Durf te vragen #2

@syntagma @Merel @Effy ik dacht ook dat flessen waar mogelijk wel schoongemaakt werden. Colaflessen e.d. zijn toch nog steeds van van dat harde plastic? Anders dan in België iig.
Ik heb hier een klokhuis of schooltv filmje o.i.d. over gezien maar misschien was dat dan niet meer up to date.

Ik zou het zelf vragen, of opperen bijv om het via skype te doen. Laat meteen zien dat je initiatief neemt

1 like

Nee plastic frisdrankflessen worden idd vernietigd en omgesmolten tegenwoordig

En dan kunnen ze ong 40x herbruikt worden.

Ik heb inderdaad maar gemaild, bedankt voor je reactie!

Ik heb geen idee, maar ik heb laatst het juridisch loket gemaild met een vraag. Ik kreeg ook de dag zelf of een dag later al antwoord! Misschien kan je vast een mailtje sturen in de tussentijd. Maar snap dat je wat sneller wil weten waar je aan toe bent!

1 like

Thanks ik heb ze gemaild!

Ik heb iets soortgelijks gehad en heb ook contact gehad met het juridisch loket een een jurist via via. Zij gaven aan dat het niet mijn probleem was dat er niet genoeg werk was voor mijn uren, maar de verantwoordelijkheid van mijn werkgever. Ik had een 32uurs contract en werd hier ook voor betaald.

Wij moesten ook in een Excel bijhouden hoeveel uur we per week werkte en ik weg ging zat ik op -100 haha. Zomers was het rustig en s winters druk. Tussendoor ook aangegeven dat ik in de min zat maar werd weinig aan gedaan.

Werkgever wilde mijn loon korten om die 100 uur te compenseren, maar juridisch mocht hij dit niet zo doen. Heb uiteindelijk gezegd dat ik het wel 50/50 wilde delen omdat ik natuurlijk ook veel uren niet heb gewerkt, maar denk dat als ik op mijn strepen had gestaan het kwijtgescholden zou worden.

1 like

Ben benieuwd wat ze zeggen! Ik heb donderdag sollicitatiegesprek en kom vanuit Brabant… twijfel ook of ik moet mailen of het via Skype kan

1 like

Kan ieeeemand uit Eindhoven mij bevestigen dat de winkels open zijn vanavond? Iemand die er werkt of in de stad is geweest / woont?

Ik heb geen zin om voor niets te rijden.

Dank u :sparkling_heart::pleading_face:

Ja is open

1 like

Ik heb nog geen reactie maar ik houd je op de hoogte! Heb jij inmiddels ook al een berichtje gestuurd?

1 like

Nee doe ik na het weekend denk ik. Misschien zijn er dan ook al scherpere maatregelen voor Brabant

1 like

Ik zoek een (kinder)boek over een familie die ging kamperen. Hun tent bleek te lekken/het bleef maar regenen en toen heeft de boer ze in een hooizolder gelegd. Daar ging het meisje van het gezin dansen en ze vonden een nestje katten.

Jeetje wat een wartaal, maar ik kan er niet tegen dat ik het niet meer weet. Het waren van die Floortje-achtige boeken geloof ik.

2 likes

wow er ging bij mij meteen een belletje rinkelen maar is het cindy danst de zomer door?

boeken die ik van mijn moeder sporadisch bij de bieb mocht lenen

16 likes

:raised_hands:t2::raised_hands:t2: Thanks! Soms heb ik zin om al dit soort boeken nog een keer te lenen en in een keer uit te lezen.

3 likes

Ik ben op zoek naar een tekenfilm dje ik vroeger keek maar dus niet meer weet hoe die heet en waar die precies over ging. Vraag me nou al jaren af welke het nou is want het zit me dwars haha. Ik ben zelf 28 en keek die toen ik rond de 5 was geloof ik.

Het enige wat ik me nog kan herinneren is dat er meerdere karakters waren die in een groep ergens naartoe reisden. En een ervan was een kleiner figuurtje met een mantel, waarbij je zijn gezicht dus niet zag (volgens mij zag je wel zijn ogen oplichten). En ik meen te herinneren dat hij verliefd was op een meisje in die groep. En volgens mij gebeurde er wat met hem… maar dit is dus alles wat ik nog weet!

Hoop echt dat iemand weet wat ik bedoel dit stoort me al jaren.

Doen! Heb ook veel van mijn jeugdboeken opnieuw gelezen de laatste tijd. Vond het heel leuk.

2 likes

Ik vind die van the body shop altijd wel snel intrekken. Ik heb geen mega droge handen dus ook geen behoefte aan een hele vette crème en deze trekken allemaal snel in. Rituals en lush trekken bij mij minder snel in.

1 like

Thanks nog hiervoor :slight_smile:
Ben ff geweest en was echt compleet uitgestorven.

1 like

Omg ja deze heb ik ook gelezen vroeger! Fantastisch vond ik dat!