Durf te vragen #2

Woon je in een oud huis? Vroeger hadden wij ook vaak last van huizen, maar dat kwam doordat alle daken in de hele rij huizen met elkaar in verbinding stonden. Achter de muur en tussen het dak was dan een opening en muizen renden van het eerste naar het laatste huis, waren zo’n 10 huizen. De hele rij heeft toen gif gestrooid en toen hield het op, misschien bij jou ook een optie?

Ik woon samen met mijn vriend en wij hebben met een appartementje van 50m2 ongeveer de volgende kosten;
Huur (inderdaad afhankelijk van jouw regio), boodschappen 250, gas/licht 70, water 20, inboedelverzekering 5, televisie/internet 37,50. Daarnaast krijgen we 2 jaarlijkse facturen voor gemeentelijke belastingen en water/afval oid en die zijn allebei rond de 300 euro.

Dankjewel voor je uitgebreide antwoord!

Bij ons proberen ze nu hun best te doen met brainstorm sessies e.d. om kleine dingen aangenamer te maken. Maar processen kunnen we niet echt veranderen, ligt namelijk vast voor de autoriteiten.
Maar veel mensen onder de 35 zijn erg carrière gericht en die stromen dus vooral door. Omdat ze ergens anders binnen het bedrijf een beter salaris krijgen.

pepermuntolie in hoekjes en gaatjes duwen heeft hier goed geholpen, nooit meer een muis gezien

1 like

Van iemand een kat lenen en een dag (of een paar) laten rondlopen. :sweat_smile: Met een beetje geluk ben je er een tijd vanaf.

Annuleringsverzekering kan je vaak alleen tijdens de datum van boeken afsluiten. Een reisverzekering zou ik zeker afsluiten! Probeer je goed te oriënteren want er zijn echt goedkope verzekeringen. Niet zonder verzekering op vakantie gaan hoor!

1 like

Bij ons is een kat nemen inderdaad het enige dat écht geholpen heeft maar dat is natuurlijk niet altijd een optie. :cry:

Zijn er hier ook mensen die komende week op vakantie gaan naar een Zuid-Europees land(NIET Italië) via Schiphol? Ik zou komende week namelijk gaan, maar twijfel of het verstandig is om te gaan wegens het coronavirus.

Ja! Of nouja, ik vlieg naar duitsland via schiphol en dan ga ik naar oostenrijk om te skiën (dus niet echt zuid europa). Ik denk zelf dat het prima kan: het virus is sowieso in bijna elk land al (ook amsterdam sinds vandaag) maar er wordt goed op gelet en mensen worden direct opgenomen. Als je niet specifiek naar een dorp gaat waar honderden mensen het hebben loop je op schiphol of op straat niet per se meer kans om ziek te worden dan in een ander land denk ik.

In mijn woonplaats kun je de gemeente bellen en die dichten alle gaten af + gif + nog een antimuizenmiddel, ik geloof iets van geurstof? Dat deden ze gratis en was bij ons het enige wat echt hielp. Moeten de buren ook wel meedoen anders lopen de muizen alsnog over.

Welke medicatie/supplementen/whatever helpen tegen opgeblazenheid?

Wellicht Molkosan van dr Vogel?

1 like

Weet iemand toevallig waar deze jurk van is?? Ik heb hem nodig in mijn leven

2 likes

Iberogast

1 like

Deflatine

1 like

Wie heeft dat gifje van Robert Kranenborg met ‘ik mis iets… smaak’. @Lula?

image

Wel een hele crappy versie eigenlijk. Moet een keer een betere maken.

1 like

Oh weet niet hoe ik bij Robert Kranenborg kwam, maar dank!

Kan je op een makkelijke manier Videoland kijken buiten Nederland? Ik neem aan dat Videoland alleen in Nederland werkt.

VPN gebruiken?

1 like