Durf te vragen #2

Jaaaa ze zijn heerlijk. Wel een caloriebom, iets van 600 per koek, dus eet ze door de helft! In vind het echt een aanrader. Nadeel is wachten op de verzending.

1 like

H&M ondergoed van conscious, zit heerlijk en blijft lang mooi!

1 like

Ik heb hipsters van de Action en vind die echt dikke prima

1 like

Ik heb een sodastream thuis en gebruik het erg veel (elke dag gaat er een fles of 2 a 3 doorheen met z’n tweeĂ«n). Ik weet niet echt of je die smaakjes kan maken maar ik gebruik het veel met siroop en dat is lekker (vind ik) en sindskort hebben we fruitdrops van sodastream, die geven dan zo een fruitsmaakje in de verte wel. Beetje zoals het spa rood met een smaakje uit de winkel. Maar vind de spadrops best duur en het niet perse waard.

1 like

Ah ja, siroop zou ik dan niet willen gebruiken. Kan natuurlijk zelf citroensap toevoegen, maar ik vind juist spa rood kokos en bosbes zo lekker, zo fijn zijn als je dat ook kan namaken.

Dan weet ik niet of je dat echt na kan maken, want de fruitdrops zijn er (geloof ik) alleen in de smaken: sinaasappel, citroen, perzik, framboos en grapefruit

De naadloze strings van de action zijn mijn persoonlijke favoriet. Ook handig bij sport leggings

1 like

Ik heb diepvriesfruit ontdooit om er een smoothie mee te maken maar had geen zin om de hele blender en zo te pakken en heb het toen in de koelkast gezet, nu alweer 2 dagen geleden. Kan ik dat ĂŒberhaupt nu nog eten eigenlijk?

Ja joh. Zolang het niet schimmelt of stinkt lijkt me dit helemaal prima

Mijn vriend en ik drinken ook veel spa rood, maar na een berekening blijkt spa rood van de Lidl goedkoper te zijn dan de sodastream. Daarnaast is het ook weer een extra apparaat in de keuken, dus om die reden hebben wij er toch niet voor gekozen! Misschien fijn om mee te nemen in je overweging.

1 like

Maar sodastream doe je vooral toch om de hoeveelheid plastiek flessen te verminderen? Lijkt me belangrijker in de overweging!

4 likes

Nou ik ken best een paar mensen die het enkel vanwege de kosten wilden doen, dus vandaar dat ik toen zelf ook ben gaan rekenen. Voor het plastic is het zeker de betere keuze, dus zodra ik een grotere keuken heb en ik het apparaat kwijt kan gaat hij er denk ik wel komen!

Ja, dit weerhoudt mij ook. Weer een apparaat, en je moet inderdaad die cilinders natuurlijk wel blijven vervangen. Maarja dat gesleep met flessen. Maar de flessen die ik verbruik recycle ik weer, dus opzich blijven die in de keten

Oh dat weet ik ook niet (ik heb geen sodastream, drink enkel kraantjeswater), maar dat zijn herbruikbare flessen toch? Dat is toch sowieso beter dan dagelijks een fles verbruiken?

edit: misschien vooral qua milieu dan, klimaat zou ik niet zo kunnen zeggen.

Ik heb gegoogled maar kan het niet goed vinden.
Ik ben gedetacheerd (laten we dit bedrijf A noemen) en daar staat in mijn contract dat ik overuren (tijd voor tijd) van 2019 mag meenemen naar het volgende jaar (tot juli).
Nu zegt het bedrijf (laten we het B noemen) waar ik gedetacheerd ben dat ik de overuren van 2019 niet meeneem naar 2020.

Kan dat zomaar? Bedrijf B zegt dat ik die overuren kan opnemen als mijn opdracht bij hun stopt, dus dan op rekening van Bedrijf A. Maar stel ik blijf heel 2020 bij bedrijf B werken. Kan ik dan fluiten naar die overuren van 2019?
Bedrijf B zegt dat ik ze in 2019 had moeten opnemen, maar ik had geen idee dat dus moest, omdat mijn detacheerder zei dat ik ze gewoon meeneem.
Heeft iemand duidelijke artikelen over overuren/tijd voor tijd?

Voor welk bedrijf ben je officieel in dienst, dus welke betaalt je salaris? Bedrijf A? Dan heb je die overuren daar toch gewoon?

Bedrijf A. Ja maar ik kan ze dus niet opnemen bij bedrijf B, die zegt dat ik die overuren niet heb

Dus ik heb wel de overuren op papier staan bij bedrijf A, maar ik kan ze niet opnemen want B zegt dat die van vorig jaar niet zijn meegegaan.
Dus volgens systeem van bedrijf A heb ik 8 overuren nog staan van 2019. B zegt nul. Dus valt ook niks op te nemen, volgens hun.

Maar heb je dan een contract lopen dat je een aantal uur bij bedrijf B moet maken? Schrijf je niet gewoon uren en wat er geschreven wordt wordt gefactureerd, of dat nou 2 of 200 zijn? Vind het raar dat je daar ook met overuren zou werken. Ik zou even je manager/accountmanager bij bedrijf A bellen hierover!

Het is een heel gangbare constructie. Ik ben in dienst bij bedrijf A maar ik voer al mijn werkzaamheden bij B uit, mijn gehele contracturen (ik heb daar ook een contract trouwens, die loopt ook weer niet synchroon aan mijn contract bij mijn detacheerder dus heel onhandig allemaal qua verlofuren berekeningen). Bedrijf A factureert bij bedrijf B, maar overuren worden tijd voor tijd verrekend. Maar waar bedrijf A zegt dat ik x aantal verlofuren heb, zegt bedrijf B dat ik y aantal verlofuren heb. Dit komt dus niet overeen en het lijkt me dat wat bij A bekend leidend is (dat is dus mijn vraag, is dat leidend?), maar als ik alles opneem wat ik volgens A heb, kom ik tekort bij bedrijf B. (En bovendien vervallen mijn overuren van 2019 1 juli 2020).
Ga mijn detacheerder wel bellen, maar dacht misschien is iemand hier ook gedetacheerd en weet wat de wettelijke regeling dan is qua overuren (en deze op kunnen nemen).
Mijn detacheerder heeft eerder ook fouten gemaakt qua overuren inschieten in hun systeem. Het is geen makkelijk verhaal dus dacht als ik met artikelen aankom kan ik mijn punt beter maken.

Edit: bedenk me nu dat je misschien overuren anders opvat dan ik bedoel? Overuren= overwerken. Bovenop de 36u die ik maak moeten we wel eens 4u extra werken. Die krijg je dan tijd voor tijd, dus die kan ik andere keer opnemen. Maar waar bedrijf A zegt dat ik ze van vorig jaar meeneem en dus nog mag opnemen, zegt B dat ik pech heb en die verlofuren helemaal niet meer bestaan.

Ah ja, met zo’n constructie ben ik zelf niet bekend. Ik ben zelf ook in dienst bij bedrijf A en gedetacheerd bij bedrijf B, maar met bedrijf B heb ik zelf persoonlijk geen contract. Ik schrijf dus mijn uren (gewerkt, verlof, overuren) bij bedrijf A en bedrijf B krijgt maandelijks een factuur

1 like