Durf te vragen #2

Heb ik ook niet.

In de was gooien/nat maken en dan goed uithangen? Fohnen kan ook!

Ja ik dacht ook aan wassen maar toen dacht ik zou dat wel echt werken. Fohn heb ik ook niet. :rofl: :rofl: :see_no_evil:

hahaha ja wassen zou moeten werken hoor! Ik strijk nooit, krijg alles wel weer recht door het gewoon goed nat te maken of te wassen (en niet te sterk centrifugeren). Dat het nog vrij nat en zwaar is, dan goed uitslaan en recht ophangen. Werkt als een tiet

1 like

Natmaken en dan met een hete kookpan eroverheen ‘strijken’. Zo heb ik met kerst ons tafellaken kreukvrij gekregen

5 likes

heeft iemand betere (lees: goedkopere haha) tips voor het kopen van zuiveringszout aka baking soda

deze heb ik altijd, maar ik weet dat er waarschijnlijk goedkopere opties zijn omdat dit echt zo’n karig klein doosje is
er is veel keus dus ik ga liever op jullie ervaringen af haha

Ja is hetzelfde!

2 likes

Iemand tips voor youtubekanalen of podcasts? Tijdens het sporten (crosstrainer) kijk/luister ik graag naar iets. Vlogs zijn niet echt mijn ding. Wat ik bijvoorbeeld wel leuk vind zijn de video’s ‘Een bakkie met…’ van Willemijn en Martine. Maar dan niet die over opvoeding/kinderen maar meer over een huis kopen, geldzaken, leven met een ziekte,… Dus ik ben meer op zoek naar soort van video’s met gesprekken/interviews?

Man man man de podcast? Domien Verschuren en 2 andere mannen bespreken elke podcast een ander onderwerp om te zien hoe mannelijk ze zijn, echt super grappig. Heb echt lachend over straat gelopen hiermee haha.

2 likes

Je werkgever kan je de voor kiezen, maar het is niet verplicht. Tenzij je moeder al langer dan een jaar werkt (voor de coronacrisis) dan had zij volgende de wet arbeid in balans al een urenaanbod van het gemiddeld aantal uren moeten hebben ontvangen.

Maar die NOW-regeling is niet zo mooi als hij lijkt. Mijn werkgever kiest ervoor om parttimers niet uit te betalen.

Alle parttimers?want dat mag niet zomaar? Of de oproep/ Flexkracht?

Oproepkrachten, sorry.

1 like

Zelfspodcast op Spotify!

En idd @Spaarlamp man man man ook, beide echt m’n favoriete tijdens het wandelen.

1 like

Bij ons krijgen de oproepkrachten en vaste nuluren wel gewoon uitbetaald. Op basis van je gemiddelde van de afgelopen zes maanden. Hoe kan jouw werkgever ervoor kiezen om dat niet te doen? Die NOW is juist aangepast tov WTV zodat alle loondienstcontracten meegenomen worden.

Weg

1 like

Ahh ok dit klinkt logisch, Wel heel vervelend allemaal

1 like

Independence Day?

2 likes

Independence day?

1 like

Haha ja, je kan hem nu kijken op Veronica @kali

1 like

Ik belde vanmiddag een restaurant om afhaal te bestellen en de telefoon ging een paar keer over en toen kreeg ik zo’n bandje te horen met allemaal info over corona en openingstijden enzo. Ging er een beetje vanuit dat het voicemail was ofzo. En toen werd ik ineens gebeld door een heel vaag nummer. Ik dacht oh dat is vast het restaurant via een systeem ofzo. Dus ik nam op en ik hoorde niks dus maar weer opgehangen. Daarna werd ik nog een keer gebeld door dit nummer en toen heb ik niet opgenomen. Toen zelf weer opnieuw het restaurant gebeld en toen werd er meteen opgenomen door iemand. Maar dat nummer is dus “4800*001”. Ik heb al gegoogled maar kan er niet zo snel iets zinnigs over vinden. Jullie enig idee wat dit geweest kan zijn?