Durf te vragen #2

Is de Apple Watch het qua prijs waard? Twijfel of ik het wel of niet moet kopen :see_no_evil:

heeft iemand hier een O.ppo? hoe bevalt ie? welke heb je etc?

Talkpoeder verzacht en voorkomt schuren

https://www.bol.com/nl/p/bluetooth-eye-mask-bluetooth-slaapmasker-slaapmasker-muziek-luisteren-slaapmasker-grijs/9200000113172278/?bltgh=oP6egQCjJnSKpbxehKlDzQ.1_4.5.ProductTitle

Heeft iemand hier weleens zoiets geprobeerd met slapen? Hoor je de muziek goed? En als er iemand naast je ligt, hoort die het dan ook?

1 like

@Diamonds wel haha

1 like

omg ik hoop dat mensen nog positieve dingen meegemaakt hebben er mee anders is het never nooit oogmasker

Niet eens per se als sportwatch oid, maar idd als smartwatch om je leven nog meer te vergemakkelijken. Maar goed om te weten, thanks :blush:

Je gaat over het bedrag in de tweede schijf (ongeveer €5k) 49,5% belasting betalen, over de rest in de eerste schijf blijf je evenveel betalen. Je krijgt dus netto (ongeveer) €2,5k meer in een jaar.

1 like

Ik ben er heeel blij mee, heb een Apple Watch 1 al een jaar of 2/3 en vind hem echt fijn. Was bij mijn iPhone opzoek naar een smartwatch als ā€˜gadget’ en verlenging van mijn iPhone als je snapt wat ik bedoel :joy:. iPhone ligt vaak ergens en kreeg meldingen dus niet altijd mee. Nu wel en kan gelijk zien of het ā€˜belangrijk’ is. En als ik gebeld word merk ik het vele malen sneller.
Daarnaast is het ook gewoon een handig horloge met veel functionaliteiten :blush:

1 like

Ah tof! Oeh die is serie 1 is idd wel oud, maar een goed teken als je het nog steeds gebruikt!

Ik kijk het nog even aan want vind het nog wel prijzig. Dan wordt het waarschijnlijk toch even sparen voor me de aankomende tijd :sweat_smile:

Nu het toch over Apple Watch gaat. Heeft iemand tips waar je mooie, niet al te dure bandjes kan kopen? Heb er een paar op Ali besteld, maar dat zijn toch de vrij standaard. Ik zoek eigenlijk een gewone webshop of winkel

Ik ben per 1-1-20 begonnen met een nieuwe baan (jaarcontract bij de werkgever zelf met vaste uren), krijg ik dan salaris op 25 januari of pas op 25 februari?

25 januari.

Ok thnxxx! De salarisman was uitgevallen waardoor de uitbetalingen verlaat zijn
Maar ik dacht achteraf hm misschien ben ik te voorbarig met het navragen bij m’n leidinggevende haha
Nou hopelijk komt het deze week :biggrin:

1 like

Ik ga altijd terug voor m’n Botox in m’n voorhoofd. 1 keer pakt gewoon niet, maakt niet uit hoe veel ze erin spuiten. Ze doen daar nooit moeilijk over. Er staat toch ook in de voorwaarden dat je een gratis touch up kan krijgen mocht het nodig zijn.

Er is bijstand, maar als ik lees dat hij een werkende partner heeft dan krijgt hij dat wellicht niet. Ligt aan het inkomen van zijn partner.

Voor ondernemers valt dit onder de Bbz. Begrijp ik het goed dat hij het bedrijf eigenlijk volledig wil stoppen en ivm zijn ziekte niet meer arbeidsgeschikt is? Als hij alle activiteiten stopt valt hij mogelijk onder de reguliere bijstand, maar ook hier houden ze rekening met het inkomen van je partner (en eventueel eigen vermogen zoals spaargeld, een huis, een auto). Zowel Bbz als reguliere bijstand gaat via de gemeente, dus daar zou ik eerst informeren.

Het is een rotsituatie in elk geval, als zelfstandige onverzekerd arbeidsongeschikt raken is financieel echt wel ellende.

Ik wil naar Brussel met Flixbus en dan zouden we zaterdag om 20h aankomen op Brussel Noord. Ik lees allemaal verhalen over hoe onveilig het daar is, maar heeft iemand daar ervaring mee? Ik kan het me gewoon niet voorstellen… We gaan trouwens maar twee nachtjes dus hebben gewoon een rugzakje mee en that’s it.

1 like

Is de wet Bbz niet in z’n geheel alleen voor ondernemers (die dus onder andere voldoen aan het urencriterium van 1225 uur werken in hun bedrijf in 1 kalenderjaar)? Het klinkt uit jouw verhaal niet alsof die vriend zoveel gewerkt heeft, dus ik denk dat je dan toch richting normale bijstand moet denken.

1 like

Tja, dat is ondernemersrisico, en dat realiseren veel startende zzp’ers zich niet (of ze onderschatten de risico’s, of ze vinden die verzekeringen te duur, etc), daarom is al die heisa nu ook in de politiek gaande over verplichte verzekeringen voor zzp’ers, omdat mensen tussen wal en schip belanden.

2 likes

Ik ben er wel eens geweest, ik vind het niet perse gevaarlijk, om 20:00 uur is het prima, maar ik zou er echt niet met een groepje meiden na het uitgaan durven lopen. Het is een hele ongure buurt, alsof je jaren terug de tijd in gaat, heel vies ook.

1 like