Durf te vragen #2

Er is toch zo’n speciale site voor tweedehands designer tassen? Hoe heet die site :thinking:

Designervintage?

Dooorrr voor de koelkast
Dankjewel!

Ik ben een complete noob op het gebied van concertkaarten, maar bestaat er ook een veilige site waar je kaartjes voor de ene datum kunt ruilen met iemand die kaartjes heeft voor hetzelfde concert op een andere datum? Bij t.icket swap kun je alleen verkopen voor zover ik het begrijp, maar ik zou juist graag ruilen want wil nog steeds naar het concert maar kan niet meer op de dag waarvoor ik kaarten heb :cry:

In Nederland worden lege plastic flessen van frisdrank niet bij het vuilnis/plastic afval gedaan maar terug ingeleverd bij de supermarkt. Die worden dus ook hergebruikt.
Je betaalt er een paar cent statiegeld voor en die krijg je pas terug als je de fles weer inlevert.
Ik weet ook niet of het dan beter of slechter is dan een sodastream hoor.

Die statiegeldflessen worden volgens mij tot kleine stukjes vermalen en daarvan worden weer nieuwe flessen gemaakt. Ze worden niet gewoon schoongemaakt en opnieuw gevuld dacht ik.
De sodastream flessen herbruik je zelf natuurlijk de hele tijd.

1 like

Dat was vroeger ook zo, toen we nog die keiharde plastic flessen (van polycarbonaat) hadden die na verloop van tijd ook een beetje ondoorzichtig werden. Nu met die dunne doorzichtig plastic kreukelflessen (van polyethyleentereftalaat) gebeurt dat niet meer (en dat is uiteindelijk milieuvriendelijker naar het schijnt, want dat inzamelen en grondig wassen kostte ook veel water/energie).

2 likes

Ik heb dinsdag een sollicitatiegesprek. Moet ik hen benaderen om te vragen of het nog doorgaat of wachten tot ze mij een bericht sturen?

Ik ga nooit naar concerten dus nog nooit meegemaakt ook dat iets afgelast is. Door corona zijn nu obviously alle concerten afgelast, krijg je wel je geld terug uiteindelijk? Of komt er een nieuwe datum waarop je je kaartje mag gebruiken? Gaat specifiek om Avril Lavigne

De meeste grote organisaties geven gewoon refunds. Van andere organisaties is dat echt per organisatie verschillend.

1 like

@syntagma @Merel @Effy ik dacht ook dat flessen waar mogelijk wel schoongemaakt werden. Colaflessen e.d. zijn toch nog steeds van van dat harde plastic? Anders dan in België iig.
Ik heb hier een klokhuis of schooltv filmje o.i.d. over gezien maar misschien was dat dan niet meer up to date.

Ik zou het zelf vragen, of opperen bijv om het via skype te doen. Laat meteen zien dat je initiatief neemt

1 like

Nee plastic frisdrankflessen worden idd vernietigd en omgesmolten tegenwoordig

En dan kunnen ze ong 40x herbruikt worden.

Ik heb inderdaad maar gemaild, bedankt voor je reactie!

Ik heb geen idee, maar ik heb laatst het juridisch loket gemaild met een vraag. Ik kreeg ook de dag zelf of een dag later al antwoord! Misschien kan je vast een mailtje sturen in de tussentijd. Maar snap dat je wat sneller wil weten waar je aan toe bent!

1 like

Thanks ik heb ze gemaild!

Ik heb iets soortgelijks gehad en heb ook contact gehad met het juridisch loket een een jurist via via. Zij gaven aan dat het niet mijn probleem was dat er niet genoeg werk was voor mijn uren, maar de verantwoordelijkheid van mijn werkgever. Ik had een 32uurs contract en werd hier ook voor betaald.

Wij moesten ook in een Excel bijhouden hoeveel uur we per week werkte en ik weg ging zat ik op -100 haha. Zomers was het rustig en s winters druk. Tussendoor ook aangegeven dat ik in de min zat maar werd weinig aan gedaan.

Werkgever wilde mijn loon korten om die 100 uur te compenseren, maar juridisch mocht hij dit niet zo doen. Heb uiteindelijk gezegd dat ik het wel 50/50 wilde delen omdat ik natuurlijk ook veel uren niet heb gewerkt, maar denk dat als ik op mijn strepen had gestaan het kwijtgescholden zou worden.

1 like

Ben benieuwd wat ze zeggen! Ik heb donderdag sollicitatiegesprek en kom vanuit Brabant… twijfel ook of ik moet mailen of het via Skype kan

1 like

Kan ieeeemand uit Eindhoven mij bevestigen dat de winkels open zijn vanavond? Iemand die er werkt of in de stad is geweest / woont?

Ik heb geen zin om voor niets te rijden.

Dank u :sparkling_heart::pleading_face:

Ja is open

1 like