Durf te vragen #2

Heeft iemand ervaring met voordeelgordijnen.nl? Ik wil verduisterende gordijnen bestellen daar

Sinds ik Dove sticks heb van ongeveer €8.-. Het zijn geen rollers & zitten in een doosje verpakt. Echt mijn lifesaver.

Edit: Dove Maximum Protect

Ik vind het scheermes van de “mannen”afdeling van de hema fijn, met verwisselbare mesjes en maar een euro of 4
(doet het wonderbaarlijk genoeg ook op mijn vrouwenlichaam)

2 likes

Als mijn organisatie een onderwijs-CAO heeft, werk ik dan ook in het onderwijs of alleen voor? Ik vraag dit ivm eventueel aanvragen ww & stage lopen voor 3 maanden tijdens ww dat alleen mag als je bij de overheid of in het onderwijs werkte. Ik sta niet voor de klas.

Heeft iemand ervaring met een verkeerd betaalkenmerk invullen bij een betaling naar Mollie?
Ik bestelde op de Hekserij (trend is still going mensen) maar ik zag nergens IDEAL dus moest handmatig overboeken. Heb ik een letter fout getypt :woman_facepalming:t3:.
Hekserij gemaild - die zeiden dat stichting Mollie dat regelt - daar staat op de site dat ze het terug storten bij een verkeerd betaalkenmerk.
Binnen twee werkdagen. Maar ik zit inmiddels op werkdag drie en het gaat om zestig euro en ik vind dit kuuuut.

Een betaalkenmerk is toch alleen belangrijk voor de ontvangende partij zodat zij de betaling aan jouw bestelling koppelen?

Hahaha ik heb daar laatst ook besteld! Maar als de hekserij je geld gewoon heeft ontvangen is er toch niks aan de hand?

Ja dus ik heb naar stichting Mollie overgeboekt, zij doen de betalingen voor meerdere bedrijven, maar ja ze zullen die van mij niet kunnen koppelen aan de Hekserij want betaalkenmerk is onjuist. Hekserij heeft dus ook geen geld ontvangen.
Of ja, wel uiteindelijk, want heb nogmaals betaald met het goeie kenmerk … dus €120 betaald, waarvan ik €60 terug moet krijgen omdat het betaalkenmerk niet klopt.

Asking for a friend: na bijna 2 jaar gewerkt te hebben als oproep kracht (maar wel effectief 2u per dag gewerkt) heeft het bedrijf waar ze voor werkt nu een vast contract voor 10u per week aangeboden. Ze mag ook kiezen om oproepkracht te blijven. In beide situaties zou ze gewoon 10u per week werken.
Wat is slim? Vast contract aannemen of oproepkracht blijven?

Ik dacht dat er een cosmetische ingrepen topic was maar kan ‘m niet vinden, dus even hier. Heeft iemand hier ervaring met niet tevreden zijn na een behandeling bij fa.celand ? Ik ga sowieso einde van de week even bellen als die 2 weken voorbij zijn, maar ben benieuwd naar ervaringen als mensen terug gaan. Op reviewsites zijn natuurlijk voornamelijk horrorverhalen te vinden :sweat_smile:

Samenvatting

Ik heb 10 dagen geleden botox laten injecteren tegen een gummy smile. Er is nog helemaal geen verschil te zien en ik voel de botox ook niet, terwijl de arts zei dat ik het vanzelf zou gaan voelen. Ik heb jarenlang medische botox gehad dus ik ken het gevoel heel goed, maar nu voel ik niks.

1 like

Ik heb dit toevallig ook gehad met botox tegen een gummysmile! Duurde bij mij echt 3 weken ofzo voordat ik verschil zag, was ook mijn eerste keer botox dus was al bang dat het niet gelukt was. Dus het kan nog komen, maar je kan voor de zekerheid natuurlijk wel contact met ze opnemen.

edit: alleen niet bij facela.nd, haha sorry

Ik ben tevreden over f.aceland dus aan mij heb je niks. Maar zou inderdaad even contact met ze opnemen!

Ik heb dat ook gehad en heb toen flexibel gekozen want anders kan het bedrijf je dagen en tijden voor je bepalen en dat wilde ik niet

1 like

Hm ja dat heeft zij nu ook idd, in het vaste contract staat dat ze 12-14 moet werken elke dag maar dan heeft ze les. Kan gewoon een formaliteit zijn maar als ze er nu opeens aan gehouden zou worden is dat wel heel kut

Maar is het een vaste arbeidsomvang of een vast contract? Maakt voor de uren niet uit maar wel voor een huis kopen dan bijvoorbeeld.

Want een vaste arbeidsomvang kan nog steeds een tijdelijk contract zijn. En door die nieuwe wetgeving moet er een vaste arbeidsomvang aangeboden worden

Het kwam idd hierom dus het zal wel vaste arbeidsomvang zijn. We hebben hier allebei geen verstand van :’)

Oké ik heb dit ook en ik kies voor geen vaste omvang. Ik wil juist die flexibiliteit houden. En bovendien verandert er in wezen niks. Met het rechtsvermoeden van arbeidsomvang heb je na zes maanden dienst gewoon recht om een x aantal uur per week. Alleen met een vaste arbeidsomvang moet de werkgever hieraan voldoen. Als je het niet aanneemt behoud je de flexibiliteit en kun je ervoor kiezen een week niet te werken. En overuren worden veel duurder met vaste arbeidsomvang dus die worden schaarser. Het is moeilijk minder of meer werken als je vaste arbeidsomvang hebt.

1 like

Dit helpt enorm, dankjewel!

Voor tien uur zeker geen contract nemen, dan liever nul uren.
Behalve als ze twijfelt of er voldoende werk blijft, dan beter vastzetten.

1 like

https://www.etsy.com/nl/market/henju

Ik ben fan van haar!
Ze maakt oa naamkettingen etc maar ook minimalistische armbandjes enzo

1 like