschillende soorten. Ik zou ong aanhouden: als je veel en zwaar/dik haar hebt kun je voor een iets zwaardere shampoo/conditioner gaan (bijv met shea boter), als je fijn/dun haar hebt kun je beter voor iets als aloe vera kiezen omdat dat je haar minder verzwaart.
Heeft iemand enig idee hoe je de geur van braaksel weg kunt krijgen?
Mijn man heeft dus overgegeven vol over de bijrijderstoel, het dashbord echt alles zat onder. Ik heb nog nooit zoiets walgelijks moeten schoonmaken en dat is wel gelukt, maar die geur wilt maar niet weg.
Ik zou het professioneel laten reinigen, het is dan wel wat duurder, maar dan zit je sowieso goed! Misschien kun je nog iets regelen met de verzekering?
Gemalen koffie werkte bij ons heel goed. Had die tip van een stewardess gekregen! Wij hadden het gewoon op de plekken gestrooid en na een nacht met de stofzuiger schoongemaakt. Geur van koffie is zo sterk dat het vaak overheerst.
In huis gebruiken mensen weleens witte azijn geloof ik?
@George @Claro @soarin Verzekering had ik nog helemaal niet aan gedacht, bedankt! Ja prof laten reinigen zou ik het liefst ook doen, maar dat zou pas volgende week vrijdag kunnen en om zo lang in deze stank te blijven rond rijden…
Heb nog wel koffie in huis, ga het meteen op de stoel strooien. Want die geur is echrt verschrikkelijk!
Als het morgenochtend niks is geworden met de koffie probeer ik azijn. Maar vind koffie lekkerder ruiken dan azijn. Alles is eigenlijk beter dan kots.
Ik ga binnenkort op vakantie en zoek een goede spray/crème om mijn haar gedurende de dag te beschermen tegen de zon. Dat het niet te droog wordt. Iemand tips? Ik heb krullend haar.
https://www.beslist.nl/products/gezond_mooi/r/Matrix_Biolage_After_Sun_Spray_150_ml/
Volgens mij heb ik die spray zelf ook nog ergens liggen die zou je wel mogen hebben. Ff gekeken en heb hem nog, zit alleen geen dop meer op en hoef er uiteraard niks voor te hebben maar kan me voorstellen dat je misschien liever een nieuwe wil.
Weet iemand of een middelgrote AH afwasbakken verkoopt?
Is dit die die zo lekker naar zonnebrand ruikt? Die werkt inderdaad heel goed
Nou ik heb net ff getest op m’n hand, en hij ruikt niet meer lekker ik heb hem ook al 5 jaar ofzo dus @charlotx dan kan ik het je niet aandoen om die te verkopen want ik gooi hem weg haha. Maar die rook idd heel lekker! En volgens mij naar een zonnebrandcrème ja. Sowieso ruiken de producten van Matrix altijd fantastisch.
Heeft iemand hier een Greenwheels abonnement? En daarmee goede ervaring?
Ik ben het een beetje aan 't uitzoeken maar ik vind het best wel duur of ligt dat aan mij? Die borg ook
Ik had greenwheels. Ik vond het heel chill, had het abo waarbij je alleen betaalt als je rijdt. Deed dat zo weinig en nooit alleen dus vond het altijd meevallen. Die borg is wel kut en heb nu mijn abo opgezegd omdat ik geen geld heb en dan moet je dus gewoon 2 maanden wachten op die borg omdat je eventueel nog boetes zou kunnen krijgen. Terwijl ik al dik 1.5 jaar niet mee gereden heb.
Ze hebben tijdens mijn abo ook alle autp’s ongeveer vervangen, eerst reden ze lastig maar die nieuwe rijden heel fijn.
Aah was wel heel aardig van je! Maar goed om te horen van jullie @Luzarl dan ga ik die kopen.
Ik gebruik een natuurlijke deo, probleem is veel minder geworden. Ik gebruik de stick van salt of the earth, maar je hebt ook een spray.
Wat zijn de beste scheermesjes? Die van Gilette zijn fijn alleen erg prijzig.