Durf te vragen #2

Dankje! Ga even rond neuzen.

Oke dit is misschien een hele domme vraag, maar ik begrijp er gewoon geen snars van zodra het om belastingen enzo gaat. Ik heb al gegoogled maar ik raak er alleen maar meer van in de war.
Mijn situatie: ik werk nu parttime via een uitzendbureau, 2 a 3 dagen per week (bijbaantje). Ik heb daar 44 uur vakantie uren opgebouwd. Omdat ik een 0 uren contract heb hoef ik nooit vakantie uren in te leveren van m’n werkgever als ik een keertje verlof wil. Ik mag die 44 uur laten uitbetalen hoe ik wil. Half maart begin ik met een fulltime baan waar ik ± 2500 bruto pm ga verdienen.
Worden die vakantie uren per definitie zwaarder belast? Op de portal van m’n uitzendbureau staat als tip: laat je vakantieuren uitbetalen in een week dat je minder dan 40 uur hebt gewerkt, ivm belasting.
Is het dan slim om die uit te laten betalen vóór ik aan die nieuwe baan begin (en dus maar een klein inkomen heb) of maakt dat niet uit en worden die uren alsnog zwaar belast?

Het maakt geen bal uit, aan het einde van het jaar bij je belastingaangifte wordt dat allemaal verrekend.
Uitbetaalde vakantieuren worden hoog belast om te voorkomen dat je aan het einde van het jaar moet bijbetalen bij de aangifte.

Thanks!

We hadden hier altijd zo’n topic en dat heette dan het breitopic ofzo en dan ging het eigenlijk over erotisch chatten. Welk topic was dat ook alweer?
Ik heb geld nodig en ben m’n opties aan het overwegen :joy:

1 like

Volgens mij was dat op het EGF haha! Iets van breipatronen o.i.d.

Ik geloof dat dat topic op egf al was doodgebloed. Misschien weet iemand nog welke site het was haha. Volgens mij deed oa @Egel dat (sorry als dit niet klopt haha)

Als je googelt op chatoperator dan vind je wel vacatures

Ooh serieus haha in mijn herinnering was dat hier

1 like

Iedereen bedankt voor het meedenken, ik ga tegen haar zeggen dat Utrecht wel een leuke stad is om keertje heen te gaan!

Zelf een brievenbusdoosje kopen envullen met wat ze wel leuk vindt!

1 like

Bol .com kan je ook iets bestellen, ben je helemaal vrij qua keuze. Boeken passen vaak ook door brievenbus. Factuur en postadres kan je scheiden. Volgens mij zelfs een bericht mee sturen.

1 like

Utrecht is heel leuk! Maar daar zit toch geen Primark dacht ik?

Tegenwoordig een hele grote in Hoog Catharijne, het overdekte winkelcentrum.

Ohh nice! Wist ik niet. Ben ook al best een tijdje niet in Utrecht geweest, binnenkort maar eens gaan

Iemand hier ervaring met de Masterchef messenset die Action vanaf morgen in de weekactie heeft? 6 euro voor 5 messen is natuurlijk helemaal niet duur, maar als het echt ruk kwaliteit is laat ik het liever gewoon liggen haha.

Weet iemand hoe het zit met je lening (/stufi, iig duo) en wat je moet regelen als je een halfjaar vertraging hebt? Ik heb een halfjaar vertraging, en weet niet of ik zelf iets moet regelen.
Ik ben februari 2021 klaar, als het goed is haha. Heb wel een afspraak staan met een decaan, alleen ik moet die afspraak denk ik voor de derde keer verplaatsen omdat er weer wat tussen komt haha. En moet de decaan ook dingen voor mij regelen? Ik vraag me af of ik nog op tijd ben uberhaupt haha

Je mag 7 jaar lenen en ov is nominaal + 1 jaar. Je hoeft nu dus niks te doen!

1 like

En @Luzarl, thanks!! Ik had al allemaal stomme dingen bedacht die mis zouden kunnen gaan :joy:

Ik ken deze messen niet, maar het kan niks zijn voor dat geld. Investeer liever ietsje meer (en dat hoeft echt maar heel weinig meer te zijn, voor €15-20 heb je bijv al een fijn mes bij Ikea) in 1 goed koksmes met een aanzetstaal en eventueel een slijpsteen.
In zo’n set zit meestal geen enkel echt fijn mes en zeker 3 messen die je nooit meer aanraakt. Met een koksmes kun je bijna alles doen wat je wil, en als je dan over een tijdje bijvoorbeeld heel bedreven bent in de Japanse keuken en plots een sashimi-mes mist kun je dat er bij kopen, dan weet je ook dat je het gaat gebruiken.

2 likes