Durf te vragen #2

Ik heb een reistijd van ong 80 min deur-deur. En dat is voor mij oprecht alleen te doen omdat ik 2 dagen op kantoor ben en 2 thuis. In de tijd dat ik wel 4 dagen op en neer moet ben ik helemaal gesloopt en gaat koken nog net, maar verder niks.

1 like

Nee joh dat lijkt me echt killing. Dan werk je 40 uur en ben je per week een extra 20 uur kwijt aan reizen? Dat zou ik echt niet trekken.

1 like

Beetje hetzelfde als reacties hierboven, 80-90 min deur tot deur en vind het wel zwaar. Ik werk meestal 1, max 2 dagen thuis en dan is het beter te doen, maar blijf het heftig vinden. Als ik zeker zou weten dat ik hier na mijn tijdelijke aanstelling zou blijven zou ik verhuizen wel serieus overwegen.

Edit: wat me wel helpt om wat meer uit mijn avonden te slepen is vooruit koken en onderweg naar huis langs de sportschool maar 't vereist allemaal wel veel planning en op vrijdagavond ben ik echt standaard gesloopt.

1 like

Ik heb een tijd 3 uur gehad en ik vond dat al helemaal niks. Je avonden zijn super kort. Ook al bereid je al eten voor ook dan is het bijna eten, uurtje niks doen (of nouja daarin moet je ook afwassen en zorgen dat je voor morgen alles klaar hebt staan) en dan weer naar bed. 4 uur per dag lijkt mij echt niks.
Is het je droombaan? Moet je elke dag naar kantoor?

Ik weetniet of dit het goede topic is of niet. Maargoed ik moet er toch doorheen, ik heb op jonge leeftijd een miskraam en een abortus ook gehad. Hier was ik oke mee en ik sta er nog steeds achter. Maar nou zei mijn date (oké misschien kan ik beter het woord vriend gebruiken maar ik wil dat niet?) Dat hij wel kinderen wil. Hij weet van mijn verleden. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen/zeggen? Ik weet nog niet 100% zeker of ik kinderen wil. Ik denk van wel maar ik ben nog niet 100% zeker. Dus het voelt alsof ik hem laat wachten. Dat wil ik niet. Ik weet ook niet wat m’n vraag is, ik ben gewoon bang i guess. Wat moet ik zeggen? 'ja wacht maar totdat ik eraan toe ben?" Ik wil hem niet teleurstellen maar ik heb zo de verwachting als m’n spiraal uit wordt gehaald dat ik zo zwanger ben. Ik hoop oprecht dat ik hier niemand mee kwets, dit is gewoon wat ik denk dat dan gebeurt. Wat moet ik zeggen tegen hem. :exploding_head: Ik wil het denk ik nog niet.

Ja, in alle mogelijke situaties.

3 likes

Downtime is de time dat je uit de roulatie bent. Bijvoorbeeld na een heftige peeling kun je veel roodheid hebben en 2-3 dagen vervellen en moet je je gezicht vethouden met vaseline.
Niet echt prettig als je daar mee moet werken of naar een feestje bijvoorbeeld.
Dat wordt downtime genoemd!
Je kunt je eigen producten blijven gebruiken (dagcrème, nachtcrème, reinger) maar producten met alcohol moet je even skippen. Als je meer vragen hebt, stuur me dan vooral een berichtje.

1 like

Hoe ging het gesprek dan? Want je zegt dat hij wel kinderen wil, hoe reageerde jij? Want in zo’n gesprek kun je toch zeggen dat jij het nog niet weet? Niet bang over zijn als je het zo voelt! Je hoeft er ook nog niet over uit te zijn als je net met iemand samen bent.
(Waarom wil je hem niet je vriend noemen?).

1 like

Iemand enig idee wat dit voor beest is? Ik was vorig jaar in Japan en kom nu dat filmpje weer tegen, was zo hard! Ik denk een insect ofzo?

Klinkt als een soort cicade

1 like

Ehm ja alles is wel gekleurd. Maar de volkskrant biedt veel achtergrond bij het nieuws. En anders zou ik het bij de nos houden

2 likes

Jaa dat is het, thanks! Ging even googlen ernaar icm cicade en vond het gelijk terug

Helm, muts, snowboots/laarzen, skisokken, thermo ondergoed, zonnebrand, lippenbalsem met spf, zonnebril. Bij de decathlon hebben ze goedkope spullen, o.a. snowboots van ongeveer 10 euro die prima zitten (wel erg lelijk). Ik leen altijd veel van familie/vrienden dus misschien kan je ook even rondvragen, scheelt weer geld :money_mouth_face:

1 like

Sloffen voor ‘s avonds!

2 likes

3 likes

Heeft iemand tips voor fijne v-hals shirtjes die niet doorschijnen?

Ik reis 90 min enkele reis, 4 dagen per week. Nu bijna 3 jaar. Ben er aan gewend en niet van plan om te verhuizen. Mijn vriend kookt, dat scheelt wel moet ik zeggen. Ben ook niet heel laat thuis omdat ik om 08.00 begin. 5 dagen zou ik wel teveel vinden.

1 like

Kan je de glazen van een normale ray ban zonnebril laten vervangen voor glazen op sterkte?

Vervangen weet ik niet, maar je kan wel elke Rayban op sterkte uit de fabriek laten komen, dus het bestaat wel.

1 like

@Merel omdat ik waarschijnlijk een bril moet hebben en het zonde zou vinden om mijn 2 favo zonnebrillen van de hand te doen. Dan voorzie ik die liever ook van nieuwe glazen.

2 likes