Durf te vragen #2

Tot dat je nog reageert, geen probleem!
Dat was iig storm in een glas water

2 likes

Basis van nasi maak ik altijd met knoflook, ui, sambal, ei en ketjap. En qua groenten doe ik er bijv. witte kool/taugé/doperwten/sperziebonen door. Zilveruitjes zijn er ook lekker bij! Weet niet of je hier iets aan hebt en traditioneel zat het niet zijn maar ik vind het megalekker zo.

1 like

Wij aten vroeger zilveruitjes bij macaroni dus dit klinkt voor mij best apart haha! Taugé is wel een goede! Ben wel beetje op zoek naar iets traditioneler, maar dan met meer groenten want vind dat altijd zo karig in die recepten (en ja kan zelf meer toevoegen dan er staat)

Misschien maken met bloemkoolrijst?

1 like

Ziet er goed uit!
En dat stukje over pindasaus haha ik moest gniffelen :sweat_smile: (for my information: pindasaus mag toch wel bij bami?)
Edit: @Salmiak oja of een combi!
Ik heb net al boodschappen gedaan maar nu al zin om dit einde van de week (waarvoor ik nog niks heb bedacht) te gaan eten.

Er gaat niks boven Beb Vuyk. Nog wat prei/boontjes en taugé erdoor, en het vlees gewoon weglaten of eventueel vervangen door tempeh.

3 likes

Waarschijnlijk te laat, maar misschien heeft iemand anders er nog wat aan: Matras opfrisser van HG! Het breekt bepaalde enzymen af die in braaksel en urine voorkomen (zegt het etiket haha). Werkt als een malle. Hier helaas regelmatig nodig met 2 kleine kinderen. Ik gebruik het is voor de matrassen, het kleed en de bank.

3 likes

wat voor bakjes gebruiken jullie voor mealprep?

1 like

Heeft iemand een tip voor een spel wat leuk is om te spelen met 2 personen? Het liefst eigenlijk in het Engels maar dat is misschien een beetje lastig aan te komen? Of iig waar niet veel in het Nederlands bij moet worden gelezen.

Keer op keer
Clever
Qwixx

1 like

Weet niet wat voor type spel je zoekt? Er zijn veel spellen zonder kaartjes in een bepaalde taal zoals Patchwork, Azul en Ligretto. Spellen met “verhaallijnen” kan je als het goed is ook gewoon in het Engels krijgen, zoals Pandemic bijvoorbeeld.
Je kan ook wat inspiratie opdoen in het review je spellen-topic

2 likes

Er staan er in het review je spellen topic wel wat. Ik denk spontaan aan codenames duet, 7 wonders duel, saboteur het duel, patchwork, dingen als the game of the mind, qwirkle, mr jack pocket. Allemaal in het Engels te krijgen of taalonafhankelijk!

1 like

Uno?

1 like

The game! Alleen met cijferkaarten dus maakt niet uit welke taal. En je speelt samen, dat vind ik ook altijd leuk

1 like

Pesten
Biggen

1 like

Weet iemand waar ik in Amsterdam mijn haar kan laten opsteken voor een gala? Een aanrader voor een kapper of zo’n blow dry bar misschien?

Regenwormen, exploding kittens, unstable unicorns of kolonisten kaartspel vind ik leuk!

1 like

Je kunt bij de Cosmo voor 15eu je haar laten stylen. Ik ga altijd naar de salon Tesselschadestraat vlakbij het Leidseplein en vind dat wel een fijne salon! :slight_smile:

Weet iemand iets van krantenabonnementen? Ik overweeg een abonnement op NRC te nemen. Wat is het verschil tussen toegang tot NRC.nl en de digitale krant? Is dat laatste dat je 'm via de app kunt lezen en anders alleen via de site?

Maar alle artikelen zijn toch betaald/premium middels paywall (na 5 gratis)? Of kun je op NRC.nl niet alle artikelen (de hele krant) lezen met een abonnement?

Ik las NRC altijd via abonnement van mijn ouders. Zij hebben opgezegd. En dan kon ik zowel op NRC.nl (bv. doorklikken vanaf social) en in de app alles lezen. Dus snap het verschil niet zo goed. :sweat_smile:

Maar als ik alle artikelen gewoon op de site kan lezen, hoef ik niet per se de digitale krant nog eens.